Zobacz wÄ…tek - Rodzaje okladzin klockow hamulcowych
NAS Analytics TAG

Rodzaje okladzin klockow hamulcowych

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Rodzaje okladzin klockow hamulcowych

Postprzez holender1912 » 17/2/2012, 19:20

Witam

Czy moglby mi ktos przyblizyc temat okladzin klockow hamulcowych. Jakie sa rodzaje okladzin i czym sie roznia, z jakich materialow sie skladaja itd.

z gory dzieki.
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
holender1912
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
Lokalizacja: Poznan


Postprzez henio12323 » 17/2/2012, 20:19

zalezy do czego. na asfalt teoretycznie masz 2 rodzaje - syntetyczne/spiekane albo mineralne. droższe i lepsze są te syntetyczne. są jeszcze kolory klocków odpowiadające warunkom w jakich mają pracować ( i tez praktycznie leci to po cenie) są klocki np czerwone które są miekkie, dobre dla amatora, przy okazji klocki miekkie nie zuzywają tarcz praktycznie, i dobrze sie w nią wgryzają - ale przy ostrej jeździe lecą w oczach, no i sie grzeją. z kolei klocki złote np są twarde najczęsciej na miedzi która dobrze odprowadza ciepło i nadaja sie na warunku trudne np woda/błoto itp. o reszcie musisz poczytac bo w necie na pewno jest mase wypowiedzi o tym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez holender1912 » 17/2/2012, 20:25

A czym sie roznia spiekane od mineralnych jesli chodzi o uzyte w nich materialy? Spiekane to znaczy ze wytwarzane jakas specjalna metoda?
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
holender1912
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
Lokalizacja: Poznan

Postprzez henio12323 » 17/2/2012, 20:34

chodzi o to ze są syntetyczne z jakiś węglików czy czegos. a mineralne - pochodzenia naturalnego

troche mozna porównac z olejami ;P syntetyki robione syntetycznie i sa lepsze, oleje mineralne są gorsze ale tez są :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zxer » 17/2/2012, 22:22

miekkie klocki = swietnie pracuja w niskiej temperaturze,
twarde = ostre ciagle hamulowanie lepiej sie sprawdzaja w wysokiej temperaturze od miekkich
so rozne rodzaje klockow od karbonowych, kewlarowe, ceramiczne po azbestowe.

ceramiczne - (z wloknami miedzi) generuja mniej kurzu i sa cichsze i lepiej oddaja cieplo

kewlarowe - lepiej dzialaja w niskiej temperaturze od ceramicznych, ale w wyzszej temperaturze im ustepuja ze wzgledu na gorzej oddawane cieplo

karbonowe - gorzsze od ceramicznych w wysokich temperaturach i generuja duzo kurzu, sa tez glosniejsze

azbestowe - powoduja raka
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez SuzukiMaster » 17/2/2012, 22:57

zxer "azbestowe - powoduja raka" :D aż oplułem monitor herbatą :D skąd wiesz że powodują raka ? :D przecież nie będziesz palił hebla i tego co z niego zetrzesz wciągał nosem :D
A tak po za tym http://www.grupa-poludnie.info/phpBB3/v ... 27&t=14131 tu jest temat który może się przyda założycielowi tematu :)
Avatar użytkownika
SuzukiMaster
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5/1/2012, 22:37
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez Raczek_6 » 18/2/2012, 17:37

Nie ma w Europie klocków z azbestem.

W motocyklach jest nawet więcej twardości i rodzajów klocków niż tu wymienione.

Ale na ulice przeważnie przewidziane są 2 typy klocków
- standardowe
- sinter metalowe

Do codziennej szybszej jazdy (oraz motocykle sportowe) polecane klocki to sinter metalowe.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê