Zobacz wÄ…tek - Jaki olej.
NAS Analytics TAG

Jaki olej.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jaki olej do Yamahy yzf Thundercat

Mineralny
0
Brak głosów
Syntetyczny
5
56%
Półsyntetyczny
4
44%
 
Liczba głosów : 9

Jaki olej.

Postprzez czajnik88 » 15/2/2012, 17:03

Cześć. dowiedziałem się że przy przebiegu około 50-60 tys wypadało by zmienić olej na półsyntetyczny. Jest to prawda? Czy są to bajki? Ja obecnie do swojego kota leje Castrol Act evo 20W40 mineralny. I nie wiem czy słuchać tej rady i zmienić na półsyntetyka czy lać dalej ten sam. Są jakieś konsekwencje wlania innego oleju niż dotychczas?

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17/2/2012, 17:41 przez czajnik88, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31


Postprzez tomek_gda » 15/2/2012, 17:07

Ja przechodzę z półsyntetyka na pełny syntetyk w tym sezonie. Zastanawia mnie jednak dlaczego ty miałeś lany u siebie do tej pory najgorszy możliwy olej czyli mineralny? Takie rzeczy leje siędo starych zdezelowanych aut z kosmicznymi przebiegami a nie do maszyny z silnikiem wysokoobrotowym.
:shock:
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez czajnik88 » 15/2/2012, 17:07

Ale ja leje mineralny;P No minimalnie bierze. Jak go kupiłem to poprzedni właściciel mówił że cały czas taki leje.
Ostatnio edytowano 15/2/2012, 17:09 przez czajnik88, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez tomek_gda » 15/2/2012, 17:09

Niezbyt to mądre. Skoro pali mineralny to pewnie tymbardziej będzie palić półsyntetyk ale niech się bardziej zorientowani wypowiedzą.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez RUTRA.RD » 16/2/2012, 10:32

kocham tematy o olejach :)
a kumpel w aucie za rada mechanika przeszedł z pol na minerala i zaczął tak brać olej ze masakra

LEJE SIĘ ZAWSZE SYNTETYK I TYLE

jak chce się kasy przyoszczędzić to można wlać dobry pol syntetyk

wlej do auta sobie tego 20w50 i jak będzie -29 to spróbuj go odpalić :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez smal88 » 16/2/2012, 11:09

Kupiłem Bandita 650 i miał półsyntetyk. Kierując się na przeciw postpeerelowskim stereotypom zalałem FULL SYNTETIC :D
Silnik cały cieknie :D, nawet sam blok się poci mikroporami :D ;)

Lej pełen i się nie zastanawiaj :)
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez dek76 » 16/2/2012, 12:03

dek76
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/6/2009, 08:18
Lokalizacja: poznań

Postprzez czajnik88 » 16/2/2012, 13:28

stronka poleca 10w50 syntetyk. Tylko jeśli teraz takiego wleje to nic się z silnikiem nie stanie? Nie zacznie ciec, brać oleju czy cokolwiek innego?? Nie wyrosną mu wąsy? ;]


ps. w serwisówce piszą jako zalecany 20w40...
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez limak14 » 16/2/2012, 13:55

Ja przechodziłem z minerała na półsyntetyk i z półsyntetyku na pełen i to 300v i nic sie nie stało. Także to brednie. Każdy olej posiada dodatki płuczące silnik.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez PrimoGhost » 16/2/2012, 15:02

Seba zmienił olej z GPS na 5100 i też nic się nie stało.. przynajmniej tak twierdzi ;]
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez limak14 » 16/2/2012, 15:08

No tylko, że to ta sama klasa - półsyntetyki
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez KAPELA911 » 16/2/2012, 16:27

te rozszcelnienia silnika to mity....mi sie nie chce nawet kolejny raz tłumaczyć jak silnik jest w dobrym stanie to lejemy syntetyki, pólsyntetyki ale nie mineralne
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez limak14 » 16/2/2012, 16:35

Ja wole latac na oleju z bazą syntetyczną. Tak samo w aucie - mam starsze auto i nadal lata na oleju z najwyzszej półki fullsyntetyku.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez hubi199 » 16/2/2012, 16:37

Oleje typu Castrol power racing i motul v300 bardzo dobrze czyszczą silnik, zapewne dużo mitów bierze się stąd, że usuneły zalegający osad, i z tego powodu biorą się przecieki.

Oczywiście tak mi się wydaje.
Nie mam teraz kasy na syntetyk więc leje półsynteyk. Jednak gdyby ktoś mi dawał syntetyk Orlena wołałbym półsyntetyk np. castrola/motula. Bardziej sprawdzony olej.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez Seba_ER5 » 16/2/2012, 16:52

Lej caly czas ten co zaleca producent...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez czajnik88 » 16/2/2012, 17:37

i teraz to już nie mam pojęcia co zrobić;> czy zostać na mineralnym, czy może przejść na pół syntetyk, żeby docelowo wlać syntetyk... Serwisówka pisze o oleju 20w40 na stronie castrola zalecany olej to Power 1 Racing 10w50, dobry to Power 1 10W-40. Ale jeśli nic się nie stanie z silnikiem to chyba wleje pół syntetyk.
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez henio12323 » 16/2/2012, 18:43

lej minimum półsyntetyk, im lepszy olej tym lepiej. nie patrz na rozszczelnianie czy inne cuda w silniku. to nie czasy silników gdzie tolerancje pasowania podzespołów były 2X wieksze niz dzisiaj... im lepszy olej zalejesz tym lepsza ochrona dla silnika, lepiej działające sprzęgło, lepsze odprowadzenie ciepła itp itd. lej po prostu po oznaczeniu co masz lać, jak serwisówka zaleca 20W40 to podobny zalej i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez PrimoGhost » 16/2/2012, 22:02

limak14 napisał(a):No tylko, że to ta sama klasa - półsyntetyki


Uwierz mi. Moja wypowiedź ma drugie dno ;]

Mity i bujdy. Załatwić można silnik w 20 letnim sprzęcie w dodatku nieźle zajechanym.. Zmiana z minerala na full syntetyk nie zaszkodzi.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez RUTRA.RD » 17/2/2012, 14:09

kto widział z was osady w silniku ?? w swoim rozebranym silniku ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez tomek_gda » 17/2/2012, 14:32

Raczej wątpliwe bo tam się wszystko błyszczy jak psu jaja na zimę :-)
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê