Zobacz wÄ…tek - Honda CBR 1000f - iskry brak.
NAS Analytics TAG

Honda CBR 1000f - iskry brak.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CBR 1000f - iskry brak.

Postprzez miczaw22 » 27/5/2010, 15:47

Witam.
W mojej CBR 1000f (87r) pojawił się problem z elektryką - a dokładniej z brakiem iskry na świecach(wszystko poza tym działa). Przy motocyklu zrobiłem już wszystko z czym byłem w stanie sam sobie poradzić - i poskutkowało, jednak problem w tym, że na krótko. Po pierwszej awarii wyczyściłem wszystkie złączki(które znalazłem), przejrzałem ogólnie stan kabli i zajrzałem do paru części których nazw nie znam: numery: 2, 3 i 4 na zdjęciu(jeśli można, proszę o nazwanie): http://img444.imageshack.us/img444/9169/wszystkol.jpg (otwórz link).
Motocykl po tej "naprawie" zaczął działać, jednak występowały problemy z odpaleniem niedługo po zgaszeniu. Po przejechaniu około 200km miała miejsce sytuacja w której zgasł w czasie jazdy, przy 140km/h i nie odpalił, aż do wytracenia prędkości. Po chwili "odpoczynku" udało się jednak normalnie go odpalić - po raz ostatni, aż do tej pory. Sprawdzanie tych wszystkich wtyczek po raz drugi nie ma chyba sensu. Czy ktoś z was wie, czym to może być spowodowane? Co mogło się zepsuć? Co trzeba sprawdzić? Nie sprawdziłem jeszcze "czegoś" co oznaczyłem na zdjęciu liczbą 1. Wie ktoś co tam się znajduje i czy można to tak po prostu odkręcić nic nie psując? (Czytałem, że np. po niewłaściwym odkręceniu rozrusznika można by było szukać jakiegoś łańcuszka w środku silnika)


Przy okazji, skoro już założyłem temat czy ktoś mógł by powiedzieć jakie mniej więcej mogą być koszty regulacji zaworów i gaźników? Jak często trzeba je regulować? Motocykl póki co pali około 10l/100km. Czy wyregulowanie zaworów i gaźników mogło by zmniejszyć spalanie, a może ponad 20 letni motocykl już po prostu musi tyle palić?
(To mój pierwszy motocykl i stąd pytanie o takie podstawy)


Edit\
Dorzucam jeszcze kilka zdjęć o dość dużej rozdzielczości, może jakiś znawca wypatrzy coś podejrzanego 8)
http://img534.imageshack.us/i/hpim2081.jpg/ (otwórz link)
http://img143.imageshack.us/i/hpim2103.jpg/ (otwórz link)
http://img687.imageshack.us/i/hpim2104.jpg/ (otwórz link)
http://img190.imageshack.us/i/hpim2105n.jpg/ (otwórz link)
http://img25.imageshack.us/i/hpim2106y.jpg/ (otwórz link)
http://img375.imageshack.us/i/hpim2107.jpg/ (otwórz link)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka


Postprzez miczaw22 » 15/6/2010, 23:32

Widzę, że odpowiedzi nie za wiele. W każdym razie jakieś postępy przy "naprawach" (a raczej diagnostyce) są. Napiszę co i jak, na wypadek gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem. Sprawdzone zostały cewki i moduł (nr 2 na zdjęciu). Podobno to właśnie z modułem jest coś nie tak i zostanie wymieniony za jakiś czas. Mam nadzieję, że później będę się mógł już tylko przekonać o tej słynnej niezawodności hondy (nawet ponad 20 letniej) :D
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka


Postprzez adamRS » 16/6/2010, 06:37

Faktycznie to moduł może tak broić. Najlepiej jak byś sobie od kogoś podmienił, wtedy był byś pewien.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości




na górê