Wyciszenie tłumików na tor Poznań w GSX-R 1000 K8
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wyciszenie tłumików na tor Poznań w GSX-R 1000 K8
Witam wszystkich
Od przyszłego sezonu startuje w klasie superbike na torze Poznań i zakupiłem lepszy motocykl pare dni temu, jest to Suzuki GSX-R 1000 K8. Problem a tym że jego tłumiki są za głośne, i to słychać że dużo są za głośne ponieważ w tym sezonie miałem cichszy motocykl a i tak mnie Molik nie chciał dopuści bo miał 110 decybeli. Włożyłem do środka trochę drucianki i wyciszyło go to do równo 107 db i się zmieściłem. A w nowym motocyklu słychać że jest on dużo dużo głośniejszy i z tym pytaniem zwracam się do was koledzy czy nie mielibyście jakiegoś pomysłu na wyciszenie tych dwóch tłumików, oczywiście jest jeszcze możliwość kupno nowych tłumików lecz to kolejny wydatek a Ja takowym już nie dysponuję dlatego proszę was o jakieś pomysły, podpowiedzi jak można wyciszyć te tłumiki
Pozdrawiam
Za chwilę dodam zdjęcia tłumików

Od przyszłego sezonu startuje w klasie superbike na torze Poznań i zakupiłem lepszy motocykl pare dni temu, jest to Suzuki GSX-R 1000 K8. Problem a tym że jego tłumiki są za głośne, i to słychać że dużo są za głośne ponieważ w tym sezonie miałem cichszy motocykl a i tak mnie Molik nie chciał dopuści bo miał 110 decybeli. Włożyłem do środka trochę drucianki i wyciszyło go to do równo 107 db i się zmieściłem. A w nowym motocyklu słychać że jest on dużo dużo głośniejszy i z tym pytaniem zwracam się do was koledzy czy nie mielibyście jakiegoś pomysłu na wyciszenie tych dwóch tłumików, oczywiście jest jeszcze możliwość kupno nowych tłumików lecz to kolejny wydatek a Ja takowym już nie dysponuję dlatego proszę was o jakieś pomysły, podpowiedzi jak można wyciszyć te tłumiki

Pozdrawiam

Za chwilę dodam zdjęcia tłumików
- stunt29
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27/9/2009, 14:35
Swoich zdjęć dodać nie mogę, bo wyskakuje mi jakiś błąd ale mam takie same dwa tłumiki jak na tym zdjęciu
http://www.visordown.com/members/images ... 7.jpg1.jpg
http://www.visordown.com/members/images ... 7.jpg1.jpg
- stunt29
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27/9/2009, 14:35
- mateusz0851
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 26/12/2008, 12:31
- Lokalizacja: Radzymin
Łolaboga to nie tłumiki tylo ładniejsze rurki wylotowe.Mógłbym dorobić Db-Killery ale by one dość właściwie ściszały dźwięk muszą mieć kawałek puszki i deko większą długość.Mogę spróbować ale gwarancji nie daję że uda się zejść poniżej 100dB.Może zanim zdecydujesz się na takie wkłądki szukaj po Alledrogo i po ebay-ch seryjnych cichych tłumików na tor.
EdHaust-"Nie liczy się ilość a jakość decybeli" 506436737
-
edzio - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 27/12/2009, 18:31
- Lokalizacja: Modlin Twierdza
lol trochę minie rozwaliło to ograniczenie na torze
czyli ze co ? że pełny przelot bardziej przeszkadza na torze niż na ulicy ?

GSX-R 750 95r
- piotrek7714
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 21/4/2011, 13:05
- Lokalizacja: ELW
Nie do końca. Na torze i na ulicy są ograniczenia co do głośności tłumików.
Tylko na torze łatwiej to wyegzekwować niż na ulicy przez policję.
To tak jak z innymi przepisami, które są notorycznie łamane przez kierowców.
Np. wszyscy wiedzą, że na skrzyżowanie nie można wjechać gdy nie ma możliwości zjazdu, za to grozi kara mandatu.
A czy ktoś widział kiedyś policjanta wlepiającego mandat za stanie na środku skrzyżowania i blokowania innych pasów "bo ja miałem zielone to wjechałem"?
Nie mówię o skrajnych przypadkach 1 na 100 000
Poza tym skontrolowanie poziomu głośności motocykla nie jest prostą rzeczą.
To jest moja interpretacja i nie wiem czy dobrze się wysłowiłem, aby mnie zrozumieć
Tylko na torze łatwiej to wyegzekwować niż na ulicy przez policję.
To tak jak z innymi przepisami, które są notorycznie łamane przez kierowców.
Np. wszyscy wiedzą, że na skrzyżowanie nie można wjechać gdy nie ma możliwości zjazdu, za to grozi kara mandatu.
A czy ktoś widział kiedyś policjanta wlepiającego mandat za stanie na środku skrzyżowania i blokowania innych pasów "bo ja miałem zielone to wjechałem"?
Nie mówię o skrajnych przypadkach 1 na 100 000

Poza tym skontrolowanie poziomu głośności motocykla nie jest prostą rzeczą.
To jest moja interpretacja i nie wiem czy dobrze się wysłowiłem, aby mnie zrozumieć

MZ ETZ 251 -> Honda CBF 600 S -> YAMAHA FZS 1000 FAZER
-
sznajdi - Bywalec
- Posty: 566
- Dołączył(a): 4/3/2009, 10:20
- Lokalizacja: Poznań
Motocykl zrobiony tylko na tor, nie można nim jeździć po ulicy dlatego takie tłumiki. A że nie był On jeżdzony w Polsce na torze tylko za granicą gdzie nie ma ograniczeń głośności to ktoś założył takie rur
Ponawiam pytanie, czy z wyciszenie moich tłumików do 107db wiąże się utrata mocy ?
Pozdro

Pozdro

- stunt29
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27/9/2009, 14:35
To wszystko zależy jaką średnicę rurek założy się do Db-Killerów .Dasz za małą to może go zdławić dasz za dużą nie ściszy tyle ile byśmy tego oczekiwali.To zawsze jest loteria ale metodą prób i błędów można dopracować jakiś kompromis.
EdHaust-"Nie liczy się ilość a jakość decybeli" 506436737
-
edzio - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 27/12/2009, 18:31
- Lokalizacja: Modlin Twierdza
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość