Zobacz wątek - Rozmiar opony?
NAS Analytics TAG

Rozmiar opony?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Rozmiar opony?

Postprzez North123 » 29/10/2010, 13:17

Witam.
Mam następujący dylemat
W moim rf900 kończą się opony, rozglądałem się za nowym, i jakiś czas temu udało mi się podczas wyjazdu kupić nowy komplet michelin power pilot w dobrej cenie, wiec myślałem że mam problem z głowy ;) w moto aktualnie mam założone z tyłu 180/55 17 i z przodu 120/70 17 (zawsze takie miałem) i taki też komplet kupiłem.
Ostatnio przez przypadek zaglądnąłem do serwisówki a tam z tyłu 170/60 17 :| i teraz nie wiem co mam robić? Nigdy nie zauważyłem żeby moto się źle prowadziło. Opona nie wygląda na źle zużytą.
Wrócić do oryginału? i sprzedać ten komplet? po przeglądnięciu allegro wybór tylnych kapci o tym rozmiarze jest mały. Mam też drugie moto ale tam ta opona znowu będzie zła bo z tyłu jest standardowo 190/50
może ktoś już w swoim moto kiedyś miał podobną sytuacje z zmianą rozmiaru na "trochę" większy? jak to się odbiło na prowadzeniu?
North123
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21/3/2010, 22:45
Lokalizacja: Z kosmosa


Postprzez mentorsct » 29/10/2010, 13:26

Moim zdaniem 180 ma większy opór toczenia co może wpływać na zużycie paliwa. Tyle wiem co kiedyś miałem na fizyce. I to tylko moje zdanie. Jeśli mi by pasowały to bym latał na nich.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada


Postprzez Mahoney » 29/10/2010, 14:17

lataj na nich...nie zawsze na oponach ktore zaleca producent moto sie najlepiej prowadzi.moze sie ktos odezwie kto ma taki motocykl i wyrazi swoja opinie.ja bym sie tym nie przejmowal
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez melvin » 29/10/2010, 20:10

ja w 929 testowałem różne rozmiary dunlopów d211 180 190 i 200na wszystkich było ok
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez henio12323 » 29/10/2010, 21:29

ja Ci tez moge powiedziec że został bym przy 180. to zalezy od wielu czynników. ludzie tworzący motocykle zapewne ogłaszaja jakis przetarg na firme oponiarską która da dobre gumy za niską kase - co nie oznacza że nie było lepszych gum ale droższych. wiec byc moze 180 bedzie lepsza :D i fakt co do oporów toczenia to są wieksze - masz większa mase nieresorowaną motocykl stanie nieco bardziej sie męczy (całe nic ale jednak :D ) ale moze lepiej sie prowadzic. szerszy kapec - wiekszy zakres styku gumy z asfaltem.

wiem ze to całkiem inna bajka ale w KTMie miałem kostke 120 szerokosci a teraz załozyłęm 130 ale jakas rozdymana jest i rozmiarem dorównuje 140 :D i wyraźnie lepiej prowadzi sie na asfalcie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez toma1 » 30/10/2010, 21:12

Witam, przylacze sie do tematu ja mam RF600 i kupilem opone nowa(za grosze) w rozmiarze 160/70R17 a fabryczna to 160/60R17. I moje pytanie czy ktos mial taka zalozona w RF i jak sie jezdzilo.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez maatiaas » 2/11/2010, 23:29

gwarantuje cię że nie odczujesz zadnej róznicy...
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez RUTRA.RD » 3/11/2010, 10:05

melvin napisał(a):ja w 929 testowałem różne rozmiary dunlopów d211 180 190 i 200na wszystkich było ok


jak wypadają w porównaniu z 209 gp racer ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr