Honda MTX 110 problem
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Honda MTX 110 problem
Witam,
Mam pewien problem w mojej Hondzie. Otóż ma problem z odpaleniem.
Kupiłem gaźnik MINARELLI 21, ponieważ oryginalny się zepsuł. Króciec dorobiłem sam. Paliwo dochodzi do cylindra, kompresja w granicach 8 atm na zimnym silniku, iskra też jest. Gdy kopie to moto nawet sie nie odezwie, z pychu to samo, jedynie gdy naleje mu paliwa pod świece to zapala i wchodzi na max obroty, dopóki paliwo się nie wypali. Dodam, że aby go odpalić po nalaniu paliwa pod świece trzeba ciągle kopać, tzn. Jak kopne raz to załapuje, ale nie do końca i wtedy muszę ponownie kopnąć i odpali, natomiast jak sie trochę zagrzeje to zapali z pierwszego. Na początku myślałem, że to może wina króćca samoróbki, ale gdy zatkam go dłonią i kopne starterem to bardzo mocno zasysa, więc raczej jest sprawny.
Proszę Was o pomoc.
P.S
Dodam, że gdy jak po nalaniu paliwa bezpośrednio na cylinder odpali i chcę go zagasić to podczas zdejmowania czapeczki ze świecy jak trzymam za kabel to kopie prąd, czy to normalne czy jakieś przebicie?
Mam pewien problem w mojej Hondzie. Otóż ma problem z odpaleniem.
Kupiłem gaźnik MINARELLI 21, ponieważ oryginalny się zepsuł. Króciec dorobiłem sam. Paliwo dochodzi do cylindra, kompresja w granicach 8 atm na zimnym silniku, iskra też jest. Gdy kopie to moto nawet sie nie odezwie, z pychu to samo, jedynie gdy naleje mu paliwa pod świece to zapala i wchodzi na max obroty, dopóki paliwo się nie wypali. Dodam, że aby go odpalić po nalaniu paliwa pod świece trzeba ciągle kopać, tzn. Jak kopne raz to załapuje, ale nie do końca i wtedy muszę ponownie kopnąć i odpali, natomiast jak sie trochę zagrzeje to zapali z pierwszego. Na początku myślałem, że to może wina króćca samoróbki, ale gdy zatkam go dłonią i kopne starterem to bardzo mocno zasysa, więc raczej jest sprawny.
Proszę Was o pomoc.
P.S
Dodam, że gdy jak po nalaniu paliwa bezpośrednio na cylinder odpali i chcę go zagasić to podczas zdejmowania czapeczki ze świecy jak trzymam za kabel to kopie prąd, czy to normalne czy jakieś przebicie?
- twixer
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 10/7/2010, 15:36
Podejrzewan ze masz jakies przebicie i powinnes sie temu dokladniej przyjrzec bo podczas kopania moze iskra uciekac np w glowice a nie do swiecy... wiec wyeliminuj to a potem sie zobaczy a gaznik ustawiony? paliwo dochodzi w komory plywakowej???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hmm masz słabą kompresje troche powinna byc minimum 9 to moze byc tez przyczyna. ale jak dochodzi paliwo to powinien odpalac. spróbuj róznych konfiguracji ustawien gaźnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Paliwo dochodzi do komory pływakowej. Kompresja może nie jest extra ale też taka słaba żeby nie zapalał nie jest. Z różnymi ustawieniami gaźnika też próbowałem. Spróbuje jeszcze wyeliminować to przebicie. Ale chyba przecież jak by to była tego wina to i po nalaniu paliwa bezpośrednio na świece by nie zapalał?
- twixer
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 10/7/2010, 15:36
a jak nalejesz pod swiece to zapala i chwile pracuje w miare normalnie i gasnie ? czy tylko strzela i pyrknie chwile i pada ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to czyli nie ma dolotu czyli moze byc zapchany gaźnik albo zły króciec. ew cos z airboxem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hmm raczej nie skoro potem odpala i jeździ. to raczej za słaba kompresja. po prostu nie ma odpowiedniego cisnienia żeby zaciągneło paliwo z gaxnika do cylindra i odpowietnio spręzyło mieszanke. jak by to była wina elektryki to czy zimny czy ciepły by miał te same obiawy. mozesz swiece na cieplejsza wymienic to moze cos to pomoże
króciec tez moze byc przyczyna

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Odpala, ale nie jeździ, pisałem, że odpala na 10sekund po nalaniu na cylinder wchodzi na obroty i gaśnie po wypaleniu nalanej wcześniej mieszanki. Paliwo też zasysa, bo jak kopne pare razy bez nalewania na cylinder paliwa to świeca jest mokra, ale nie odpala, podobnie jest kiedy moto jest na chwile odpalony (gdy naleje mu mieszanki na cylek) to jakby nie chciał tego paliwa z gaźnika bo gaśnie. Dodam, że gdy przyłożę rękę do cylka od strony króćca to czuć, że zasysa i to dość mocno.
Czy orientuje sie ktoś czy w Hondzie MTX da sie ustawiać zapłon? czy nie ma takiej możliwości?
Czy orientuje sie ktoś czy w Hondzie MTX da sie ustawiać zapłon? czy nie ma takiej możliwości?
- twixer
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 10/7/2010, 15:36
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości