Skrzynia biegów RF 600
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Skrzynia biegów RF 600
Mam dziwny problem w starej skrzyni miałem uszkodzony 2 bieg wyraźnie szarpało i nie dało się jechać reszta chodziła ostatnio wyjąłem skrzynie bo urwał się już wodzik na wałku zdawczym (z zębatką na łańcuch) który przesuwa "6 biegiem" zazębiając go o 2 jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem że zębatka od 4 biegu jest wyszczerbana jak grabie po żniwach z 21 zębów całych zostało 9 reszta po trochę 2 albo 3 wcale nie było.
Może mi ktoś wytłumaczyć jak to możliwe że 2 jest cała a 4 nie a działała a 2 nie??
Może mi ktoś wytłumaczyć jak to możliwe że 2 jest cała a 4 nie a działała a 2 nie??
RF 600R
- Tomek1551
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21/2/2011, 20:10
- Lokalizacja: Myślenice
Jak wodzik ci się urwał to co tu tłumaczyć. Może się dostało coś między zęby i je wyłamało albo jednocześnie się zazębiły 2 biegi z powodu braku wodzika. Nie ma co się zastanawiać tylko wymienić skrzynię i jeździć dalej.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
marynarz1 z całym szacunkiem jak by to było tak proste to nawet nie zawracałbym nikomu d*** pół sezonu przejeździłem z niby uszkodzoną 2 i niby sprawną 4 a wodzik się urwał już na samym końcu...
Pytam dlatego że silnik mam na stole cały rozłożony i nie chciałbym żeby po tym sezonie znów była skrzynia do wymiany albo odpukać nie zablokowała się jeszcze raz tym razem przy dużej prędkości...
Pytam dlatego że silnik mam na stole cały rozłożony i nie chciałbym żeby po tym sezonie znów była skrzynia do wymiany albo odpukać nie zablokowała się jeszcze raz tym razem przy dużej prędkości...
RF 600R
- Tomek1551
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21/2/2011, 20:10
- Lokalizacja: Myślenice
W mojej RF 900 też miałem 2 do roboty. Ktoś go gumował i wykończył drugi bieg. Kły były zaokrąglone i przeskakiwał, szarpał na dwójce. Przez to przeskakiwanie też miałem uszkodzony wodzik. Był "wyrezany" od zębów i lekko wygięty. Mi nie urwał się na szczęście. Skrzynię zregenerowałem i włożyłem do moto. Więc powodem tego urwania u ciebie pewni było to co w moim przypadku. Zobacz na kły kół zębatych to też będziesz miał pozaokrąglane. Jak chcesz to jeszcze pomierz wszystkie luzy skrzyni jakie są pokazane w serwisówce. Między wodzikami i wałkami. Sprawdź wszystkie elementy skrzyni czy nie są uszkodzone, organoleptycznie i pomierz co się da, sprawdź łożyska.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
Tak to bywa jak ktoś bez pojęcia o mechanice bierze się za naprawę.
1. Manual w rękę i sprawdzanie wg niego wszystkich elementów - czujniki zegarowe, suwmiarka i średnicówka nie zbędne.
2. Może ktoś naprawiał coś w skrzyni, źle złożył i to spowodowało awarię.
Dlatego doświadczenie to podstawa napraw mechanicznych.
1. Manual w rękę i sprawdzanie wg niego wszystkich elementów - czujniki zegarowe, suwmiarka i średnicówka nie zbędne.
2. Może ktoś naprawiał coś w skrzyni, źle złożył i to spowodowało awarię.
Dlatego doświadczenie to podstawa napraw mechanicznych.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości