jakie sa objawy uszkodzonego 2 biegu w r1 ?
Posty: 20
• Strona 1 z 1
jakie sa objawy uszkodzonego 2 biegu w r1 ?
witam
chcialem zapytac jakie sa objawy uszkodzonego drugiego biegu w r1 (2001rok), u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie, dodam tylko ze mam dosc slaba przednia zebatke byc moze to ona przepuszcza ? dodam ze na innych biegach tego nie zaobserwowalem, zebatka juz zamowiona i wymienie jak tylko dojdzie...
chcialem zapytac jakie sa objawy uszkodzonego drugiego biegu w r1 (2001rok), u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie, dodam tylko ze mam dosc slaba przednia zebatke byc moze to ona przepuszcza ? dodam ze na innych biegach tego nie zaobserwowalem, zebatka juz zamowiona i wymienie jak tylko dojdzie...
r1 01
- miszcz215
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
- Lokalizacja: bp
pan_wiewiorka napisał(a):Napęd wymienia się w całości. Nowa zębatka doprowadzi do szybszego zużycia łańcucha.
zdaje sobie z tego sprawe, tyle ze lancuch i tylna zebatka sa jeszcze w niezlej kondycji i szkoda mi ich wyrzucac, wymienie najwyzej calosc z nastepnym sezonie a te pieniadze na nowy naped przeznacze teraz na reanimacje 2 biegu, ehh....
r1 01
- miszcz215
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
- Lokalizacja: bp
Poroniony pomysł z wymianą samej zębatki. Nawet napęd w dobrym stanie po wymianie samego łańcucha zużyje się dużo szybciej, niż po wymianie całego zestawu. "Najlepsze" rezultaty osiąga się wymieniając same zębatki i zostawiając stary łańcuch. Crash zestawu w kilkaset kilometrów, jeśli ma się "szczęście" ;] To wina biegu. Nie zębatki. nie zakładaj jej, dokup resztę napędu, do skrzyni zerknij i oceń stan dwójki.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
nie zawsze... czasem mozna szybko zuzyc jedną zębatke. i na pewno wymieniając sam przód przyspieszy sie zuzycie całego zestawu napędowego - to fakt. ale przednia zebatka kosztuje grosze ( w stosunku do całego zestawu) i mozna przynajmniej do konca sezonu polatac mi kiedys padła tylna zębatka ( zęby sie pokrzywiły) akurat miałem jakas w zapasie wsadziłem i pół sezonu nalatałem na tym zestawie nie był najswiezszy ale jeździło
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
miszcz215 napisał(a):u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie
Siadają Ci powoli kły drugiego biegu, objaw będzie się nasilał.
adamRS napisał(a):Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie.
Bieg jałowy na każdym biegu i koniec wycieczki lub w gorszym przypadku wyrwany/rozerwany karter silnika lub skrzynia. Nie ma co dramatyzować, są gorsze zagrożenia
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Repsol napisał(a):miszcz215 napisał(a):u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie
Siadają Ci powoli kły drugiego biegu, objaw będzie się nasilał.adamRS napisał(a):Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie.
Bieg jałowy na każdym biegu i koniec wycieczki lub w gorszym przypadku wyrwany/rozerwany karter silnika lub skrzynia. Nie ma co dramatyzować, są gorsze zagrożenia
ile moze kosztowac naprawa tej skrzyni ? im szybciej tym lepiej ? czytalem ze jezeli to dopiero "poczatek" to wystarczy zmienic tryb 2 biegu, jezeli gorzej to rowniez wspolpracujacy z nim tryb 5 lub 6 ( nie pamietam juz dokladnie ktory)
r1 01
- miszcz215
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
- Lokalizacja: bp
Najpierw trzeba zajrzeć do tej skrzyni i zobaczyć co za diabeł tam siedzi Dopiero po takim zabiegu można mówić o konkretnej wycenie. Ogólnie też wszystko zalezy od tego kto Ci to będzie robił (ASO/Zwykły mechanik/po znajomości) i na jakich częsciach (nowe/używane/naprawa). Poza częściami i robocizną powinieneś doliczyć koszt uszczelek oraz olej + filtr. Nie mniej jednak można przyjać, że za przeskakujacą dwójkę powinieneś się zmiescić w kwocie od 500 do 2000zł.
Nie zawsze trzeba wymieniać tryby. Mozna je naprawić jeśli zużycie nie jest duże (napawanie plazmowe, nawęglanie i drążenie gniazd). Znam zakład w Krk, który robił takie rzeczy. Tryby po ich naprawię spokojnie wytrzymują ostre katowania. Jakbys był zainteresowany to mogę dać Ci dokładny namiar.
Nie zawsze trzeba wymieniać tryby. Mozna je naprawić jeśli zużycie nie jest duże (napawanie plazmowe, nawęglanie i drążenie gniazd). Znam zakład w Krk, który robił takie rzeczy. Tryby po ich naprawię spokojnie wytrzymują ostre katowania. Jakbys był zainteresowany to mogę dać Ci dokładny namiar.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Repsol napisał(a):Najpierw trzeba zajrzeć do tej skrzyni i zobaczyć co za diabeł tam siedzi Dopiero po takim zabiegu można mówić o konkretnej wycenie. Ogólnie też wszystko zalezy od tego kto Ci to będzie robił (ASO/Zwykły mechanik/po znajomości) i na jakich częsciach (nowe/używane/naprawa). Poza częściami i robocizną powinieneś doliczyć koszt uszczelek oraz olej + filtr. Nie mniej jednak można przyjać, że za przeskakujacą dwójkę powinieneś się zmiescić w kwocie od 500 do 2000zł.
Nie zawsze trzeba wymieniać tryby. Mozna je naprawić jeśli zużycie nie jest duże (napawanie plazmowe, nawęglanie i drążenie gniazd). Znam zakład w Krk, który robił takie rzeczy. Tryby po ich naprawię spokojnie wytrzymują ostre katowania. Jakbys był zainteresowany to mogę dać Ci dokładny namiar.
no musze sie zorientowac u znajomego czy robil juz cos takiego zeby miec pewnosc ze zrobi to dobrze, tak czy inaczej prosze o namiary na te firme, aha wyslalem Ci wiadomosc na priv
r1 01
- miszcz215
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
- Lokalizacja: bp
Henio... nie żebym coś sugerował, ale to 150 Konna R1... zapewne szybciej poradzi sobie z napędem niż KTM.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
rece opadaja
a ile zebow ma przednia a ile tylnia zebatka?
czy zadal sobie kiedys ktos z was trud wymiany zebatki przedniej co 10.000km i zaobserwował jak to wplywa na zuzycie lancucha? ja smiem twierdzic ze przedluza to życie lancuch sporo
a ile zebow ma przednia a ile tylnia zebatka?
czy zadal sobie kiedys ktos z was trud wymiany zebatki przedniej co 10.000km i zaobserwował jak to wplywa na zuzycie lancucha? ja smiem twierdzic ze przedluza to życie lancuch sporo
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
przednia zebatka 16 zebow tylnia 40 zebow ile obrotow zrobia obie po 10.000km ? przednia ponad dwa razy wiecej wiec wiadomo ze zeby troche juz sie wyrabiaja ja wtedy ja wywalam wstawiam nowa i smigam dalej. 2-3 przody na caly zestaw nowy napedowy zuzywam. co tu wyjasniac? jeden na zestawie zrobi 30tys po czym jak wymienia zestaw to zebatka z przody wyglada jak tarcza do pily i jak taka zebatka miala nie przyspieszyc zuzycia zestawu? a jak by po 15 tys wstawic nowa przednia to moze 35 tys by sie dalo zrobic ????
niech kazdy robi jak chce. i uwazam ze tylnie zebatki tez nie zawsze trzeba wymieniac problem tylko taki ze zawsze kazdy lancuch do konca zurzywa a wtedy i tylnia zebatka sie sypie
niech kazdy robi jak chce. i uwazam ze tylnie zebatki tez nie zawsze trzeba wymieniac problem tylko taki ze zawsze kazdy lancuch do konca zurzywa a wtedy i tylnia zebatka sie sypie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
obie sie wyuzywaja mniej wiecej w takim samym tepie
z jednej strony np mala ma 15 zebow a duza 45 wiec zeby malej stykaja sie 3 razy czesciej z lancuchem(na 1 obrot kola przypadaja 3 obroty malej zebatki) wiec powinny sie 3x szybciej zuzyc, z drugiej strony sila dzialajaca na zab, dziala na niego przez 1/3 czasu co kompensuje zuzycie
tak samo jest z panewkami w silniku o dziwo dla wiekszosci szybiciej siezuzywaja na niskich obrotach niz na wysokich, bo duza sila dziala jednorazowo przez krotszy czas
wniosek: jak wymienisz tylko mala zebatke to na wiosne mozesz nie miec problemu z 2 biegiem, jak lancuch spadnie i sie zakleszczy to 150 japonskich koni rozerwie silnik
z jednej strony np mala ma 15 zebow a duza 45 wiec zeby malej stykaja sie 3 razy czesciej z lancuchem(na 1 obrot kola przypadaja 3 obroty malej zebatki) wiec powinny sie 3x szybciej zuzyc, z drugiej strony sila dzialajaca na zab, dziala na niego przez 1/3 czasu co kompensuje zuzycie
tak samo jest z panewkami w silniku o dziwo dla wiekszosci szybiciej siezuzywaja na niskich obrotach niz na wysokich, bo duza sila dziala jednorazowo przez krotszy czas
wniosek: jak wymienisz tylko mala zebatke to na wiosne mozesz nie miec problemu z 2 biegiem, jak lancuch spadnie i sie zakleszczy to 150 japonskich koni rozerwie silnik
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
na ilu zebach rozklada sie ta sila na przedniej zebatce a na ilu na tylnej?
kup nowy zestaw zrob 20 tys km i wrzuc foty zebatek
zebym tylko raz tak z przednia zebatka zrobil ale juz ich kilka wymienilem i kumpel i lancuchy nie strzelily
a czemu lancuch sie nie rowno wyciaga ? bo go za mocno naciagacie
kup nowy zestaw zrob 20 tys km i wrzuc foty zebatek
zebym tylko raz tak z przednia zebatka zrobil ale juz ich kilka wymienilem i kumpel i lancuchy nie strzelily
a czemu lancuch sie nie rowno wyciaga ? bo go za mocno naciagacie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Repsol napisał(a):miszcz215 napisał(a):u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie
Siadają Ci powoli kły drugiego biegu, objaw będzie się nasilał.adamRS napisał(a):Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie.
Bieg jałowy na każdym biegu i koniec wycieczki lub w gorszym przypadku wyrwany/rozerwany karter silnika lub skrzynia. Nie ma co dramatyzować, są gorsze zagrożenia
Tak, są gorsze. Koledze zerwany łańcuch zablokował tylne koło, przepinał akurat na 3 bieg kiedy 2-gi się skończył. nie wiem jak on to wyprowadził, ale opona była tak przetarta w jednym miejscu, że zjadło ok połowy drutów.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości