Zobacz wątek - Malowanie Kawasaki KMX
NAS Analytics TAG

Malowanie Kawasaki KMX

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Malowanie Kawasaki KMX

Postprzez kasperoo7 » 26/6/2011, 15:31

Witam.
Mam zamiar przemalować całkowicie KMX'a.
Rama, kierownica, zaciski i tapicerowanie siedzenia- na żółto.
Silnik, bak i wszystkie plastiki, błotniki, obudowy i dźwignie na czarno.
Malowałem już różne rzeczy w życiu, ale nigdy tak precyzyjnie.
Proszę powiedzcie, czy zrobię dobrze, gdy:

1. Wyczyszcze elemanty metalowe papierem ściernym, ale nie zdzierając całkowicie starej farby.
2. Plastiki zmatowieje papierem wodnym.
3. Wszystko odtłuszcze benzyną ekstrakcyjną.
4. Pomaluje wszystko podkładem 2 razy (każdą warstwę matowiejąc papierem i odtłuszczając).
5. Później 2 warstwy farby (pierwszą matowiejąc i obydwie odtłuszczając).
6. Jedna warstwa lakieru bezbarwnego (za wyłączeniem silnika i zacisków).

Do zacisków i silnika oczywiście farby wysokotemperaturowe.
Malowanie pistoletem bądź sprayem- beż różnicy dla mnie.
Doradźcie proszę czy podążam w dobrym kierunku i farby/ podkłady jakich producentów najlepiej użyć do tego celu.

Pozdrawiam.
:wink:
kasperoo7
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/6/2011, 23:24


Postprzez customizer » 26/6/2011, 18:08

czesc!
Przygotowanie:
jezeli matujesz "na sucho" - maszyna orbitalno oscylująca - tzw bączkiem (na okrągłe tarcze 150mm) - wszystko papierem 400

Jezeli na mokro ręcznie - papier 500-600

Zagruntowanie:
Najlepiej pistoletem podkładem 2K (podkład chemo utwardzalny) np NOVOL (koszt około 40zł/litr z utwardzaczem) Podkład rozrabiasz w stosunku 5:1 z utwardzaczem - rozcieńczasz nitro lub rozpuszczalnikiem do akrylu który mozesz zakupic w sklepie lakierniczym w proporcji która pomoze uzyskac Ci żadana gęstosć - 10-30%

zagruntowane elementy na mokro 500-600
lub na sucho maszynka 400.

WYSTARCZY JEDNA WARSTWA PODKŁADU

lakier bazowy - kolor

Natryskujesz pierwsza warstwe - chmurke, daj jej kilka minut na odparowanie. potem nakładasz do pokrycia.

gdy uzyskasz własciwe pokrycie daj jej 15-30 minut na odparowanie rozpuszczalnika.

Nie matujesz tego - przetrzyj przed lakierem jak bedzie suche szmatka antystatyczna (usuwa kurz i pyłki)


LAKIER KONCOWY
Lakier bezbarwny wg instrukcji producenta.
są na połtora warstwy,2,3 ...



lakier mozesz zmatowac 1500,2000,2500 i polerowac lub powtórzyc lakierowanie dla uzyskania grubszej warstwy. jezeli tak zrobisz, a nie wygrzewasz lakieru w kabinie daj mu ze 2-3 dni na odparowanie zeby Ci sie nie podniosła poprzednia warstwa.


GŁOWNE SPRAWY:
DBAJ O CZYSTOSC
PRZESTRZEGAJ TEGO CO JEST NA OPAKOWANIU
DOBRZE DOMATUJ WSZYSTKIE ZAKAMARKI - INACZEJ ODPADNIE FARBA
JESZCZE RAZ DBAJ O CZYSTOSC
I PAMIETAJ - CHEMII NIE OSZUKASZ - Jak cos musi potrwac to musi ;)

Powodzonka Kolego.
Jak bedziesz miał pytania - PISZ SMIAŁO

PS. Do odtłuszczania polecam kupic profesjonalny odtłuszczacz. Byle nie firmy BOLL. kup np novol
customizer
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2011, 16:43
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez kasperoo7 » 26/6/2011, 22:28

Dziękuję. ;)
A jeśli daje 2 warstwy lakieru, to pierwszą muszę matować czy nie?
Polerowanie jest konieczne?
Warstwa koloru tylko jedna?
kasperoo7
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/6/2011, 23:24

Postprzez sonycbr77 » 26/6/2011, 23:06

jesli chcesz dac dwie warstwy lakieru to zalezy co masz na mysli w jakich odetepach czasu, po kilku minutach czy kilku dniach, jesli druga warstwe chcesz dac po kilku dniach to oczywiscie musisz matowac, ale w odstepach kilkunastu minut mozesz dac nawet kilka warstw zeby byla grubsza warstwa, polerowanie to zalezy jak ten lakier polozysz, jesli na igle to bez matowania jak dobrze wyschnie i stwardnieje to sama pasta ale jesli ci wyjdzie baranek zamiast idealnie gladkiej powierzchni no to bez papieru wodnego sie nie obedzie, jedna warstwa koloru no troche malo bo moze przebijac, w odstepie kilku minut minimum dwie warstwy to zalezy jak rozcienczysz farbe, baze dajesz bez utwardzacza tylko do bezbarwnego
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr