Zobacz wątek - Problem z akumulatorem/elektryką w GSXR 750 K8
NAS Analytics TAG

Problem z akumulatorem/elektryką w GSXR 750 K8

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z akumulatorem/elektryką w GSXR 750 K8

Postprzez Illya » 12/12/2010, 15:11

Witam jak w temacie mam problem! Pare dni temu nabyłem gsxr 750 k8, poprzedni właściciel garażował motor, ale zima zrobiła swoje i akumulator padł. Wczoraj postanowiłem naładować akumulator i zrobiłem najgłupszą rzecz w moim życiu, podłączyłem ODWROTNIE klemy czyli + do -, a - do +. Mniejwiecej był w ten sposób podłączony do "ładowania" przez jakąś godzine może półtora. Po tym czasie postanowiłem pójść i sprawdzić czy już odpala. Kiedy przekręciłem kluczyk w stacyjce na ON, to żadna kontrolka się nie paliła, zegary się nie podświetlały, wskazówka obrotomierza ani drgnęła. Paliły się jedynie światła pozycyjne i światło stopu kiedy nacisnąłem hamulec. Oczywiście motor NIE ODPALAŁ, więc od razu pomyślałem, że coś musi być nie tak. Wtedy zobaczyłem, że podłączyłem go odwrotnie do ładowania. Wyłączyłem ładowarkę od zasilania, odłączyłem klemy, zamieniłem miejscami, czyli tak jak powinno być podłączone + do +, - do - i podłączyłem go do zasilania na nowo. Ładował się w ten sposób akumulator przez całą noc czyli jakieś 8 godzin. Rano wstałem odłączyłem od zasilania, zdjąłem klemy. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go na tryb 'blokada kierownicy z światłami pozycyjnymi' (drugie z kolei "oczko" w dół/lewo), elektryka zaczęła wariować:
-paliły się światła pozycyjne
-prawy kierunkowskaz na lusterku migał
-światło stopu migało (a hamulca nie ruszałem)
-brak żadnych kontrolek

Nie chciałem już przekręcać na ON, żeby już zupełnie wszystkiego nie skopać, ale myślę, że był by podobny efekt. Aha dodam jeszcze, że po włączeniu bezpiecznika nie było żadnej reakcji. Akumulator 12V 12Ah/10HR firmy Yuasa, model YT12A-BS, dodatkowo powiem, że jest to akumulator VRLA, czyli akumulatory nowszej generacji. Teraz moje pytania są następujące:

1. Jeśli rozładuje akumulator do końca i naładuje go prawidłowo od samego początku, to będzie działać jak należy?
2. Co mogło mi się zepsuć w motorze?
a) bezpieczniki (jeśli tak to, które i jak je rozpoznać)
b) alternator
c) przepaliły się diody (kontrolki)
d) padła zupełnie elektryka
e) coś jeszcze?
3. Jakie bedą ewentualne koszty naprawy?

Proszę o pomoc i dobre rady, chętnie posłucham waszych opinii i z góry dziękuję za wyrozumiałość i poświęcenie swojego czasu na odpowiedź.

P.S dodam jeszcze, że motor na pewno działa bo sprawdzaliśmy go z kolegą przed zakupem i odpalał kiedy podłączyliśmy do prostownika (prawidłowo oczywiście) oraz kiedy przyjechał do mnie to zanim zacząłem grzebać to cała elektryka działała jak należy, tylko motor nie odpalał, bo akumulator był za słaby. Aha i jeszcze jedno ładowałem akumulator nie wyjmując go czyli bezpośrednio i próbowałem go odpalać w trakcie ładowania co jakiś czas (2-3 razy).
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47


Postprzez macs » 12/12/2010, 15:19

Sprawdz glowny bezpiecznik 30 A ,nie powiem Ci gdzie sie znajduje bo tego modelu nie mialem ,w wiekszosci jest po siedzeniem kierowcy .
Niepokoi mnie Twoje jedno pytanie:jak rozpoznac bezpieczniki
Jesli jestes zielony w temacie elektryki/mechaniki to moze oddaj moto do mechanika.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez Illya » 12/12/2010, 15:29

Jutro jade kupić nowy akumulator, zobacze najpierw co się bedzię dziać kiedy podłącze dobrze naładowany akumulator. A jeśli chodzi o ten bezpiecznik 30A, to bedę teraz googlować książkę serwisową do k8 i może uda mi się do tego samemu dojść. Jak już bedę na tym etapie napewno zdam relacje.

P.S jak sprawdzić czy bezpiecznik nie nawalił? Będą widoczne jakieś uszkodzenia, czy będzie np wydzielać jakiś charakterystyczny zapach spalenizny?

Zrobie zdjęcie, jak to wygląda pod siedzeniem kierowcy i może uda Ci się go wskazać.

edit: Najwyraźniej nie mam w domu żadnych naładowanych baterii, żeby zrobić zdjęcia cyfrówką, próbowałem komórką, kiepska jakość i nie mam oprogramowania do Nokii żeby wgrać zdjęcia na kompa.
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47

Postprzez swirus2007 » 12/12/2010, 17:07

boze
oddaj to do mechanika jak nie wiesz czy bezpeicznik sie spalił

tak wyglada bezpiecznik
http://www.alarmypoznan.com.pl/baza/fil ... i-7-5a.jpg
róznią się one kolorami i wielkością ...

jak jest przepalony/zepsuty to ten drucik w ksztalcie s (tak jak na foto pod napisem 32V) bedzie przerwany poprostu i nie bendzie przewodzil prądu
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Illya » 12/12/2010, 17:29

wlasnie pobralem instrukcje obslugi do gsxr 750 k8 w wersji angielskiej, teraz bede musial troche sie poglowkowac, jak juz bede miec czesc teoretyczna za soba, to wtedy przyjdzie czas na praktyczna. kolega powiedzial, ze gdyby okazal sie byc uszkodzony glowny bezpiecznik, to z boku powinien byc gdzies przymocowany zapasowy. bede kombinowac, a do mechanika oddam w ostatecznosci, nie mam mozliwosci przetransportowania moto i nie ma nigdzie w poblizu zadnego mechanika zajmujacego sie motocyklami. (albo nie slyszalem o takim). wydaje mi sie ze nowe gixery powinny miec jakies zabezpieczenia, ktore chronia elementy elektroniki przed padnieciem/przepaleniem w tego typu sprawach (podlaczajac 'odwrotnie' naladowany akumulator), wiec jak najbardziej obiektywnie sadze, ze nie jest to nic powaznego.
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47

Postprzez Illya » 12/12/2010, 20:16

A więc udało mi się w końcu dokopać do bezpieczników, sprawdziłem główny bezpiecznik 30A i porównałem go z zapasowym bezpiecznikiem niczym się nie różnił, czyli wniosek taki, że jest cały, później sprawdziłem pozostałe bezpieczniki znajdujące się w skrzynce z biezpiecznikami:
- Ignition 15A
- Signal 10A
- Fuel 10A
- Fan 15A
- Headlight HI 15A
- Healight LO 10A

wszystkie były ok, wiec mysle, ze nic sie nie uszkodzilo, jedynie akumulator do wymiany czyli koszt 250 (tej samej firmy i ten sam model). Z reszta i tak juz mial 3 lata, kiedys musialo sie to stac. Jutro jade po nowy akumulator, mam nadzieje ze wszystko odpali. Dziekuje wszystkim za rady, teraz juz wiem przynajmniej gdzie sa te bezpieczniki.

p.s jakby ktos kiedys w przyszlosci szukal glowny bezpiecznik w gsxr 750 k8 to jest on umieszczony miedzy siedzeniem kierowcy a zadupkiem, trzeba otworzyc schowek i wyciagnac tez jakas skrzynke ktora jest wlozona w 2 plastikowe widelce zeby nie latala i pozniej wystarczy pociagnac za kabel zeby ta skrzynke wyjac, a w niej glowny bezpiecznik i w ten sposob nie trzeba odkrecac plastikow
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47

Postprzez Raczek_6 » 12/12/2010, 22:22

To nie jest jakaś skrzynka tylko stycznik - przekaźnik rozrusznika.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Illya » 13/12/2010, 14:10

dziekuje wszystkim za uwagi, rady i poswiecony czas. kupilem nowy akumulator motor pali, wszystko dziala jak nalezy, standardowo olej do wymiany po poprzednim wlascicielu. teraz byle do wiosny. pozdrawiam :)
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47

Postprzez Przemo_rene » 13/12/2010, 16:48

miałes sporo szczęścia....NIGDY NIE ŁADUJE SIĘ AKUMULATORA PODPIETEGO w OBIEGU MOTOCYKLA. NIGDY. No chyba, ze następnym razem ktoś chce grac w te samą rultkę gdzie stawką główną jest nowy ECU i rozbiórka całej elektryki... Swoją droga...jak mogłes pomylić klemy?


-----------
na tym forum byli już ludzie co krzywili tarcze hamulcowe za 1000zł sztuka, zmieniając klocki, odpinali aku podczas pracy moto......dobrze że nikt jeszcze nie odkrecał głowicy podczas pracy na jałowych....

NIE WIESZ JAK CO ZROBIĆ - ODDAJ DO SPECJALISTY. Ja bym sobie nogi nie poskładał jakby mi sie złamała nawet jakbym wszedł na forum lekarzy...wolę iść DO LEKARZA.

TO tak na przyszłość - mechanik motocyklowy to zawód = lekarz motocykli- nie internetowe hobby i gra chybił trafił, zniszczył, niezniszczył, może naprawił...no chyba, ze ktoś ma kupe kasy...ale jak nie stac go na oddanie do mechanika wiec robi sam nawet jak nie umie to raczej tej kasy nie ma ... i później są takie rzeźby na allegro - radosne twórczości ... itylko czemu często po zakupie takiego motocykla wielu zachodzi w głowie.. "CO AUTOR MIAŁ NA MYŚLI TWORZĄC TAKĄ RZEŹBĘ" <--- i matura z polskiego bynajmniej nie pomaga...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Illya » 13/12/2010, 17:07

@Przemek
dzieki za wyklad, a tak swoja droga to stary akumulator wlasnie reanimuje. podlaczylem go do zarowki i rozladowuje go, pozniej naladuje go na nowo i zobaczymy co stworze ;D[/i]
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47

Postprzez Przemo_rene » 13/12/2010, 20:49

trochę zbyt agresywnie mio sie napisało tak teraz czytam,... sorki. Ale sens jest :) bądź stwórcą czegoś nowego :D Byle zdala od moto i ludzi z tym aku hehe
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Illya » 14/12/2010, 16:32

dzisiaj zauwazylem ze przepalil mi sie bezpiecznik w prostowniku xD!
Illya
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/12/2010, 14:47

Postprzez Seba_ER5 » 14/12/2010, 17:34

o ja pierdu...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez kudalty » 25/2/2012, 18:20

może weźmiecie mnie za kompletnego debila, ale odpaliłem moto na odwrotnie podpiętym aku (chwilke pochodził a potem zaczą słabnąć i zgasł po 15 sec),
aku zostało podłączone do ładowania na kilka godzin i dalej nic, kręci ale nie odpali.
rozrusznik działa, pompa paliwa też, cała elektronika wydaje się być sprawna ( wszelkie światła), co moze być nie tak? moto to Yamaha Virago 535..
:oops:
kudalty
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1/2/2012, 15:42

Postprzez bart69as » 25/2/2012, 22:52

Sprawdz bezpieczniki
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kedar-88 » 27/2/2012, 00:38

Kiedyś było na forum więcej tych wielkich... którzy udzielali się i znali na rzeczy. Jednak widać, że nudzi się odpisywanie na głupotę. Obecnie lepiej poczytać i pośmiać się.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Przemo_rene » 27/2/2012, 13:47

kudlaty - puszczenie prądu odwrotnie do tego jak trzeba mogło spalić jakieś kostki, nie mówiąc już o tym co czuł regulator napięcia mając z jednej strony odwrotnie podawany prąd z aku a z drugiej alternator...na moje to w takich wypadkach nie ma co się rozpisywać gdyż często dotyczą one osób, które niezbyt mają pojęcie o mechanice i elektryce pojazdów i trzeba by tłumaczyć wszsytko od podstaw. Oddaj do warsztatu na sprawdzenie co padło przez ten zabieg bo może być bardzo dużo rzeczy. Od akumulatora, przez regulator, alternator, kostki, cewki, zegary, dosłownie wszystko może być ale to zgadywanka. Trzeba ztestować po kolei różne rzeczy i znaleźć wadliwe.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez zxer » 27/2/2012, 20:26

Przemo_rene napisał(a):kudlaty - puszczenie prądu odwrotnie do tego jak trzeba mogło spalić jakieś kostki, nie mówiąc już o tym co czuł regulator napięcia mając z jednej strony odwrotnie podawany prąd z aku a z drugiej alternator...na moje to w takich wypadkach nie ma co się rozpisywać gdyż często dotyczą one osób, które niezbyt mają pojęcie o mechanice i elektryce pojazdów i trzeba by tłumaczyć wszsytko od podstaw. Oddaj do warsztatu na sprawdzenie co padło przez ten zabieg bo może być bardzo dużo rzeczy. Od akumulatora, przez regulator, alternator, kostki, cewki, zegary, dosłownie wszystko może być ale to zgadywanka. Trzeba ztestować po kolei różne rzeczy i znaleźć wadliwe.


AMEN...

to tak jakby podlaczyc plus z minusem w gniazdku i zastanawiac sie dlaczego zgaslo swiatlo
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr