sciaga przy chamowaniu
Posty: 19
• Strona 1 z 1
sciaga przy chamowaniu
witam
map takie pytanko do was.. Mam honde cbr 600 f3 z 97r i problem polega na tym ze gdy chamuje to sciaga mi moto w prawo.. Dodam ze moto nie miało nigdy wypadku. Z czym to moze byc zwiazane? zle wyregulowane zawieszenie z przodu, moze juz spreżyny do wymiany z przodu albo olej?

-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
Re: sciaga przy chamowaniu
kawonczyk2312 napisał(a): Mam honde cbr 600 f3 z 97r (...) Dodam ze moto nie miało nigdy wypadku.
JesteÅ› pewien?

Może masz po prostu zwaloną pozycję?
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
jestem pewien co do tego ze moto jest bez wypadku poniewaz jestem 3 jego włascicielem a poprzedni jego własciciele to byli moi sasiedzi i znam to moto od nowosci
-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
Wina geometrii, przyczyn moze byc wiele. Poziom oleju w lagach? Byc moze. Wahacz tylny? Ustawienie kola? Zgaduj zgadula. Nie wiem jak ma sie kwestia regulacji przedniego zawieszenia. Jak sie ustawi inne napiecie z jednej strony np? Podczas jazdy ze stala predkoscia i przy puszczonej kierownicy idzie idealnie prosto?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
A może po prostu sąsiad to olewał a gleba była jeszcze wcześniej
no ale dobra, tak jak piszą, możesz mieć mnóstwo problemów z zawiechą/geometrią. Od źle ustawionego koła po krzywą ramę
Jeśli chodzi o ustawienia to tylko jeśli miałbyś inaczej stawioną jedną stronę niż drugą.
Ale najszybciej coś jest po prostu krzywe. Po puszczeniu kierownicy na równej drodze powinien jechać prosto nawet kilometr bez żadnej mowy o nawet lekkim znoszeniu.

no ale dobra, tak jak piszą, możesz mieć mnóstwo problemów z zawiechą/geometrią. Od źle ustawionego koła po krzywą ramę

Jeśli chodzi o ustawienia to tylko jeśli miałbyś inaczej stawioną jedną stronę niż drugą.
Ale najszybciej coś jest po prostu krzywe. Po puszczeniu kierownicy na równej drodze powinien jechać prosto nawet kilometr bez żadnej mowy o nawet lekkim znoszeniu.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Tzn ucieka caly czas tylko przy hamowaniu jest to najbardziej odczuwalne. Dobrze, zeby ktos kucnal przed motocyklem czy sie polozyl i zobaczyl jak wyglada osiowosc. Jak jest duza rozbieznosc to mozna zobaczyc. Mozna tez przejechac po kaluzy na parkingu i policzyc slady?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
najbardziej jest to odczuwalne przy chamowaniu mocnym.. Kiedys grzebałem przy srubach od zawieszenia tych koło półki górnej.. Kreciłem nimi... ale gleby nie było nigdy.. jedynie co to slizgi na bok 4 ale bez rzadnych uszkodzen oprócz pocharatania moto
-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
mirekm71 napisał(a):Tzn ucieka caly czas tylko przy hamowaniu jest to najbardziej odczuwalne. Dobrze, zeby ktos kucnal przed motocyklem czy sie polozyl i zobaczyl jak wyglada osiowosc. Jak jest duza rozbieznosc to mozna zobaczyc. Mozna tez przejechac po kaluzy na parkingu i policzyc slady?
Wtedy nie byłoby mowy od DELIKATNYM ściąganiu

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
no to czyli przy slizgu delikatnym mogło sie cos skzywic? jak to mozliwe? moto w nic nie uderzyło kwestia z klockami jest taka ze sa juz startei słychac ze szumi przy chamowaniu
-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
adamRS napisał(a):Zacisk nic do tego nie ma. Wedle Twojego rozumowania motocykle z jedną tarczą ściągało by ciągle przy hamowaniu.
Mi tam nawet po wywaleniu jednego zacisku ze srada (tarcza była ostro krzywa), nic nie ściągało przy hamowaniu. Więc hamulce zdecydowanie odpadają.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Miałem przyjemność
jazdy pewnym motocyklem który przy hamowaniu ściągał w lewo tak że aż kierownicę wyrywało z rąk, okazało się że
były krzywe (zawieszenie up-side-down):
- golenie
- rury
- półki
- ośka
po naprawie, motocykl prowadził się jak należy.

były krzywe (zawieszenie up-side-down):
- golenie
- rury
- półki
- ośka
po naprawie, motocykl prowadził się jak należy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości