Zobacz wÄ…tek - Yamaha WR 400 F chodzi tylko na wolnych obrotach.
NAS Analytics TAG

Yamaha WR 400 F chodzi tylko na wolnych obrotach.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha WR 400 F chodzi tylko na wolnych obrotach.

Postprzez Patrykos323 » 8/2/2012, 13:00

Witam jestem nowy na forum i chciałbym zwrócić się do was z takim problem występującym w moim motorze. Kupiłem niedawno Yamahe WR 400 F z 2000 r. Poprzedni właściciel zapalił go za pierwszym kopnięciem gdy silnik był zimny, sprawdziłem go i kupiłem. Jak się okazało, gdy już go przywiozłem, strasznie długo go odpalałem ponieważ pierwszy raz miałem styczność z takim motorem ( wcześniej tylko 2T ). W końcu zapalił chodził git. Na drugi dzień zacząłem go powoli rozkręcać bo był strasznie zniszczony wizualnie. Jak się okazało nie miał on w ogóle oleju. Od razu kupiłem i nalałem olej półsyntetyczny, ponieważ nie wiedziałem jaki był wcześniej. Wyczyściłem gaźnik, przeczyściłem świecę i zdjąłem filtr powietrza ponieważ do niczego się nie nadawał. Gdy motor miał wykonane powyższe czynności po którymś kopnięciu zapalił jak był zimny i w miejscu wkręca się dość ładnie. Tutaj pojawia się mój problem ponieważ gdy nie ma on obciążenia i chodzi na luzie to silnik pracuje bardzo ładnie. Gdy stoi na nóżce i wkładam mu biegi też koło się kręciło lecz zaraz zgasł. A gdy na nim siedzę, wkładam pierwszy bieg puszczam powoli sprzęgło to motor od razu gaśnie. Co może być tego przyczyną ? Z góry dziękuje za pomoc.
Patrykos323
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 12:50
Lokalizacja: Jasło


Postprzez komarcc » 8/2/2012, 17:02

Brudny filtr paliwa, jeśli masz pompę paliwa to może ona daje słabe ciśnienie, albo po prostu paliwo zamarza.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez Patrykos323 » 8/2/2012, 17:48

Problem załatwiony. Okazało się, że przy skręcie kierownicą blokowało linkę od dekompresatora. Ale jest drugi problem. Motocykl ładnie chodzi ale przy gaźniku jest jakieś elektryczne coś od przepustnicy. Gdy jest to podpięte to nie spada szybko z obrotów, a gdy odpięte chodzi ładnie. Czy można gdzieś dostać ten czujnik ?
Patrykos323
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 12:50
Lokalizacja: Jasło

Postprzez smal88 » 8/2/2012, 19:19

Też miałem podobny problem, ale u mnie po zamontowaniu zbiornika przycisnąłem wężyk od paliwa :D
A jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy to sprawdź może najpierw czy jest sprawny. W miarę uchylania przepustnicy manetką, napięcie na nim powinno rosnąć. A gdzie dostać ? Pytaj w Yamasze.
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez henio12323 » 8/2/2012, 21:07

masz gaźnik keihin FCR - ten gaźnik posiadaja wszystkie crossówki w 4T, ktm honda yamaha suzuki. wiec dopasować mozesz od kazdego raczej. ( kawasaki ma ten TPS załozony w drugą strone wiec nie wiem czy jest ten sam) jednak najpierw sprawdź czy on nie jest rozregulowany, bo jego sie reguluje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Patrykos323 » 9/2/2012, 01:59

nie nie, gaźnik był ustawiony zaraz po wyczyszczeniu więc ustawienie jest ok. Tylko właśnie dziwi mnie dlaczego bez podpiętego czujnika motor chodzi ok.
Patrykos323
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 12:50
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 9/2/2012, 10:16

bo cos jest niewyregulowane jak nalezy :D albo sam TPS, albo linka jest minimalnie za mocno naciÄ…gnieta.
z tego co wiem ten TPS jest po to że jak jedziesz i nagle odpuszczasz gaz, to ten czujnik wykrywa to puszcza sygnał do modułu który blokuje na chwile iskre - silnik chwilowo traci obroty a ty mozesz łatwiej zapiąć bieg bez ryzyka uszkodzenia skrzyni, wiec moze masz akurat taka pozycje że na wolnych komp mysli że ciagle ma ci odcinac troche ten zapłon :P i chodzi nierówno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Patrykos323 » 9/2/2012, 11:50

Kurde całkiem możliwe, muszę to sprawdzić. Jakoś 2 suw bardziej podobał mi się w obsłudze :D a mam jeszcze jedno pytanie. Od manetki gazu wychodzą 2 linki. Wygląda na to ze jedna jest do otwierania przepustnicy, a druga do wracania, mam racje ? Tutaj pojawia się moje pytanie bo linka która ma wracać przepustnice jest za krótka i mam założoną tylko tą linkę co ciągnie. Czy może mieć to na coś wpływ, jeśli przepustnica wraca się bez żadnych oporów ? Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi :D o jeszcze mam pytanie dotyczące pompki wody. Pompka pracuje, ale przepuszcza minimalnie płyn gdy silnik jest zimny. Stąd moje pytanie czy muszę wymieniać pompkę na nową czy wystarczy same uszczelniacze ?
Patrykos323
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 12:50
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Dzesiu10 » 10/2/2012, 01:45

co do pompy to zestaw naprawczy co do linki to musi być tak że jedna ciągnie a druga wraca. Muszą być 2 podpięte, pokombinuj tam jest regulacja z prawej strony gaźnika przy tym mechanizmie jak i przy kierownicy tam gdzie manetka gazu. Spr dla pewności łańcuszek rozrządu i zawory.
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 10/2/2012, 09:22

jezeli przepuszcza i woda wylatuje poza silnik odpływem, musisz wymienic uszczelniacze i łozyska. same uszczelniacze niewiele ci dadza :P przy okazji sprawdź czy walek ci sie nei wytarł w miejscu pracy uszczelniaczy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Patrykos323 » 10/2/2012, 18:15

No i kolejne pytanie dotyczące obrotów :D Motocykl gdy jest zimny pali od pierwszego kopnięcia ale niestety trzeba podkręcać mu obroty. Gdy się zagrzeje obroty trzeba zaraz zmniejszyć i wtedy jako tako odpala za każdym nawet na nie podkręconych obrotach ale według mnie za długo spada z obrotów. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje ? :)
Patrykos323
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 12:50
Lokalizacja: Jasło

Postprzez komarcc » 11/2/2012, 00:49

Gaźnik do regulacji, brudny filtr powietrza. I tak Cie to nie ominie, więc nie uciekaj od tego :) Lepiej zrób to teraz niż, żeby moto nawalił w trasie.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê