Luzujący się zawór..
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Luzujący się zawór..
Witam..mam taki problem, mianowicie ciągle poluzowuje, odkręca mi się ten młoteczek/śrubka, która uderza o zawór, przez co robi się za duży luz i moto tarabani.
Macie jakiś pomysł jak to dokręcić konkretnie? Jedną śrubkę już przekręciłem za mocno dociskając i nie chcę zniszczyć kolejnej, bo więcej nie mam..
Jest jakiś klej/silikonl, który można tam dać?
Macie jakiś pomysł jak to dokręcić konkretnie? Jedną śrubkę już przekręciłem za mocno dociskając i nie chcę zniszczyć kolejnej, bo więcej nie mam..
Jest jakiś klej/silikonl, który można tam dać?
- raaza
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 25/9/2011, 17:20
- Lokalizacja: Gorzów
dziwne te śrubki są dosyc odporne na odkręcanie sprawdź w serwisówce jaki moment jet wymagany do dokręcenia i dokręc z takim momentem, jak nic to nie da, to mozesz kupic słaby klej do gwintów kosztuje do 20 zł ( ja płacilem 10 zł jakis odlewany do strzykawek i starczyło mi na remont całego silnika )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- stareRadio
- Świeżak
- Posty: 443
- Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
- Lokalizacja: Dębica
Też jestem zdania, że skoro fabrycznie nie było tam kleju to i teraz go tam nie potrzeba, moim zdaniem brak odpowiednich narzędzi jest tu powodem, taka śrubka nie powinna się nigdy sama odkręcać!
Tak sobie myślę, że jakby ktoś zerwał tam gwint to pewnie byście poradzili żeby to zaspawać
Tak sobie myślę, że jakby ktoś zerwał tam gwint to pewnie byście poradzili żeby to zaspawać
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
nie poleciłem od razu walic kleju najpierw niech sprawdzi czy dokręca odpowiednio. potem odrobina nie zaszkodzi. pozatym jakich narzędzi chcesz uzywać do dokręcania śrubki? zwykły płaski kluczyk wystarczy ( o ile na niego jest dostep) oczywiscie nalezy dokręcic to z odpowiednim momentem. nie powinno sie kleic ale czasem lepiej zrobic to niz ma sie cos uszkodzic.
gwint m7X1 to zwykły gwint. 1.5 to gwint drobniejszy, 1,75 jeszcze drobniejszy
gwint m7X1 to zwykły gwint. 1.5 to gwint drobniejszy, 1,75 jeszcze drobniejszy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
henio12323 napisał(a):.
gwint m7X1 to zwykły gwint. 1.5 to gwint drobniejszy, 1,75 jeszcze drobniejszy
chyba ci się coś pomyliło ze skokami gwintów, otóż M6x1 to jest normalny gwint, M7X1 pewnie tez, ale skok 1,5 to jest już większy niż x1 , a 1,75 to jeszcze większy niż x1 ,wiec to nie są drobnozwojne ,ale mówimy tu o średnicy śrubki 7 takiej jak ma kolega, Bo gdyby mówić o większej średnicy np śrubka 12 ma skok właśnie 1,75 to jest zwykły gwint, ale jak by było 12x1,5 np to już by był drobniejszy od standardowego
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
- oskaarek
- Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
- Lokalizacja: Inowrocław
Zwykła śrubka 5 ma skok 0.8, a przy zaworach jest napewno gęściejszy, więc pozostaje 0,75;0,70;0,60 napewno nie mniej, bo 0,5 jest już strasznie gęsty, więc odpada, gdybym miał gdzieś głowicę na wierzchu to bym zmierzył, ale chyba takiej nie mam, a może mam, ale o tym nie pamiętam
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
wystarczy zajrzeć w tabele http://www.stalmut.pl/tabela-skokow-gwi ... pm-14.html , a nie wymyślać niestworzone skoki gwintów. Czasami zdarzają się nietypowe skoki gwintów np. w mostku gitary jest M7X0.25. Jednak przy motoryzacji niema takich udziwnień.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Wymiar pod klucz nie zmienia wymiaru rdzenia. Åšruba pod klucz 10 i 9 to i tak M5.
Dokładnie jest w przypadku wszystkich innych śrub. Tabela jest jak najbardziej poprawna potrzeba do niej tylko trochę wiedzy.
Dokładnie jest w przypadku wszystkich innych śrub. Tabela jest jak najbardziej poprawna potrzeba do niej tylko trochę wiedzy.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Nie zauważyłem że napisałem M5, wartość poprawna to M6 (mój błąd). Jednak zmierzam do tego, że wielkość pod klucz się nie liczy bo znormalizowane są rdzenie śrub. Twierdzenie, że tabela jest zła, bo nie zawiera wszystkich możliwych kombinacji wielkości łebków jest co najmniej śmieszne. Istnieją rożne dziwolągi śrub, jednak są stosowane w specjalistycznych zastosowaniach z którymi normalny śmiertelnik się nie spotka.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości