Zobacz wÄ…tek - Jak to jest z tymi oponami?
NAS Analytics TAG

Jak to jest z tymi oponami?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak to jest z tymi oponami?

Postprzez Tomek. R » 25/2/2007, 23:14

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnic pewną kwestję.
Z serwisówki wynika że w moim NX650 na tyle powinna byc opona 120/90-17. Jednak zaóważyłem że wielu zakłada 130/80-17. Obie są w tej samej cenie, obie są dostępne.
Jaki i czy w ogóle ma sens taka zamiana??? Moje pytanie dotyczy jazdy po asfalcie i terenie.
Najmilej bym widział wypowiedź praktyków.

Maruderom mówię stanowcze NIE!!
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina


Postprzez sopel » 26/2/2007, 02:35

zobacz jaka jest zalecana i tyle. Testowali jÄ… i uznaliu ja za najlepsza do tego modelu wiec nie pierd** i ja zakladaj, no chyba ze zrobisz lepsze testy od tych z hondy,p przeciez oni robia zle ;)
Avatar użytkownika
sopel
Świeżak
 
Posty: 413
Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
Lokalizacja: Legnica / Wrocław


Postprzez Tomek. R » 26/2/2007, 18:08

No nie do końca się z tym zgodzę.
Wiadomo że producent zakłada założenia srednio-statystyczne, kieruje się również ekonomią, no i jeszcze jedno. Serwisówkę z której korzystam-do mojego moto, napisano prawie 30 lat temu. Przez ten czas mogło się coś zmienic. No i to co pisałem, wielu zakłada 130/90. Więz po co...?
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez sopel » 26/2/2007, 18:29

no to załóż i tyle
Avatar użytkownika
sopel
Świeżak
 
Posty: 413
Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
Lokalizacja: Legnica / Wrocław

Postprzez Tomek. R » 26/2/2007, 18:55

No to żeś teraz pojechał po całości...
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez Tomek. R » 26/2/2007, 20:03

No proszę następny mądrala.
Czy zauważyliście o jakiej rużnicy w wymiarach ja piszę? Proszę mnie nie porównywac z dzieciakami które w swoich pierdziawkach chcą koła od walca.
Doskonale zdaję sobie sprawę co to zalecane wymiary. Jednak jako przyklad dodam że producent zaleca tylko jeden typ opony a jak wiadomo jest to motor którym można też pojeździc w terenie. W takim wypadku opony
"zalecane" są do d***y. Chodzi mi o to, czy przy tak malej różnicy są wyczówalne różnice na korzyśc takich zmian i naczym polegają.
A pytanie kierowałem do praktyków, czyli do tych którzy jeżdrzą tego typu pojazdami. (nic nie mam do szlifierek)


A propos Japońskich konstruktorów. Przykład ramy w Hajce dowodzi że nie zawsze są tacy mądrzy :lol:
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez cichy » 26/2/2007, 21:57

Tomek. R napisał(a):No proszę następny mądrala.
Czy zauważyliście o jakiej rużnicy w wymiarach ja piszę? Proszę mnie nie porównywac z dzieciakami które w swoich pierdziawkach chcą koła od walca.
Doskonale zdaję sobie sprawę co to zalecane wymiary. Jednak jako przyklad dodam że producent zaleca tylko jeden typ opony a jak wiadomo jest to motor którym można też pojeździc w terenie. W takim wypadku opony
"zalecane" są do d***y. Chodzi mi o to, czy przy tak malej różnicy są wyczówalne różnice na korzyśc takich zmian i naczym polegają.
A pytanie kierowałem do praktyków, czyli do tych którzy jeżdrzą tego typu pojazdami. (nic nie mam do szlifierek)


A propos Japońskich konstruktorów. Przykład ramy w Hajce dowodzi że nie zawsze są tacy mądrzy :lol:


Z ciebie widzÄ™ najlepszy mÄ…drala.
Człowieku bzdury wypisujesz.
Na pewno ty jesteś mądrzejszy od inżynierów hondy.
Różnice mogą być wyczuwalne, ale raczej na niekorzyść.

Wyobraź sobie, że producent opony przy jej projektowaniu nie zakłada że ludzie będą je zakładać tam gdzie nie powinni i na inne felgi.
Każda felga jest inna i ma inne wymiary, felga na szerszą oponę z reguły jest szersza.
Każda porządna opona posiada optymalnie zaprojektowany profil.
Na ta sama opona na felgach o różnej szerokości będzie miała inny profil.
Zgadnij, który będzie lepszy. Ten na Fabrycznej zalecanej feldze, czy na feldze przystosowanej do węższej opony?
Oczywiście można założyć szerszą gumę, pod warunkiem, że się zmieści.
Może nawet nie wyczujesz pogorszenia trakcji, ale powiedz mi, PO CO?
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Tomek. R » 26/2/2007, 22:51

N proszę, kolejny który ma problem z czytaniem.
1, Czy zauważyłeś o jakim moto ta rozmowa?
2, Czy zauważyłeś o jakiej różnicy w wymiarach ja piszę?
3, Czy zauważyłeś o co ja pytam? Przecież pytam DLACZEGO TAK WIELU INNYCH TO ROBI co nie znaczy że ja też to zrobię. Po prostu chcę wiedziec DLACZEGO???
Jeśli nie chcesz (albo nie możesz) odpowiedziec to cała para idzie w gwizdek.
Myślę więc że koniec tematu.
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez kacal46 » 27/2/2007, 21:39

Witaj tomek .Wydaje mi sie ze wszyscy maja racje i ty i cala reszta .Producent napewno daje ci gwarancje ze motor na rozmiarowce jaka on zaleca bedzie jezdzil niezawodnie ale cale trzydziesci lat doswiadczen kierowcow ktorzy jezdzili tym moto zadecydowali ze lepiej im jezdzic na innym rozmiarze.W hondzie vfr tez zmieniaja niektorzy rozmiarowke.Niejestem asem mechaniki ale trzymal bym sie producenta . A jak nadal nie jestes pewny to zapytaj osob ktorzy to zrobili i jakie odczuwaja roznice i tyle pozdrawiam
kacal46
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21/2/2007, 22:26



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê