Zobacz wątek - [cbr600 f4i] Wymiana opon i ściąganie moto w prawo
NAS Analytics TAG

[cbr600 f4i] Wymiana opon i ściąganie moto w prawo

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[cbr600 f4i] Wymiana opon i ściąganie moto w prawo

Postprzez patryk83 » 19/8/2010, 07:24

Witam
Tak jak w temacie. Wymieniłem oponki na nowe Pilot Road 2CT i po puszczeniu kierownicy motocykl ewidentnie ściąga w prawo, muszę się przechylać w lewo żeby jechał prosto, nie jest to szczególnie odczuwalne podczas normalnej jazdy ale denerwujące jak czasami chce sobie puścić kierownice i dojechać do świateł nie trzymając jej.
Przed wymianą problem ten nie występował, puszczałem kiere i moto jechało prosto.

Jakieś pomysły ?
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Repsol » 19/8/2010, 07:57

Sprawdź czy prosto jest ustawione tylne kolo na regulacji naciagu łańcucha.
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19


Postprzez patryk83 » 19/8/2010, 08:31

Wyważone było przy zmianie ogumienia i dostało na dwie strony po ciężarku o wadze 25.
Tak więc sprawdzę ustawienie koła tylnego.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 19/8/2010, 10:06

Uzyj jakiej dlugiej rowno scheblowane deski i suwmiarki by sprawdzic ustawienie w odniesieniu do przedniego koła. Moze tez byc tak ze ktos poprzednio ustawil krzywo kolo by moto prosto jechalo.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Stanislav » 19/8/2010, 11:12

Jeśli można, dodam od siebie, że powinieneś w miarę szybko wyeliminować ten problem. Im więcej będziesz jeździł(np. z niewspółosiowo założonym kołem) tym bardziej nierównomiernie zdzierasz oponę. Czyli po jakimś czasie będziesz miał tak ściętego kapcia, że przyjemności z jazdy będą naprawdę niewielkie, nie mówiąc już o bezpieczeństwie. A potem to już ratuje Cię tylko następna zmiana opony.
Ostatnio edytowano 19/8/2010, 11:15 przez Stanislav, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Stanislav
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9/8/2009, 08:56

Postprzez patryk83 » 19/8/2010, 11:14

Obrazek

Między tym wymiarem 1.9-2.0cm jest różnica 1-2mm między tym z drugiej strony.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Stanislav » 19/8/2010, 11:23

Różnica 2mm = dużo.
Stanislav
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9/8/2009, 08:56

Postprzez patryk83 » 19/8/2010, 12:20

Patrząc od tyłu różnica -1mm zmierzony suwmiarką jest na lewej stronie więc ściąganie na prawo może być spowodowane właśnie tym.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 19/8/2010, 22:24

Ustaw koło równo na znacznikach (oraz na suwmiarkę) i sprawdź.

Jak dalej będzie źle to sprawdź:
ustawienie kierownicy i górnej półki, czy nie jest przypadkiem w którąś stronę przestawiona.

Może coś w zawieszeniu było lekko krzywe i przestawiło się po zdjęciu i założeniu koła.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez limak14 » 20/8/2010, 09:57

Ustawiaj tak jak ci raczek mów. Na znaki. Przy skręcaniu co jakiś czas kontroluj znaki, bo mi często się delikatnie przestawiało.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Rafal_W_wa » 20/8/2010, 10:06

sprawdz od tylnego koła tak jak radzą koledzy... jak sprawdzisz t najprostsze rzeczy to może cos z lagami... u mojego kumpla bylo tak ze kupil moto..i wszystko ok... po założeniu koła od nowa okazalo sie ze sciaga... nie wiadomo co i jak kombinowanie... a tu laga podkrzywiona i wszystko było tak ustawione by moto prosto jechało... a po zdjeciu już był inny kont.
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez patryk83 » 20/8/2010, 22:10

Zmieniłem ustawienia naciągu łańcucha na ten sam znacznik z jednej i drugiej strony i nic to nie dało.

Inna sprawa która przykuła moją uwagę to, dość mocne tarcie klocków o tarcze przy przemieszaniu motocykla bez włączonego silnika.
Podniosłem przednie koło i nie da się nim kręcić tak żeby swobodnie się kręciło chociaż przez chwilę, cały czas jest blokowane tak jak by był bardzo lekko przyciśnięty hamulec.
Czy możliwe jest to, że przy zmianie ogumienia u wulkanizatora źle mi założono przednie koło?

Dodam jeszcze, że po wymianie klocków i płynu klamka łapała hamulec przy lekkim dociśnięciu a (tu nie do końca jestem pewien) po wymianie ogumienia hamulec łapał na tym samym ustawieniu dopiero przy dociśnięciu prawie do manetki.

Zastanawiam się czy nie podjechać do tego wulkanizatora z reklamacją bo coś ewidentnie jest spieprzone.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Rafal_W_wa » 21/8/2010, 10:07

po tym co piszesz może być problem w lagach ... ciężko jest źle założyć przednie koło. Tam tak naprawdę nie ma co spie... ć.
Może zacisk źle założył, może coś wypadło jakaś podkładka czy coś ...
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez Seba_ER5 » 21/8/2010, 10:08

Opony nowe kupiles? Moze lezak nie przekladany i sie odksztalcil od lezenia. A tak nawiasem mowiac sprawdz czy zaciski sie nie zapiekly przesmaruj tloczki ewentualnie do wymiany cylinderki i uszczelki. Sprawdz tarcze na bicie jak Ci tak sie blokuje. Moze przednia poloska krzywa. i przednie kolo zle ustawione. Moze lozyska przedniego kola sie posypaly. Zdejmij zaciski z przodu i zobacz jak kolo sie kreci.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez patryk83 » 21/8/2010, 11:11

Kurde opony nowe z marca tego roku.
Zaciski działały ze starymi klockami a wymieniłem klocki tydzień temu we wtorek czy jakoś tak.
Zaraz zdejmę zaciski i zobaczę jak sprawuje się koło bez nich.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Repsol » 21/8/2010, 15:05

Jeżeli koło cięzko Ci chodzi to nie ma bata tam musi lezeć przyczyna. Ocierać moze ale nie aż tak bardzo żeby kolem nie mozna było zakręcić.

Piszesz, że zdejmiesz zaciski w celu sprawdzenia czy chodzi lzej, jeśli faktycznie tak będzie to szukaj przyczyny w:

-zapowietrzony układ
-zapieczone prowadnice zacisków
-istnieje równiez możliwość, że przy montazu koła pozamieniali Ci stronami tulejki przy ośce. Z tego co się orientuje one są chyba różnej grubości (od strony nakrętki jest chyba cieńsza). Przez to całe kolo może być przesunięte poprzecznie i efekt jest taki jakbyś jeźdźił z przestawioną ramą. No i to tłumaczyłoby również tarcie w kole, bo jak koło przesunięte to tarcze hamulcowe również przesunięte w którąś strone, natomiast zaciski stoja w miejscu. Ale to wszystko musisz sprawdzić/pomierzyć bo z Cebrami akurat nie miałem styczności, być może tam są tulejki symetryczne i wszystko powyższe wtedy bierze w łeb.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez Raczek_6 » 23/8/2010, 20:51

W Hondzie można źle ustawić ośkę, od lewej strony.

Poszukaj manuala - tam masz opisane jak powinno być prawidłowo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez patryk83 » 24/8/2010, 06:17

Raczek_6 napisał(a):W Hondzie można źle ustawić ośkę, od lewej strony.

Poszukaj manuala - tam masz opisane jak powinno być prawidłowo.

Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź ?:)
Manuala mam ale nie wiem czego szukać.

Zaciski będę rozbierał pod koniec tygodnia bo teraz nie mam możliwości ani smaru do zacisków.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 24/8/2010, 21:08

Z lewej strony na ośce masz nacięcie, które jest ustawiane na początku goleni (po skręceniu widać to nacięcie) wtedy tarcza jest w jednym i drugim zacisku ustawiona idealnie po środku.

Przesunięcie ośki powoduje zmianę ustawienia lewego zacisku (jarzma) i może prowadzić do obcierania tarczy o jarzmo zacisku.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê
cron