Zobacz wątek - Pryskający płyn chłodniczy, nie chce odpalic.
NAS Analytics TAG

Pryskający płyn chłodniczy, nie chce odpalic.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pryskający płyn chłodniczy, nie chce odpalic.

Postprzez Aimaray » 11/9/2011, 09:44

Witam.

Mam nie mały poblem z moją Aprilia RS 80 1995r.

Mianowicie przy próbie odpalania z pychu Apka nie chce zapalić(wydaje mi się, że znowu świeca do wymiany) a z korka zbiornika chłodnicy pryska woda i czuć benzyne w tym pryskającym płynie. Kilka godzin przed tym tylko pryskała mi lekko woda ze zbiornika chłodnicy z tego korka ale Apka paliła normalnie.

Czy to może być coś poważniejszego jak w tym pryskającym płynie ze zbiornika chłodnicy czuć benzyne ?

Proszę o pomoc :/ trza jakoś do roboty dojeżdżać :cry:
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25


Postprzez henio12323 » 11/9/2011, 10:29

czym prędzej radze zajrzeć pod głowice. bo na 99.99% poszła ci uszczelka pod głowicą. zalej olej do mieszanki przez swiece żeby woda nie stała na wale bo ci moze po dłuzszym czasie stania łozysko przyrdzewieć. potem sciagnij głowice, zobacz w jakim stanie uszczelka, ale znajac zycie juz ją wydmuchało i jest do wymiany.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Aimaray » 11/9/2011, 10:51

A ile tego oleju tam zalać ?
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez henio12323 » 11/9/2011, 14:00

nalej z 20 ml pokręc lekko kopką a potem znów ze 20 żeby sobie spłynął do wału. najlepiej w sumie lać przez otwór od gaźnika. bo od swiecy jak nalejesz to wiekszosc pójdzie przez wydech. potem sciagnij głowice i rób tak jak pisałem wyzej :D pewnie skonczy sie na wymianie uszczelki. ale jak rozbierasz sprawdź przy okazji jak wyglada gładź cylka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aimaray » 11/9/2011, 15:35

No więc ściągnąłem głowicę i tak jak mówiłeś - uszczelka do wymiany.

A jeszcze jedno - jeżeli tam dostawała się woda to do silnika także ? Warto teraz zlać cały olej z silnika i zalać nowy ?

ps.W tych Apkach nie ma kopki :D
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez henio12323 » 11/9/2011, 16:08

to 2T wiec do całego silnika sie woda nie dostała tylko do skrzyni korbowej czyli do wału. po to też miałeś nalac oleju zeby olej wyparł wode, i przy okazji żeby łozyska wału sie przesmarowały. u kumpla poszła woda na silnik. ale nie zabezpieczył tego w zaden sposób i nim doczekał sie uszczelki, po złozeniu moto pochodziło 10 minut i padł wał :P wiec ja zawsze zalecam zalać to olejem, zawsze sam tak robie i nigdy jeszcze problemow potem nie było.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aimaray » 11/9/2011, 21:26

Okay dzięki wielkie za pomoc :) Jutro zaleje tego oleju i zapraszam na frytki :P
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez Raczek_6 » 13/9/2011, 20:05

Trzeba pamiętać o tzw wyrównaniu głowicy i cylindra, oraz o kontroli cieczy chłodzącej i nie pozostawianiu silnika pracującego dłuższy czas - brak wentylatora.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

GPZ 500S w zbiorniczku wyrównawczym wzburzone może

Postprzez mlodybm » 20/9/2011, 17:36

Witam.
Nabyłem niedawno Kawasaki GPZ, niestety przy sprawdzaniu pominąłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego -zostawiłem to na później... i już nie wróciłem do tego. Po powrocie okazało się że w zbiorniczku było ledwie mokro. Dolałem i sprawdziłem. Na niskich obrotach nic się nie dzieje, ale przy dodaniu gazu przy 6tys już płyn się wydostaje na zewnątrz.
Uszczelka do zmiany -czy może jakimś cudem to nic niepokojącego? :cry:
mlodybm
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/2/2008, 18:36

Postprzez henio12323 » 20/9/2011, 19:55

przy dodaniu moze po prostu cisnienie rosnie, to ma pracowac. zobacz w aucie czy masz jeden poziom :P mi w aucie czasem nic nie widac a czasem jest pod kreske max. a czasem w połowie. to samo mozesz miec u siebie. no chyba że ciagle ci wyrzuca płyn i robi sie spore cisnienie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sonycbr77 » 21/9/2011, 19:28

u mnie tez jest w zbiorniczku ledwo minimum i jak tylko doleje to i tak go wyrzuci do pewnego stanu i tak zostaje wiec nie dolewam, gdy moto sie konkretnie zagrzeje ponad 100 stopni to wtedy do tego zbiorniczka przelewa sie plyn potem opada znowu, obserwuj czy bardziej ubywa czy sie nie grzeje za bardzo jesli nie to niczym sie nie przejmuj
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez mlodybm » 23/9/2011, 08:54

Rozumiem, pojeżdżę trochę i zobaczę, dziękuję za wskazówki
EX500D
mlodybm
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/2/2008, 18:36



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê