Zobacz wÄ…tek - malowanie wahacza
NAS Analytics TAG

malowanie wahacza

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

malowanie wahacza

Postprzez ragnars » 14/3/2011, 23:29

Witam

mam takie pytanie czy ktoś malował wahacz aluminiowy w motorze?

bo mój motor zx9r sprowadzony został z anglii i ma takie zacieki ale tylko na wahaczu od strony łańcucha może jest to spowodowane smarem ale nie da się tego usunąć weszło pod warstwę lakierowaną.

Postanowiłem wymontować wahacz i pomalować i pytanie brzmi:

Czy malować proszkowo i wypalać potem w piecu czy malować normalnie u lakiernika . Następna sprawa to lakier u lakiernika nie będzie problemu dobrać lecz malując proszkowo niestety chyba takiej gamy kolorów nie ma i co tu zrobić hmm??
Ostatnio edytowano 22/3/2011, 23:51 przez ragnars, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik


Postprzez Vergon » 14/3/2011, 23:39

Nie baw się w lakierników samochodowych.
Pomaluj proszkowo i wypal w piecu nawet kosztem trochę innego koloru niż ten z fabryki.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Veenom » 15/3/2011, 01:41

Sadze podobnie jak przedmowca, nigdyw zwyklym malowaniu nie uzyskasz tak idealnej powloki a w zakamarkach sniedz po czasie :/ tak jak i ramy tylko proszek
Avatar użytkownika
Veenom
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 28/6/2010, 23:01
Lokalizacja: Strzałkowo

Postprzez Repsol » 15/3/2011, 09:21

Guzik prawda! Żadne proszkowe, bo będzie to wyglądać jak nie powiem co.

Jeśli dobrze oczyścisz wahacz (idealne byłoby piaskowanie) + do tego podklad reaktywny i lakier dobrany po kodzie = uzyskasz jakość oryginału i zapomnisz na o jakiejkolwiek śniedzi. Taka powłoka przeżyje Twojego sprzęta.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez Vergon » 15/3/2011, 18:09

Repsol napisał(a):bo będzie to wyglądać jak nie powiem co


Czyli jak??

Dobrze wykonane malowanie proszkowe i wypalanie w piecu daje perfekcyjną powierzchnię, kolory możesz dobierać, możesz mieć mat, półmat i połysk.

Przede wszystkim dużo ciężej jest spieprzyć sprawę malując proszkowo niż tradycyjną metodą.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Repsol » 15/3/2011, 19:30

W Kawie fabryczny odcień ramy jaki wahacza nie jest czysto srebrny tylko wpada tak jakby trochę w żółtawy odcień, bardzo delikatnie ale jednak. Malowaniem proszkowym nie dobierzesz takiego odcienia idealnie. Różnica będzie widoczna bardzo. Potem przy sprzedaży będą zarzucać, że cały tył był urwany.

Jedynie dobierać po kodzie oryginalu i lakierować tradycyjnie, takie jest moje zdanie.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez ragnars » 15/3/2011, 21:10

hmm teraz panowie się zaczynam zastanawiać mocno co z tym zrobić aż muszę się rozejrzeć za urzywką jakąś może w przystępnej cenie kupię bo faktycznei i jedni i dródzy trochę macie rację że piecowo ciężko będzie dobrać kolor a normalnie to nie wiadomo jak się ta farba będzie trzymać

a miało być tak pięknie
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik

Postprzez Raczek_6 » 15/3/2011, 23:24

Lakierowanie proszkowe:
- piaskowanie wahacza
- demontaż łożysk (wymagane będą nowe razem z uszczelniaczami)
- podkład
- lakierowanie
- piec

Lakierowanie zwykłe
- dobranie koloru i odcieniu
- oklejenie
- matowienie
- podkład
- lakier
- wygrzanie

W przypadku zwykłego lakieru może on być nie odporny na chemię.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Dr_Acula » 15/3/2011, 23:28

Proszkowo maluje się felgi, więc wiadomo, że powłoka wytrzyma. Jeżeli chodzi Ci o problemy przy odsprzedaży z innym kolorem wahacza to wiesz, dobry proszek o innym odcieniu jest lepszy niż odpryskujący od kamyczków normalny lakier. Ale jak znajdziesz oryginał w dobrym stanie to rzeczywiście warto się zastanowić nad wymianą.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez ragnars » 16/3/2011, 00:22

hmmm a wersja oryginalna jak myslicie jest malowana piecowo czy normalnie lakierowana
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik

Postprzez maatiaas » 16/3/2011, 22:27

kolgeo malowałem w cbr i w vtr wachacze baza + klar i wszystko wporzadku. Nie ma co przepłacać ....takla moja rada....
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez ragnars » 20/3/2011, 20:04

dzięki Panowie za informacje chyba zrobię tak jak radzi "maatiaas" bo faktycznie odcień pasuje aby był taki sam jak reszta ramy bo będzie wyglądać do du..... dzięki wszystkim
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik

Postprzez Duriv » 20/3/2011, 20:08

co Wy z tym proszkowaniem.
TO ALUMINIUM.
A by uzyskać pełen efekt, trzeba anodować.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez ragnars » 21/3/2011, 22:21

chciałem wyjąć ten wahacz ale pojawił się prodlem bo nie ma jak postawić moto po wymontowaniu wachacza może ktoś wymontowywał i ma pomysł jak dobrze popodstawiać motor a jak nie to trzeba będzie kombinować ;)
Ostatnio edytowano 22/3/2011, 23:51 przez ragnars, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik

Postprzez Meciek » 22/3/2011, 10:38

Ściągnij plastiki z zadupka i powieś go za tylni stelaż na łańcuchu bądź podnośniku łańcuchowym - takim jak do wyciągania silnika z auta. Innej opcji nie widzę.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Przemo_rene » 22/3/2011, 11:34

waHacza a nie waCHacza...

a co do podnoszenia motocykla - ja tam sensownie to widze tylko podnośnik (około 350zł) pod kolektory na dół od spodu silnika i przymocowac to pasami do podnośnika. Domowym sposobem (ale to masa rozbierania) to rozebrac motocykl do naga z każdej owiewki, lementów wystających po bokach i połozyc go ostrożnie na ziemi na kocach (gruba warstwa!).
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez ragnars » 10/4/2011, 13:58

opisze jak sobie poradziłęm z podniesieniem

wiąłem takie dwie "kobyłki" takie kraczaki do malowania zdiąłem tylni plastik pod zdupkiem przez ramę przeciągnąłem rurę i pojednej stronie jeden kraczak i natępny naprzeciwko rura w ramę i do góry, motorek wisi aż miło rozebrałem wszystko co brudu wszędzie to masakra, napęd okazał się chyba jeszcze oryginał ale nie wime co to za oznaczeni pisze na nim JAPAN EK50 UVXL znaczy na łańcuchu teraz tylko wszystko wyczyścić pomalowac zastanawiam się nad wybiciem tych łożysk bo proszkowo wyjdzie podobna struktura jaka była trochę matowa i taka "nie wygładzona" jutro się wszystko okarze jak to zrobię ;)
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik

Postprzez ragnars » 20/4/2011, 00:11

wszystko pomalowane piaskowałem i pomalowałem wkońcu piecowo efekt extra

tylko jak zwykle wyszły następne problemy wybiłem przed malowaniem łożyska i okazało się że dwa igłowe były kompletnie zatarte aż ośkę wyrobiło
masakra jakaś z tym wszystkim wyszła

gdzie mozna dokupić takie igłowe łożyska ??
ZX-9R 1999
CZ 175
ragnars
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
Lokalizacja: Chmielnik

Postprzez henio12323 » 20/4/2011, 10:48

szukaj w sklepach z łozyskami :D pospisuj wymiary i wpisz w google :P albo idz do sklepu rolniczego albo z łozyskami i powinni miec a jak nie maja to moga zawsze zamówić.
a co do malowania proszkowego - malowałem pokrywy alternatora i sprzegła w kacie. no i jestem bardzo zaskoczony, moze nie jest to dobre do malowania elementów jak bak. ale własnie pokrywki wahacz rame tylko tym. warto jednak do malowania zostawic wszystkie łozyska i uszczelniacze na swoim miejscu ;/ po odebraniu z malarni musiałem wszystko skrobac :D w pokrywkach krawędzie pokryły sie farba nierównomiernie wiec uszczelką by ciekł olej. a gniazda uszczelniaczy były zbyt małe ;/ i musiałem skrobac żeby powsadzac xd wiec to taka mała rada na przyszłosc :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Przemo_rene » 20/4/2011, 11:02

bo wszystkie otwory czy gniazda się zabezpiecza przed malowaniem. Trzeba sztukawac jakieś blaszki pod wymiar itp. Inaczej to się robi właśnie tak jak opisałeś. A łożyska i tak zawsze trzeba wymienić po malowaniu więc lepiej to zrobić PRZED niż później tłuc się na świeżo pomalowanym.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê