Gpz 500s czy tu powinna być tuleja?
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Gpz 500s czy tu powinna być tuleja?
Witam.
Mam problem, mianowicie taki że przy przeglądzie wiosennym zauważyłem, ze łożysko w kole napędowym niedomaga. Więc standard kupiłem 3 łożyska(2 do felgi i 1 do zębatki). Swoją drogą że w serwisówce widnieje nr 6205G a o tym nawet google nie słyszało, a co dopiero w sklepie, więc kupiłem wysokoobrotowe 6205C3(może ktoś wytłumaczyć co to jest to G?).
Podczas zabierania sie do czyszczenia naszła mnie taka refleksja ze skoro światło łożyska w zębatce jest większe od średnicy osi to tam chyba powinna być jakaś tuleja. Szybki rzut oka do serwisówki(nie wiem z którego ona jest rocznika), i okazało sie że owszem.
Zdjęcie serwisówki:
http://zapodaj.net/fcbd0d81ede6.png.html
Natomiast ja u mnie to wyglÄ…da tak:
<a href=http://zapodaj.net/f80cded46de4.jpg.html>IMG_0278.JPG</a>
dalej jest juz tylko guma i felga.
Poszukiwania tej części zacząłem od allegro i egzemplarzy rozbitych, ale mało który sprzedawca wiedział o co mi chodzi, po przestudiowaniu rysunków mówili ze tej części nie mają.
Tu moje pytanie: Czy w GPZ500s z roku 93 występuje taka tuleja i mam szukać dalej, czy nie przejmować się i złożyć tak jak było?
Dodam ze moto jeździło dobrze, żadnych problemów nie było.
Mam problem, mianowicie taki że przy przeglądzie wiosennym zauważyłem, ze łożysko w kole napędowym niedomaga. Więc standard kupiłem 3 łożyska(2 do felgi i 1 do zębatki). Swoją drogą że w serwisówce widnieje nr 6205G a o tym nawet google nie słyszało, a co dopiero w sklepie, więc kupiłem wysokoobrotowe 6205C3(może ktoś wytłumaczyć co to jest to G?).
Podczas zabierania sie do czyszczenia naszła mnie taka refleksja ze skoro światło łożyska w zębatce jest większe od średnicy osi to tam chyba powinna być jakaś tuleja. Szybki rzut oka do serwisówki(nie wiem z którego ona jest rocznika), i okazało sie że owszem.
Zdjęcie serwisówki:
http://zapodaj.net/fcbd0d81ede6.png.html
Natomiast ja u mnie to wyglÄ…da tak:
<a href=http://zapodaj.net/f80cded46de4.jpg.html>IMG_0278.JPG</a>
dalej jest juz tylko guma i felga.
Poszukiwania tej części zacząłem od allegro i egzemplarzy rozbitych, ale mało który sprzedawca wiedział o co mi chodzi, po przestudiowaniu rysunków mówili ze tej części nie mają.
Tu moje pytanie: Czy w GPZ500s z roku 93 występuje taka tuleja i mam szukać dalej, czy nie przejmować się i złożyć tak jak było?
Dodam ze moto jeździło dobrze, żadnych problemów nie było.
Gpz 500s 1993r
- kaboose
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Bardziej na przyszłość jeżeli chcesz kupić lepsze łożyska niż fabryczne to kup podwójnie kryte. oznaczane na końcu 2RS. Ich nie smarujesz - wciskasz je gdzie trzeba i po sprawie. Są też odporne na wodę więc nawet mycie ich nie rusza.
Co do wystepowania tulei to tutaj masz wszystkie części które dla rocznika 1993 powinny się znajdować w obrębie koła tylnego
Poukładaj sobie po kolei wszystko i jak czegoś brakuje to szukaj na allegro całych sprzętów na części i dzwoń czy nie mają lub kup nowe w ASO.
ps. alternator już wymieniłeś na taki od nowszego modelu czy dopiero czekasz aż padnie? To taka wada fabryczna starych gpz przed liftem (chyba, że to już po lifcie to niedotyczy)
Co do wystepowania tulei to tutaj masz wszystkie części które dla rocznika 1993 powinny się znajdować w obrębie koła tylnego
Poukładaj sobie po kolei wszystko i jak czegoś brakuje to szukaj na allegro całych sprzętów na części i dzwoń czy nie mają lub kup nowe w ASO.
ps. alternator już wymieniłeś na taki od nowszego modelu czy dopiero czekasz aż padnie? To taka wada fabryczna starych gpz przed liftem (chyba, że to już po lifcie to niedotyczy)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Dzięki za poradę dotyczącą łożysk, na przyszłość będę pamiętał.
Odnośnie alternatora to nie mam z nim żadnych problemów i daje rade nawet z umierającym akumulatorem Sporo czytałem opinii na temat GPZ i ludzie nie narzekali na alternatu. Chyba że chodzi o to felerne koło magnesowe cóż jak pisałem mechanicznie żadnych problemów nie mam mimo że moto stare, gorzej z wyglądem :/ Silnik planuje na koniec sezonu rozebrać i złożyć jako że moto jest czysto szkoleniowe a mechaniki też sie trzeba nauczyc wtedy sie zobaczy to koło.
(w sumie boje sie rozbierać silnik, bo poprzedni właściciel był jak widać niezły wykręt i połowa motocykla jest zrobiona na patent... po prostu nie wiem co tam znajdę )
Odnośnie alternatora to nie mam z nim żadnych problemów i daje rade nawet z umierającym akumulatorem Sporo czytałem opinii na temat GPZ i ludzie nie narzekali na alternatu. Chyba że chodzi o to felerne koło magnesowe cóż jak pisałem mechanicznie żadnych problemów nie mam mimo że moto stare, gorzej z wyglądem :/ Silnik planuje na koniec sezonu rozebrać i złożyć jako że moto jest czysto szkoleniowe a mechaniki też sie trzeba nauczyc wtedy sie zobaczy to koło.
(w sumie boje sie rozbierać silnik, bo poprzedni właściciel był jak widać niezły wykręt i połowa motocykla jest zrobiona na patent... po prostu nie wiem co tam znajdę )
Gpz 500s 1993r
- kaboose
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości