Problem z iskrÄ…
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Problem z iskrÄ…
Witam jestem nowy. Mam problem z iskrą mam Yamahe FZ 750 1988r a mianowicie chodzi o to że na dwóch cylindrach jest iskra a na dwóch niema nie wiem już o co może chodzić a powiem że moduł i cewki są 100% sprawne bo wczoraj dostałem moduł zresztą mam ich z 3 i na każdym to samo a cewki są dobre bo przerzuciłem kable na drugą cewkę i też ma iskrę a dodam że napięcie też idzie na tom cewkę co niema na niej iskry takie same jak na drugą a warsztat najbliższy jest około 200km a i tak niema kto mi zawieźć motoru a więc muszę sam z tym sie uporać radźcie co wam przyjdzie do głowy a może już ktoś miał z formołowiczów taki problem. POZDRAWIAM
-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
sprawdź świece. ostro je przepal nad jakimś palnikiem bo może są zalane albo do wymiany. pozamieniaj przewody zasilające cewki (z działających na niedziałające) i sprawdź co się dzieje. jeśli to nie pomoże to znaczy że mogą to być przewody wysokiego napięcia (te do świec mogą mieć przebicie) sprawdź i odpisz czy coś dało
- GrzeÅ›
- Świeżak
- Posty: 172
- Dołączył(a): 27/8/2006, 11:48
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Grześ napisał(a):sprawdź świece. ostro je przepal nad jakimś palnikiem bo może są zalane albo do wymiany. pozamieniaj przewody zasilające cewki (z działających na niedziałające) i sprawdź co się dzieje. jeśli to nie pomoże to znaczy że mogą to być przewody wysokiego napięcia (te do świec mogą mieć przebicie) sprawdź i odpisz czy coś dało
Juz moto odpaliło ale nie chciał wskoczyć w wyższe obroty i odpaliłem go z 5 razy i go normalnie zgasiłem a potem przyszedłem i chciałem dalej działać ale już moto tylko dwa razy odezwał sie i tyle nawet nie zapalił i teraz wo gule nie chce zapalić chciałem wykręcić świecę sciągnołem chłodniczke ale nie mam takiego klucza do świec jaki tam idzie klucz jest jakiś nietypowy a i dodam że jak paliłem to filtr powietrza był zdjęty i pompka zasysała paliwo z butelki bo bak był ściągnięty myślę że świece na dobre zalało. A pytanie brzmi czemu moto teraz nie chce zapalić POZDRAWIAM
-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
w takim razie to muszą być świece. kup sobie klucz do świec nasadowy (prawdopodobnie jest to 16) wykręć je i ostro przepal nad jakimś palnikiem gazowym aż zacznie płomień buchać z tych świec (w trakcie przepalania nad palnikiem) bo to jedyne co w tej sytuacji mogło sie stac. tz. 2 swiece sa zalane i dlatego moto nie ma sily wkręcic sie na wieksze obroty bo chodzi tylko na tych działających. a jesli juz wogóle nie chodzi tz ze juz wszystkie zalałes 

- GrzeÅ›
- Świeżak
- Posty: 172
- Dołączył(a): 27/8/2006, 11:48
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
wykrec wszystkie swiece, przepal je na ostro i sprawdzaj po kolei (na akumulatorze, nie na kablach - to będziesz wiedział czy to kwestia świec czy kabli) potem powtórz to samo na kablach, ew. spróbuj pozamieniać kable.
na 100% to albo świece albo kable, metodą prób i błędów musisz dojść które
na 100% to albo świece albo kable, metodą prób i błędów musisz dojść które
any colour you like as long as its black
- xyl_az1
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 24/10/2006, 09:07
- Lokalizacja: Opole
Po przepaleniu świec odpaliłem moto ale dalej na wysokich obrotach zaczyna strzelać i zalewa jedną świece kupie nowe świece bo myślę że te świece i tak już swoje wysłużyły ale boli mnie jedno nie wiem czemu ale gdy sprawdzam iskrę na kablach to na jednej cewce jest a na drugiej nie ma a jak odpalę moto to chodzi tak jakby na wszystkie świece ale przy wyższych obrotach strzela z gaźnika i rury a i czy tak może byc że jak odpali to tamte świece co nie mają iskry mogą mieć nagle a i dodam że nie zalewa wo gule tamtych świec co niby na nich niema iskry kupie nowe świece i zobaczymy co pokaże moto
-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
Witam panowie przyszły mi już świece założyłem je i moto odpaliło ruszyłem i po chwili zgasło potem już nie chciało odpalić tylko tak jakby łapało ale sprawdziłem iskrę na świecach i dalej na lewej cewce niema iskry a jak przełożyłem kable na lewe cewkę to jest a więc wykluczam cewkę i moduł ponieważ mam 4 moduły i na dwóch iskra jest a na dwóch niema bo są z tej nowszej instalacji a dodam że przełożyłem całą instalacje z Yamahy Fz 750 ale z rocznika 86 ale instalacja była kompletna od modułu poprzez wszystkie przekaźniki i była sprawna zastanawiam sie czy to nie może byc wina przypadkiem impulsatora proszę o wszystkie rady będę bardzo wdzięczny brakuje mi pomysłów a już bym pośmigał jak patrze na kumpli to aż płakać mi sie chce że moja maszyna stoi
-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
panowie znachorzy macie okazje sie wykazać na dwie cewki idzie takie same napięcie a czemu na jednej niema iskry
czemu tak jest czy może byc tak że jak odpali to dopiero ma na wszystkie świece iskrę 



-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
Iskra pojawia siÄ™ w momencie przerwania obwodu. Pole magnetyczne wytworzone przez pÅ‚ynÄ…cy prÄ…d w cewce „chce” za wszelkÄ… cenÄ™ utrzymać przepÅ‚yw prÄ…du. No i dlatego napiÄ™cie roÅ›nie tak, że iskra skacze. Tyle z teorii.
Co do praktyki, to z góry mówię, że nie wiem jak jest skonstruowany układ zapłonowy u Ciebie i mogę jedynie przypuszczać i teoretyzować. Dlatego też wcześniej się nie odzywałem.
To, że na cewce jest napiÄ™cie to nie znaczy, że pÅ‚ynie przez niÄ… prÄ…d, ale z tego co piszesz w pierwszym poÅ›cie wynika, że cewka jest ok. Czyli może być tak, że napiÄ™cie jest, prÄ…d pÅ‚ynie, ale obwód nie jest przerywany – impulsator.
No może być jeszcze bardziej prozaiczna przyczyna – uszkodzenie przewodu wysokiego napiÄ™cia i przebicie. Iskra ucieka Ci gdzieÅ› do masy po drodze.
Co do praktyki, to z góry mówię, że nie wiem jak jest skonstruowany układ zapłonowy u Ciebie i mogę jedynie przypuszczać i teoretyzować. Dlatego też wcześniej się nie odzywałem.
To, że na cewce jest napiÄ™cie to nie znaczy, że pÅ‚ynie przez niÄ… prÄ…d, ale z tego co piszesz w pierwszym poÅ›cie wynika, że cewka jest ok. Czyli może być tak, że napiÄ™cie jest, prÄ…d pÅ‚ynie, ale obwód nie jest przerywany – impulsator.
No może być jeszcze bardziej prozaiczna przyczyna – uszkodzenie przewodu wysokiego napiÄ™cia i przebicie. Iskra ucieka Ci gdzieÅ› do masy po drodze.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Moto już pali
a winom był moduł miałem parę na szczęście modułów i do tej starszej instalacji dałem nowszy moduł tylko ze musiałem inaczej w kostce przełożyć kable ale rozgryźliśmy to chodzi ładnie równiuteńko i ładnie reaguje na gaz ale przy odpaleniu moto ładnie ziewnęło ogniem a mam nowe świece czy to mogła byc przypadkiem benzyny którą przedtem sie nie spaliła Pozdrawiam i dzięki za wszystkie rady dzisiaj wyjeżdżam wreście






-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości