Zobacz wÄ…tek - zx6r wymiana puszki na przelot a regulacja gaznikow
 
NAS Analytics TAG

zx6r wymiana puszki na przelot a regulacja gaznikow

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zx6r wymiana puszki na przelot a regulacja gaznikow

Postprzez zxer » 8/4/2011, 22:45

ok mam puszke przelotowa ART. Zamontowany jest tlumik seryjny...regulacja gaznikow byla robiona jakies 3000 km temu. Pytanie, czy po zmianie puszki bedzie potrzebna ponowna regulacja ?
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez Kvba » 9/4/2011, 00:38

Założysz to się przekonasz. Może być konieczna regulacja ale nie musi, nie ma reguły.

Miałem ZX6R 98r i zmieniłem z oryginału na przelot Vipera to nic nie musiałem robić.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez cichy » 9/4/2011, 07:53

Powinno się zmienić dysze w gaźnikach, czasami iglice, sama regulacja nic nie da, dotyczy ona tylko wolnych obrotów.
Można też zastosować gotowy dobrany zestaw dysz z firmy dynojet.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez RUTRA.RD » 9/4/2011, 10:32

daj dysze do gaźników plus 2,5-5 np masz 117,5 daj 120 lub 122,5 do tego synchro gaznikow, pozniej wykrec swiece zobacz kolor skoryguj mieszanke, ustaw przepustnice ponownie :)

a tak w ogolę to bym zależnie od koloru świec wykręcił skald mieszanki plus 0,25 obroty i tyle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez zxer » 9/4/2011, 18:07

No super....a ja sie ludzilem ze zaloze puche i bedzie smigac ? Gdzie teraz dostac dysze do gaznikow ?
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez RUTRA.RD » 9/4/2011, 18:28

www.larsson.pl

dobierz dobre mikuni i kehin maja inne hmm krztalty, pamiętaj o rozmiarze, nie przesadź z rozmiarem


Åšwiece: NGK CR9E
Szczelina: NGK CR9E
Gaźnik: MIKUNI
Typ gaźnika: BDSR36R
Liczba wolnych obrotów: 1250-1350 [obr./min]
Dysza główna: 1/4=137,5 / 140
Poziom pływaka: 21-23 [mm]

spore dysze sÄ… w standardzie :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez 7beat » 9/4/2011, 19:35

z tą regulacją po zmianie tłumika jest różnie, np, jak wsadziłem przelot do er-5 to moto miał muła przy 5tys. obr. a jak wsadziłem do xz9r to nic nie musiałem robić i moto chodził luks, więc jak założysz tłumik to będziesz wiedział czy musisz regulować
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez zxer » 13/4/2011, 15:05

po po zalozeniu puchy przejechalem sie 5 km stwierdzam ze muli troche w dolnym zakresie obrotow....za to w gornym zakresie dostal kopa....chyba oddam do regulacji i niech w warsztacie stwierdza czy trzeba dysze wymienic...
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Przemo_rene » 13/4/2011, 15:15

jak dostał muła na dole to standard - ma za mało wachy - wystarczy odkręcić 0,5 obroty na każdej ze śrub składu mieszanki, po tym synchro i lepiej nie będzie. Strojenie gaźników w warsztacie pod tłumik bez hamowni to inne koszta niż zwykła regulacja (powrót do seryjnych nastawów tak na prawdę) gaźnika.

Tak więc jeżeli tylko dajmy na to w zakresie 1200-3tyś obrotów ma lekkiego muła a później bangla jak trzeba bez dziur w gazie i zdrowo to nic poza synchro przepustnic bym nie robił bo to masa roboty tak na prawdę.
Mówie to z doświadczenia własnego a na gaźnikach to już przechodziłem chyba przez wszystkie możliwe zabiegi jego tuningu i tak na prawde zajęło mi ponad 3 miesiące dobranie wszystkiego jak należy. Dużo zalezy także od temperatury powietrza i wilgotności w jakiej się robi regulacje pod komin...jak robisz teraz w temperaturach 15 stopni max i sporej wilgotności to w upały latem bedzie duqa nie jazda...
to jest po prostu bardzo złożona sprawa wbrew pozorom i w serwisach pod hasłem "regulacja gaźników" kryje się zwyczajnie "powrót do seryjnych nastawów" bo nikt nie ma tyle czasu by robić testy jak pracuje motocykl w różnych środowiskach i przy różnych czynnikach i warunkach...nie za 250zł max...

Kiedyś zawodnicy dostrajali gaźniki tuż przed wyścigiem do pogody jaka panowała na torze...to wiele pokazuje....

Wnioski? Takie jak napisałem na początku mojego postu.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê