Zobacz wÄ…tek - Czyszczenie i smarowanie lancucha.
NAS Analytics TAG

Czyszczenie i smarowanie lancucha.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Czyszczenie i smarowanie lancucha.

Postprzez kozlos » 10/2/2011, 14:19

Witam

Od niedawna stalem sie posiadaczem jednoslada. Jak zawsze na poczatku mam wiele watpliwosci, ktore staram sie wyjasniac wlasnie m.in. za posrednictwem tego forum.

Dzis chcialbym zapytac o "sposoby, uwagi odnosnie czyszczenia, smarowania lancucha. Zakupilem (za poleceniem kogos) dwa produkty:

FUCHS Silkolene Chain Cleaner

FUCHS Silkolene Chain Lube Semi-Synthetic

Prosilbym o opinie dt. w/w produktow oraz ewentualne uwagi, wskazowki jak je stosowac.

Z tego co mi przekazano to najpierw spryskujemy czysciwem, wsmarowywujemy to pedzlem, czekamy do wyschniecia, a nastepnie pryskamy drugim produktem - smarem.

Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki

Rafał
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa


Postprzez Przemo_rene » 10/2/2011, 14:51

po nałożeniu preparatu do czyszczenie przeleć sie motocyklem "w koło komina" albo po ulicy przylegającej do domu tam i z powrotem (to wywali go i brud do końca) i wtedy nasmaruj smarem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez kozlos » 10/2/2011, 14:55

Czyli rozumiem, ze to lepsze niz wsmarowywanie pedzlem.

Dzieki wielkie, kolejny raz mi pomogles. :)

p.s. - a czy warto stosowac preparaty tej firmy, czy na przyszlosc lepiej zmienic na inne??
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Przemo_rene » 10/2/2011, 15:22

są spoko. Motul , belray, castrol - tez sa ok. Spełniają swoje zadanie niewnikając w szczegóły bo podobnych tematów już było baaardzo dużo tutaj i nie tylko. nie ma za co!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Dr_Acula » 10/2/2011, 23:19

A jak Ci się czyścik do łańcucha skończy to kup zwykłą naftę, też daje radę ;).

Potwierdzam, Motul RoadPlus daje radę, choć wszystkie smary mają ten minus, że zbierają syf na łańcuchu. Alternatywę dla smarów masz tu viewtopic.php?t=58297.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 10/2/2011, 23:25

ważne jest to żeby utrzymywac łancuch w czystosci i pełnym nasmarowaniu :D olej jest ok ale szybko go wychlapuje (oczywiscie skutecznie brudząc pojazd) i łatwo sie przykleja syf. alternatywa droższe smary silikonowe. super sie trzymaja i nie chętnie cokolwiek do nich sie czepia. te samry są uzywane w off roadzie gdzie łancuch ciagle ma kontakt z piaskiem. po posmarowaniiu belrayem silikonowym łancuch miałem zawsze czysty i nasmarowany. no ale wiadomo co jazda musiałem powtarzac czynnosci :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 11/2/2011, 23:39

W najnowszym Motocyklu jest art o smarowaniu łańcucha i porównanie właściwości sprayów - niestety jak zwykle same produkty z Niemcowni (przedruk), ale zawsze się czegoś dowiedzieć można ;).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez kozlos » 12/2/2011, 18:34

Olejarka? hmm, a droga "taka zabawka" ??

Wlasnie chcialem uniknac tego pytania poniewaz odpowiedz zalezy od rodzaju, czasu i terenu uzytkowania motocykla. Chodzi o to "co ile smarowac". Wiem, wiem - jak zobacze ,ze jest taka potrzeba, jednak zmierzam do tego, ze kiedys mi ktos tam powiedzial, ze smaruje raz na 1-1,5 tys km. JEdnak z tego co czytam, smarowanie z reguly odbywa sie co 300-500 km, wiec jadac w dalsza trase koniecznie trzeba miec cos przy sobie.

W kazdym badz razie jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim za pomoc. A "Motocykl" kupie i poczytam sobie.

Dzieki!!

P.S. = Panowie jeszcze male pytanko dotyczace innego problemu. Przyznaje szczerze, ze nie szukalem nigdzie odpowiedzi na to pytanie. Mam FZ6 z 2005 roku. Gdzie znajduje sie tam filtr oleju i jak z dostepem. Potrzebny klucz czy jest miejsce na dlon.
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez metadon » 13/2/2011, 14:20

Czy droga?Zależy dla kogo :lol:
http://sklep.scigacz.pl/scottoiler-vsystem-p-29637.html (otwórz link)
Przy okazji mam pytanko:co to jest?http://sklep.scigacz.pl/scottoiler-520-slipperblock-kit-p-29641.html (otwórz link)
To sie domontowuje do tego calego zesrtawu za ~400pln?
metadon
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2010, 17:14

Postprzez hugo2003 » 13/2/2011, 20:44

Ja osobiscie raz czyscilem łancuch (głownie z nudów) ale efent byl na kilkadziesiat km-ow nawet w jakims filmiku instruktarzowym na scigaczu mowili ze łancuch czysci sie sam a najwazniejsze jest nie dopuscic do "swiecenia" sie rolek łancucha bo to prowadzi do wiekszych tarc a to do wytworzenia temperatury a temperatura skraca zywotnosc o-ringow x-ringow itp.... ja smaruje jak tylko wodze ze smar na łancuchu jest jakby suchy i zaczyna przeblyskiwac .... no chyba ze jechalo sie w lub po deszczu....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na górê