Malowanie Kawasaki KMX
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Malowanie Kawasaki KMX
Witam.
Mam zamiar przemalować całkowicie KMX'a.
Rama, kierownica, zaciski i tapicerowanie siedzenia- na żółto.
Silnik, bak i wszystkie plastiki, błotniki, obudowy i dźwignie na czarno.
Malowałem już różne rzeczy w życiu, ale nigdy tak precyzyjnie.
Proszę powiedzcie, czy zrobię dobrze, gdy:
1. Wyczyszcze elemanty metalowe papierem ściernym, ale nie zdzierając całkowicie starej farby.
2. Plastiki zmatowieje papierem wodnym.
3. Wszystko odtłuszcze benzyną ekstrakcyjną.
4. Pomaluje wszystko podkładem 2 razy (każdą warstwę matowiejąc papierem i odtłuszczając).
5. Później 2 warstwy farby (pierwszą matowiejąc i obydwie odtłuszczając).
6. Jedna warstwa lakieru bezbarwnego (za wyłączeniem silnika i zacisków).
Do zacisków i silnika oczywiście farby wysokotemperaturowe.
Malowanie pistoletem bądź sprayem- beż różnicy dla mnie.
Doradźcie proszę czy podążam w dobrym kierunku i farby/ podkłady jakich producentów najlepiej użyć do tego celu.
Pozdrawiam.

Mam zamiar przemalować całkowicie KMX'a.
Rama, kierownica, zaciski i tapicerowanie siedzenia- na żółto.
Silnik, bak i wszystkie plastiki, błotniki, obudowy i dźwignie na czarno.
Malowałem już różne rzeczy w życiu, ale nigdy tak precyzyjnie.
Proszę powiedzcie, czy zrobię dobrze, gdy:
1. Wyczyszcze elemanty metalowe papierem ściernym, ale nie zdzierając całkowicie starej farby.
2. Plastiki zmatowieje papierem wodnym.
3. Wszystko odtłuszcze benzyną ekstrakcyjną.
4. Pomaluje wszystko podkładem 2 razy (każdą warstwę matowiejąc papierem i odtłuszczając).
5. Później 2 warstwy farby (pierwszą matowiejąc i obydwie odtłuszczając).
6. Jedna warstwa lakieru bezbarwnego (za wyłączeniem silnika i zacisków).
Do zacisków i silnika oczywiście farby wysokotemperaturowe.
Malowanie pistoletem bądź sprayem- beż różnicy dla mnie.
Doradźcie proszę czy podążam w dobrym kierunku i farby/ podkłady jakich producentów najlepiej użyć do tego celu.
Pozdrawiam.

- kasperoo7
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 10/6/2011, 23:24
czesc!
Przygotowanie:
jezeli matujesz "na sucho" - maszyna orbitalno oscylująca - tzw bączkiem (na okrągłe tarcze 150mm) - wszystko papierem 400
Jezeli na mokro ręcznie - papier 500-600
Zagruntowanie:
Najlepiej pistoletem podkładem 2K (podkład chemo utwardzalny) np NOVOL (koszt około 40zł/litr z utwardzaczem) Podkład rozrabiasz w stosunku 5:1 z utwardzaczem - rozcieńczasz nitro lub rozpuszczalnikiem do akrylu który mozesz zakupic w sklepie lakierniczym w proporcji która pomoze uzyskac Ci żadana gęstosć - 10-30%
zagruntowane elementy na mokro 500-600
lub na sucho maszynka 400.
WYSTARCZY JEDNA WARSTWA PODKŁADU
lakier bazowy - kolor
Natryskujesz pierwsza warstwe - chmurke, daj jej kilka minut na odparowanie. potem nakładasz do pokrycia.
gdy uzyskasz własciwe pokrycie daj jej 15-30 minut na odparowanie rozpuszczalnika.
Nie matujesz tego - przetrzyj przed lakierem jak bedzie suche szmatka antystatyczna (usuwa kurz i pyłki)
LAKIER KONCOWY
Lakier bezbarwny wg instrukcji producenta.
są na połtora warstwy,2,3 ...
lakier mozesz zmatowac 1500,2000,2500 i polerowac lub powtórzyc lakierowanie dla uzyskania grubszej warstwy. jezeli tak zrobisz, a nie wygrzewasz lakieru w kabinie daj mu ze 2-3 dni na odparowanie zeby Ci sie nie podniosła poprzednia warstwa.
GŁOWNE SPRAWY:
DBAJ O CZYSTOSC
PRZESTRZEGAJ TEGO CO JEST NA OPAKOWANIU
DOBRZE DOMATUJ WSZYSTKIE ZAKAMARKI - INACZEJ ODPADNIE FARBA
JESZCZE RAZ DBAJ O CZYSTOSC
I PAMIETAJ - CHEMII NIE OSZUKASZ - Jak cos musi potrwac to musi
Powodzonka Kolego.
Jak bedziesz miał pytania - PISZ SMIAŁO
PS. Do odtłuszczania polecam kupic profesjonalny odtłuszczacz. Byle nie firmy BOLL. kup np novol
Przygotowanie:
jezeli matujesz "na sucho" - maszyna orbitalno oscylująca - tzw bączkiem (na okrągłe tarcze 150mm) - wszystko papierem 400
Jezeli na mokro ręcznie - papier 500-600
Zagruntowanie:
Najlepiej pistoletem podkładem 2K (podkład chemo utwardzalny) np NOVOL (koszt około 40zł/litr z utwardzaczem) Podkład rozrabiasz w stosunku 5:1 z utwardzaczem - rozcieńczasz nitro lub rozpuszczalnikiem do akrylu który mozesz zakupic w sklepie lakierniczym w proporcji która pomoze uzyskac Ci żadana gęstosć - 10-30%
zagruntowane elementy na mokro 500-600
lub na sucho maszynka 400.
WYSTARCZY JEDNA WARSTWA PODKŁADU
lakier bazowy - kolor
Natryskujesz pierwsza warstwe - chmurke, daj jej kilka minut na odparowanie. potem nakładasz do pokrycia.
gdy uzyskasz własciwe pokrycie daj jej 15-30 minut na odparowanie rozpuszczalnika.
Nie matujesz tego - przetrzyj przed lakierem jak bedzie suche szmatka antystatyczna (usuwa kurz i pyłki)
LAKIER KONCOWY
Lakier bezbarwny wg instrukcji producenta.
są na połtora warstwy,2,3 ...
lakier mozesz zmatowac 1500,2000,2500 i polerowac lub powtórzyc lakierowanie dla uzyskania grubszej warstwy. jezeli tak zrobisz, a nie wygrzewasz lakieru w kabinie daj mu ze 2-3 dni na odparowanie zeby Ci sie nie podniosła poprzednia warstwa.
GŁOWNE SPRAWY:
DBAJ O CZYSTOSC
PRZESTRZEGAJ TEGO CO JEST NA OPAKOWANIU
DOBRZE DOMATUJ WSZYSTKIE ZAKAMARKI - INACZEJ ODPADNIE FARBA
JESZCZE RAZ DBAJ O CZYSTOSC
I PAMIETAJ - CHEMII NIE OSZUKASZ - Jak cos musi potrwac to musi

Powodzonka Kolego.
Jak bedziesz miał pytania - PISZ SMIAŁO
PS. Do odtłuszczania polecam kupic profesjonalny odtłuszczacz. Byle nie firmy BOLL. kup np novol
- customizer
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 19/5/2011, 16:43
- Lokalizacja: Warszawa
jesli chcesz dac dwie warstwy lakieru to zalezy co masz na mysli w jakich odetepach czasu, po kilku minutach czy kilku dniach, jesli druga warstwe chcesz dac po kilku dniach to oczywiscie musisz matowac, ale w odstepach kilkunastu minut mozesz dac nawet kilka warstw zeby byla grubsza warstwa, polerowanie to zalezy jak ten lakier polozysz, jesli na igle to bez matowania jak dobrze wyschnie i stwardnieje to sama pasta ale jesli ci wyjdzie baranek zamiast idealnie gladkiej powierzchni no to bez papieru wodnego sie nie obedzie, jedna warstwa koloru no troche malo bo moze przebijac, w odstepie kilku minut minimum dwie warstwy to zalezy jak rozcienczysz farbe, baze dajesz bez utwardzacza tylko do bezbarwnego
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości