Zobacz wątek - Skrzynia biegów RF 600
NAS Analytics TAG

Skrzynia biegów RF 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Skrzynia biegów RF 600

Postprzez Tomek1551 » 21/2/2011, 21:42

Mam dziwny problem w starej skrzyni miałem uszkodzony 2 bieg wyraźnie szarpało i nie dało się jechać reszta chodziła ostatnio wyjąłem skrzynie bo urwał się już wodzik na wałku zdawczym (z zębatką na łańcuch) który przesuwa "6 biegiem" zazębiając go o 2 jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem że zębatka od 4 biegu jest wyszczerbana jak grabie po żniwach z 21 zębów całych zostało 9 reszta po trochę 2 albo 3 wcale nie było.
Może mi ktoś wytłumaczyć jak to możliwe że 2 jest cała a 4 nie a działała a 2 nie??
RF 600R
Tomek1551
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 20:10
Lokalizacja: Myślenice


Postprzez marynarz1 » 21/2/2011, 22:22

Jak wodzik ci się urwał to co tu tłumaczyć. Może się dostało coś między zęby i je wyłamało albo jednocześnie się zazębiły 2 biegi z powodu braku wodzika. Nie ma co się zastanawiać tylko wymienić skrzynię i jeździć dalej.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka


Postprzez Tomek1551 » 23/2/2011, 11:35

marynarz1 z całym szacunkiem jak by to było tak proste to nawet nie zawracałbym nikomu d*** pół sezonu przejeździłem z niby uszkodzoną 2 i niby sprawną 4 a wodzik się urwał już na samym końcu...
Pytam dlatego że silnik mam na stole cały rozłożony i nie chciałbym żeby po tym sezonie znów była skrzynia do wymiany albo odpukać nie zablokowała się jeszcze raz tym razem przy dużej prędkości...
RF 600R
Tomek1551
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 20:10
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez marynarz1 » 23/2/2011, 17:19

W mojej RF 900 też miałem 2 do roboty. Ktoś go gumował i wykończył drugi bieg. Kły były zaokrąglone i przeskakiwał, szarpał na dwójce. Przez to przeskakiwanie też miałem uszkodzony wodzik. Był "wyrezany" od zębów i lekko wygięty. Mi nie urwał się na szczęście. Skrzynię zregenerowałem i włożyłem do moto. Więc powodem tego urwania u ciebie pewni było to co w moim przypadku. Zobacz na kły kół zębatych to też będziesz miał pozaokrąglane. Jak chcesz to jeszcze pomierz wszystkie luzy skrzyni jakie są pokazane w serwisówce. Między wodzikami i wałkami. Sprawdź wszystkie elementy skrzyni czy nie są uszkodzone, organoleptycznie i pomierz co się da, sprawdź łożyska.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez Raczek_6 » 24/2/2011, 11:00

Tak to bywa jak ktoś bez pojęcia o mechanice bierze się za naprawę.

1. Manual w rękę i sprawdzanie wg niego wszystkich elementów - czujniki zegarowe, suwmiarka i średnicówka nie zbędne.

2. Może ktoś naprawiał coś w skrzyni, źle złożył i to spowodowało awarię.

Dlatego doświadczenie to podstawa napraw mechanicznych.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê