Czy stosować płukankę do silnika?
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Czy stosować płukankę do silnika?
Witam. Z tego co wiem, to obecnie produkowane oleje zbierają zanieczyszczenia w postaci szlamu. Czy wskazane jest stosowanie w motocyklu przed wymianą oleju płukanki do silnika? Chodzi o preparaty na bazie nafty z dodatkami, dolewane do oleju, po których uruchamiamy silnika na 5 min a następnie zlewamy olej. Ponoć środki te rozpuszczają zanieczyszczenia. Czy ktoś z Was to stosował? Czy nie będzie to miało jakiegoś wpływu na sprzęgło lub uszczelnienia? Mile widziane doświadczenia empiryczne.
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Pierwsze slysze zeby nowe oleje tworzyly szlam w silniku. Chyba ze lejesz superol to sie zgodze, ale tez nie do konca. Zadnej plukanki nie stosuj, lej po prostu dobry olej i tyle. Mozesz wiecej zlego, jak dobrego zrobic.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
tez sie własnie zastanawiałem... czy stosowac u siebie w sumie po jakims czasie w róznych miejscach moga odkładac sie resztki zsedymentowane np na śrubce spustowej zawsze taki szlam mam - to nie jest to że magnes przyciaga bo drobne opiłki są swoją droga. ja kiedys kupiłem yamahe DT i ktos zalał benzyny do silnika zamiast oleju (pewnie specjalnie
) ale wiem że silniczek był wymyty że nigdy takiego nie widziałem. rozkręciłem dekiel od sprzęgła i wszystko aż świeciło. ciekawe w 2T nie bał bym sie nalac litr ropy żeby mi przepłukało gorzej w 4T ;/ ale w sumie jak są takie płukanki specjalne i sa do silników 4T wiec nie bedą negatywnie wpływały na silnik. tylko tez pytanie czy serio jest sens 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Płukanki są z założenia do starych silników, długo eksploatowanych na olejach mineralnych i z dużymi zaniedbaniami serwisowymi. W motocyklu - nie sądze żeby miało to sens, bo pomimo wszystko przebiegi pomiędzy wymianami oleju raczej nie osiągną jakiś astronomicznych wartości.
- Grzeźnik
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/3/2010, 09:04
- Lokalizacja: Szczecin
Nie stosuj plukanki bo moga wystapic jakies stuki puki itp. i nawet rozszczelnienia silnika tez zalezy to w jakim stopniu jest zuzyty silnik. Jezeli chcesz wyczyscic sobie silnik to zalej olejem np.tanszym i zmien sobie po np.500km i zalej potem nowym olejem.ja tak robie w nowo nabytych motocyklach lub samochodach.
- toma1
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15
zrób tak - kup dwa oleje - własciwy których chcesz zalać na wiosne oraz jakiś tani z lidla czy innego marketu dla motocykli 4T - może być nawet mineralny. Zlej stary olej z silnika, nie wykręcaj filtra oleju, zalej silnik tyle ile trzeba tym tanim olejem i odpal moto tak na 30minut. Po tym czasie jak lekko tylko ostygnie zlej go, wymień filtr oleju i zalej własciwym olejem. Lekko się wyczyści a wszystko w cenie płukanki tyle, ze 100% bezpiecznie (oleje tanie marketowe to około 30zł za 4litry)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Polecam ten temat: viewtopic.php?t=35016&postdays=0&postorder=asc&start=0
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Dzięki za odpowiedzi, poczytałem na forum motocyklistów i rzeczywiście w prawidłowo eksploatowanych silnikach (odpowiednio częste wymiany oleju i filtra) nie powinny tworzyć się żadne nagary. Najlepszym cytatem poza tym powinien być:
I niech to wystarczy
Jak by ktoś nie wiedział oleje motocyklowe zawierają dodatki płucząco - konserwujące (różnią się od olei samochodowych).
I niech to wystarczy

-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Re:
Dr_Acula napisał(a):Dzięki za odpowiedzi, poczytałem na forum motocyklistów i rzeczywiście w prawidłowo eksploatowanych silnikach (odpowiednio częste wymiany oleju i filtra) nie powinny tworzyć się żadne nagary. Najlepszym cytatem poza tym powinien być:Jak by ktoś nie wiedział oleje motocyklowe zawierają dodatki płucząco - konserwujące (różnią się od olei samochodowych).
I niech to wystarczy
Przepraszam za odgrzebywanie starego tematu, ale zaciekawiła mnie właśnie sprawa tych dodatków do oleju, bo z tego co słyszałem do olejów samochodowych także są dodawane takie dodatki czyszczące, więc sam teraz zastanawiam się jak to jest z tymi płukankami silników...
- moto_maks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 13/7/2017, 11:10
Re: Re:
moto_maks napisał(a):Przepraszam za odgrzebywanie starego tematu, ale zaciekawiła mnie właśnie sprawa tych dodatków do oleju, bo z tego co słyszałem do olejów samochodowych także są dodawane takie dodatki czyszczące, więc sam teraz zastanawiam się jak to jest z tymi płukankami silników...
Są w każdym oleju silnikowym. Oleje mineralne, z racji że są produkowane na lichych bazach, mają bardzo słabe właściwości płuczące i ogólnie kiepską wytrzymałość termiczną i mechaniczną. Oleje półsyntetyczne i przede wszystkim oleje syntetyczne, jak najbardziej posiadają właściwości płuczące i odpowiednie dodatki. Nie wiem kto wydedukował post, z tym, że olej motocyklowy płucze, a samochodowy nie, skoro jednym z podstawowych zadań oleju jest utrzymanie silnika w czystości i m.in. omywanie gładzi cylindrów z pozostałości po spalaniu mieszanki...
Widzę kolejny mit na poziomie tego, że nie wolno przechodzić z mineralnego, czy półsyntetyka na syntetyk, bo silnik...nie wiem, wybuchnie


Kupując olej patrzysz przede wszystkim na wymaganą normę API i grubość filmu jaką zaleca producent, czyli np 10W-XX, ten XX to grubość filmu olejowego, jeżeli silnik jest spasowany na ciasno i producent wymaga 30, a zalejesz 50, to zbyt mocno doszczelnisz silnik i można mu zrobić kuku.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Re:
Glenroy napisał(a):(...)jednym z podstawowych zadań oleju jest utrzymanie silnika w czystości i m.in. omywanie gładzi cylindrów z pozostałości po spalaniu mieszanki(...)
Kupując olej patrzysz przede wszystkim na wymaganą normę API i grubość filmu jaką zaleca producent(...)
No właśnie, a znając duże przedsiębiorstwa pewnie robią jakieś "wałki" na tych normach - znaczy że pewnie leją do oleju środki czyszczące raczej w mniejszych ilościach z dolnego przedziału zakresu - tak aby przyoszczędzić..
- moto_maks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 13/7/2017, 11:10
Re: Czy stosować płukankę do silnika?
czemu miało by tak robic ? srodki czyszczące to zasadowego odczynu dodatki, moze to byc tansze niż sama baza olejowa 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Czy stosować płukankę do silnika?
henio12323 napisał(a):czemu miało by tak robic ? srodki czyszczące to zasadowego odczynu dodatki, moze to byc tansze niż sama baza olejowa
No jasne że mogą być tańsze, ale na pewno jednak coś kosztują, a kolega ma właśnie jakieś doświadczenie z takimi płukankami? są skuteczne??
- moto_maks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 13/7/2017, 11:10
Re: Czy stosować płukankę do silnika?
no cos kosztują - ale czasem lepiej dac wypełniacz w postaci srodków zasadowych, niz np dodatek syntetyczny bo moze byc droższy... wiec to nie jest argument
jak dla mnie płukanka w motocyklu sensu nie ma. znacznie lepiej ta kase dołozyć na lepszy olej - to znacznie lepiej odbije sie na zywotnosci silnika niz płukanka
jak dla mnie płukanka w motocyklu sensu nie ma. znacznie lepiej ta kase dołozyć na lepszy olej - to znacznie lepiej odbije sie na zywotnosci silnika niz płukanka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Czy stosować płukankę do silnika?
No właśnie i jak zwykle różnie to jest widze z opiniami, mój dobry kumpel który zna się na motorach jak mało kto, z kolei zachęcał mnie aby zastosować płukankę silnika, bo mówi że podczas pracy silnika tworzy się nagar, co powoduje spadek mocy i sprawności silnika....
Więc tak jakby z tego co zrozumiałem, co do mnie mówił mogłem zrozumieć że chciał dać mi do zrozumienia, że skoro w samochodach warto lać takie preparaty, to do motorów także: w końcu obydwie maszyny mają silniki
Sorry jeśli coś pogmatwałem, ale nie znam się za bardzo na mechanice
Więc tak jakby z tego co zrozumiałem, co do mnie mówił mogłem zrozumieć że chciał dać mi do zrozumienia, że skoro w samochodach warto lać takie preparaty, to do motorów także: w końcu obydwie maszyny mają silniki

Sorry jeśli coś pogmatwałem, ale nie znam się za bardzo na mechanice

- moto_maks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 13/7/2017, 11:10
Re: Czy stosować płukankę do silnika?
moto_maks napisał(a):mój dobry kumpel który zna się na motorach jak mało kto
Na motorach może i tak, na olejach widać już nie całkiem koniecznie

moto_maks napisał(a):bo mówi że podczas pracy silnika tworzy się nagar, co powoduje spadek mocy i sprawności silnika....
Tak, tworzy się nagar, który jest na bieżąco płukany przez olej, nowoczesne oleje na bazach PAO i POE, czyli w zasadzie wszystkie syntetyki mają takie same właściwości płuczące jak Twoja płukanka, półsyntetyki są niewiele gorsze, bo też muszą spełniać odpowiednie normy API. Płukanki były na topie 15 lat temu, jak większość olejów to były minerale i półsyntetyki na bazach mineralnych, tudzież grupy I, II i w co lepszych III. Obecne oleje półsyntetyczne zaczynają się od baz III+, lepsze produkty są już na bazach PAO, czyli grupie IV, z dodatkiem grupy III+, a syntetyki w europie są wyłącznie na bazach syntetycznych grupy IV i V, tudzież PAO i POE. Poważnie, zrobisz jak zechcesz, ale jeżeli olej jest regularnie wymieniany i tym samym nie dopuszczamy do jego wyeksploatowania mechanicznego i chemicznego, to wszelakie płukanki mają taki sam sens, jak lanie jakiegoś V-powera do silnika zestrojonego pod 95 oktan

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Czy stosować płukankę do silnika?
Znaczy bo pamiętam że mówił np. o pozostawaniu około 15% oleju w zbiorniku baku, także nawet przy wymianie oleju w jakiś zakamarkach zawsze trochę tego starego oleju pozostanie, stąd konieczność stosowania płukanek.
- moto_maks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 13/7/2017, 11:10
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości