Zobacz wątek - Kawaski zx600g- mały problem z ramą
NAS Analytics TAG

Kawaski zx600g- mały problem z ramą

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawaski zx600g- mały problem z ramą

Postprzez IGOR1202 » 24/11/2010, 19:21

Witam motocyklistów mam mały problem z ramą w moim motocyklu, a mianowicie pojawiło mi sie małe pękniecie tak mniej więcej określając to tak na spawie zaraz pod zbiornikiem paliwa 15 cm w tył od węża który zasysa powietrze do silnika pojawiła się rysa 2cm w dół i 2cm na spawie. Jak myślicie można to pospawać ile mniej jaki mniej więcej był by koszt takiej naprawy, i czy w ogóle opłaca sie to spawać co byście zrobili na moim miejscu ???

z góry dzieqje :)
romet50,wsk125,wsk175,Jawa350 obecnie kawasaki zx600 g1
IGOR1202
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19/11/2009, 17:12
Lokalizacja: Brodnica


Postprzez RUTRA.RD » 24/11/2010, 19:55

rama stalowa to nie ma problemu niby, ja latałem na ramie po strzale która zaczęła pękać, pospawało się i ogień :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez bamber137 » 24/11/2010, 20:10

Ja bym sobie darował. Nawet jak ją pospawasz to już nie to samo co rama fabryczna. Chyba ze jesteś kamikadze. Decyzja należy do ciebie.
bamber137
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13/10/2010, 20:53
Lokalizacja: Podhale

Postprzez Przemo_rene » 24/11/2010, 21:35

jak stalowa i tylko porpawi siÄ™ spawy to jeszcze ujdzie. Natomiast tutaj jest raczej aluminium. Nic z tym nie zrobisz - tylko wymiana ramy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez 7beat » 25/11/2010, 11:10

jak rama jest prosta to pospawaj i śmigaj dalej, ja w swojej 9 miałem podgiętą ramę i byłą prostowana i przy okazji obspawali mi te wloty powietrza w ramie i moto prowadził się jak po sznurku i żądne pęknięcia się nie pojawiły, nawet jak miałem wypadek i niestety rama się zgięła to spawy nie puściły.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 25/11/2010, 12:26

jest zazwyczaj taka naklejka na ramie...NEVER ATEMPT TO MAKE ANY MODIFICATIONS TO THE FRAME. IF CRACKED, BENT OR OTHERWHISE DISTORTED, REPLACE THE FRAME FOR NEW ONE.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 25/11/2010, 14:15

Przemo_rene napisał(a):jest zazwyczaj taka naklejka na ramie...NEVER ATEMPT TO MAKE ANY MODIFICATIONS TO THE FRAME. IF CRACKED, BENT OR OTHERWHISE DISTORTED, REPLACE THE FRAME FOR NEW ONE.


Swięte słowa.
To chyba doskonała puenta tematu
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Przemo_rene » 26/11/2010, 09:31

tylko ta naklejka często przeszkadza podczas "polerowania" ramy, tudzież jej malowania po szlifowaniu spawów stąd nie każdy mógł ją w naszym kraju dojrzeć...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 26/11/2010, 10:40

a czemu japonce stalówek nie zakładają do hamowania - nie poprawia się fabryki :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 26/11/2010, 11:30

Stunterzy czesto spawaja ramy by je wzmocnicni wspawuja kształtowniki. Jednak chyba nie bedziesz walil wolnej gumy?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 26/11/2010, 12:27

fabrykę można poprawiać o ile jest to uzasadnione ze względu na to co chcemy osiągnąć i stosujemy części przystosowane do tego samego rodzaju wykonywanej pracy ale które są zwyczajnie poprawione i pasują bez przeróbek kluczowych podzespołów - przykład wstawianie całej nowszej zawiechy na przód np od gixera K8 do K3 lub np, wstawienie tuningowanego zawieszenia typu Ohlins itp na tył.

Sprzęty do gnojenia na stunt to inna bajka - to nie ma homologacji i nie ma mieć bo nie oto tutaj chodzi.
Wracając do ramy - stalowa - można naprawiać jeżeli nie robimy jakiejś dużej rzeźby typu przeszczep główki ramy z innego moto itp. a np, poprawiamy fabryczny spaw na podciagu silnika bo np od krawężnika dostał lekko pękł.

Aluminiowe ramy są robione z profili ~1-2mm i tylko wyglądają tak masywnie. Nie spawamy/prostujemy takiej ramy bo w innych miejscach ona dostaje naprężenia które w krótkim czasie bedą skutkować zmęczeniem materiału aż do jego rozerwania - w skrajnym przypadku "urywamy pół moto" po opadzie ze zbyt wysokiej gumy - np.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 26/11/2010, 12:41

a suzuki z ramami w k5 i k6 montowało wzmocnienia :) jak ja bym to zrobił w garage to by rzeźba była
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 26/11/2010, 14:54

a widziałeś jak te wzmocnienia wyglądają i gdzie są? Wyglada to porządnie i zostało wyliczone gdzie może być dołączone. Wg. mnie lepiej niż "tu się dospawa, tam się dociągnie, tutaj lekko młotkiem...a teraz szwagier, ciagnij ze te wajche a ja tu bedę stukał"
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 26/11/2010, 17:06

wiesz ale jak taki producent ma taka wpadÄ™ to sorry maja testy badania i inne duperele i
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez IGOR1202 » 26/11/2010, 20:20

Dziękuje za rady koledzy Motocykliści. :)
romet50,wsk125,wsk175,Jawa350 obecnie kawasaki zx600 g1
IGOR1202
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19/11/2009, 17:12
Lokalizacja: Brodnica



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê