nierówne obroty w gsx600f i metaliczny dzwiek na 3cim biegu
Posty: 5
• Strona 1 z 1
nierówne obroty w gsx600f i metaliczny dzwiek na 3cim biegu
witam serdecznie forumowiczów
tydzien temu kupilem suzuki gsx600f z 1998 roku czyli tzw. jajko. Motor w świetnym stanie mimo że spory przebieg bo aż 70 tys. km. dodatkowo zalożony jest sportowy tłumik remusa jedyne co musze zrobic to na nowo dospawac tlumik do kolektora bo sa 3 dziurki w spawie i sadze ze wplywa to negatywnie na silnik i dzwiek. przejdzmy do sedna - gdy silnik jest rozgrzany i sobie troche pojezdze na wolniejszych obrotach silnik pracuje idealnie i rowno, natomiast gdy jest zimy to czasem gasnie i nie trzyma obrotow. nie slysze zebybiły zawory czy cos w tym rodzaju. czy to wina rozregulowanych gaznikow lub luzów na zaworach czy moze cos jeszcze innego?
2ga sprawa - gdy jade na wolnych obrotach i delikatnie przyspieszam i wrzuce na 3 bieg lub wyzszy slysze takie lekkie metaliczne bicie nie wiem czy to lancuch rozrzadu czy cos innego. gdy dodam gazu ten dzwiek znika i zamienia sie na piekny świst silnika na wysokich obrotach. kumpel powiedzial mi ze byc moze sa wtedy zwiekszone drgania i obudowa silnika wchodzi w rezonans. czy to normalne czy czeka mnie jakas naprawa? bardzo prosze o odpowiedz i pozdrawiam

2ga sprawa - gdy jade na wolnych obrotach i delikatnie przyspieszam i wrzuce na 3 bieg lub wyzszy slysze takie lekkie metaliczne bicie nie wiem czy to lancuch rozrzadu czy cos innego. gdy dodam gazu ten dzwiek znika i zamienia sie na piekny świst silnika na wysokich obrotach. kumpel powiedzial mi ze byc moze sa wtedy zwiekszone drgania i obudowa silnika wchodzi w rezonans. czy to normalne czy czeka mnie jakas naprawa? bardzo prosze o odpowiedz i pozdrawiam

- wiesiu1816
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 7/8/2010, 14:28
- Lokalizacja: Pacanów
Re: nierówne obroty w gsx600f i metaliczny dzwiek na 3cim bi
wiesiu1816 napisał(a):witam serdecznie forumowiczówtydzien temu kupilem suzuki gsx600f z 1998 roku czyli tzw. jajko. Motor w świetnym stanie mimo że spory przebieg bo aż 70 tys. km. dodatkowo zalożony jest sportowy tłumik remusa jedyne co musze zrobic to na nowo dospawac tlumik do kolektora bo sa 3 dziurki w spawie i sadze ze wplywa to negatywnie na silnik i dzwiek. przejdzmy do sedna - gdy silnik jest rozgrzany i sobie troche pojezdze na wolniejszych obrotach silnik pracuje idealnie i rowno, natomiast gdy jest zimy to czasem gasnie i nie trzyma obrotow. nie slysze zebybiły zawory czy cos w tym rodzaju. czy to wina rozregulowanych gaznikow lub luzów na zaworach czy moze cos jeszcze innego?
2ga sprawa - gdy jade na wolnych obrotach i delikatnie przyspieszam i wrzuce na 3 bieg lub wyzszy slysze takie lekkie metaliczne bicie nie wiem czy to lancuch rozrzadu czy cos innego. gdy dodam gazu ten dzwiek znika i zamienia sie na piekny świst silnika na wysokich obrotach. kumpel powiedzial mi ze byc moze sa wtedy zwiekszone drgania i obudowa silnika wchodzi w rezonans. czy to normalne czy czeka mnie jakas naprawa? bardzo prosze o odpowiedz i pozdrawiam
Z tego co mi wiadomo to ten silnik to stary olejak jest. U mnie w Bandicie 1200 objawy były te same co u Ciebie. Na zimno to musiałem bandziora trzymać na gazie żeby nie zgasł (nawet na ssaniu). Po rozgrzaniu się silnika moto śmigał elegancko, a sam silnik chodził równo, nie dławił się ani oczywiście nie gasł... Dawałem do regulacji i chodziło to tak samo jak przed regulacją także nie wiem. Może to jakaś przypadłość tych silników?
Jeśli chodzi o drugą część Twojego postu to po prostu masz zbyt małe obroty (a co za tym idzie moc + moment obr) na zbyt długim przełożeniu i silnik się zwyczajnie męczy i ledwo ciągnie. Ta 600-tka ma zbyt mało mocy żeby nią jeździć na niskich obrotach. Mam obecnie GSX-R 1000 i 160km, a przy obrotach rzędu 2000/3000 na drugim biegu też się ten silnik jednak nieco męczy.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
dzieki za odpowiedź
czyli nie jest to zwiazane z rozrzadem i nie mam sie czym martwic? jeszcze takie pytanko ile kosztuje regulacja gaznikow i zaworow i co ile km powinno sie to robic?

- wiesiu1816
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 7/8/2010, 14:28
- Lokalizacja: Pacanów
Zawory nie maja nic wspolnego do Twoich objawow(lecz sprawdzenie luzu zaworowego nie zaszkodzi)
Na pewno przydalo by sie czyszczenie,regulacja i synchro gaznikow.Koszt rozny zalezy czy Stasiek w garazu czy serwis
Co do metalicznego bicia to albo nie wiesz co znaczy BICIA albo miales na mysli metalicznego dziwieku.Sprawdz czy nie masz czegos niedokrecone itp.
Na pewno przydalo by sie czyszczenie,regulacja i synchro gaznikow.Koszt rozny zalezy czy Stasiek w garazu czy serwis
Co do metalicznego bicia to albo nie wiesz co znaczy BICIA albo miales na mysli metalicznego dziwieku.Sprawdz czy nie masz czegos niedokrecone itp.
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości