Kawasaki ER-5 Problem z chłodzeniem
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kawasaki ER-5 Problem z chłodzeniem
Witam ponownie !
w tamtym sezonie zakładałem podobny temat, którego teraz nie mogłem znaleźć. Dotyczył on problemu z wywalającym płynem chłodniczym przez zbiorniczek wyrównawczy... Dostałem wiele rad i podsunięto mi sporo pomysłów, za co dziękuję
Lecz problem nie ustał, choć nie jest już teraz AŻ tak źle jak było w tamtym sezonie... Przechodząc do meritum sprawy, problem wygląda następująco:
Po zalaniu układu płynem chłodniczym(dynagel 2000, wcześniej Motul) odpowietrzeniu metodą duszenia węży do ostatnich pęcherzów powietrza, zalaniu do zbiorniczka wyrównawczego na poziom MIN, wygania mi płyn z układu do zbiorniczka, a potem nadmiar oczywiście przez wężyk na zewnątrz, efektem czego, po dłuższym okresie jest zapalanie się kontrolki temperatury, zapewne z powodu niewystarczającej ilości płynu w układzie i nieodpowiednim jego obiegu...
TrochÄ™ informacji:
-termostat jest sprawny, choć nie wiem dokładnie w jakiej temp się otwiera, ale się otwiera
-wiatrak się włącza
-pompa działa
-układ drożny
-uszczelka pod głowicą wymieniona w tamtym sezonie, głowica po planowaniu, dokręcona odpowiednimi momentami
-korek wlewu do chłodnicy - nówka sztuka z serwisu Kawasaki
-płyn zaczyna wyganiać dopiero na wyższych obrotach, jak jadę spokojnie to poziom w zbiorniczku tylko delikatnie się podniesie, co raczej jest normalne...
-dzisiaj zauważyłem że kolanka robią się czerwone jak żarówki, przy przytrzymaniu na ok 4tys przez parę sekund (może to ma coś z tym wspólnego)
... chyba wszystko
Mam nadzieję, że w miarę przejrzyście i sensownie opisałem całą moją bolączkę z tym motorkiem, szczerze mówiąc to mi już brakuje pomysłów i pomału chęci się tym zajmować, ale motorek jest bardzo fajny i lubie go... szkoda by sprzedawać za bezcen z taką usterką, a znająć życie, to będzie to jakaś błaha sprawa...
Czekam na porady i pomysły, co kilka mechaników to nie jeden, każda uwaga i sugestia, jest mile widziana
Pozdrawiam !
w tamtym sezonie zakładałem podobny temat, którego teraz nie mogłem znaleźć. Dotyczył on problemu z wywalającym płynem chłodniczym przez zbiorniczek wyrównawczy... Dostałem wiele rad i podsunięto mi sporo pomysłów, za co dziękuję

Po zalaniu układu płynem chłodniczym(dynagel 2000, wcześniej Motul) odpowietrzeniu metodą duszenia węży do ostatnich pęcherzów powietrza, zalaniu do zbiorniczka wyrównawczego na poziom MIN, wygania mi płyn z układu do zbiorniczka, a potem nadmiar oczywiście przez wężyk na zewnątrz, efektem czego, po dłuższym okresie jest zapalanie się kontrolki temperatury, zapewne z powodu niewystarczającej ilości płynu w układzie i nieodpowiednim jego obiegu...
TrochÄ™ informacji:
-termostat jest sprawny, choć nie wiem dokładnie w jakiej temp się otwiera, ale się otwiera
-wiatrak się włącza
-pompa działa
-układ drożny
-uszczelka pod głowicą wymieniona w tamtym sezonie, głowica po planowaniu, dokręcona odpowiednimi momentami
-korek wlewu do chłodnicy - nówka sztuka z serwisu Kawasaki
-płyn zaczyna wyganiać dopiero na wyższych obrotach, jak jadę spokojnie to poziom w zbiorniczku tylko delikatnie się podniesie, co raczej jest normalne...
-dzisiaj zauważyłem że kolanka robią się czerwone jak żarówki, przy przytrzymaniu na ok 4tys przez parę sekund (może to ma coś z tym wspólnego)
... chyba wszystko
Mam nadzieję, że w miarę przejrzyście i sensownie opisałem całą moją bolączkę z tym motorkiem, szczerze mówiąc to mi już brakuje pomysłów i pomału chęci się tym zajmować, ale motorek jest bardzo fajny i lubie go... szkoda by sprzedawać za bezcen z taką usterką, a znająć życie, to będzie to jakaś błaha sprawa...
Czekam na porady i pomysły, co kilka mechaników to nie jeden, każda uwaga i sugestia, jest mile widziana

Pozdrawiam !
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
a nie jezdzisz na ssaniu???
kumpel kiedyc tak odpalał paierosy jak nie mial zapalniczki momo ze moto bylo rozgrzane wlaczal ssanie i krecil go do ok 5tys/obr po 20-30sek kolanka byly czerwone i odpalal ćmika...
wiec mozesz miec zbyt bogata mieszanke ustawiona tak jak u mnie tez szybko sie grzeje i w przyszlym tyg bede mial robione gazniki...
kumpel kiedyc tak odpalał paierosy jak nie mial zapalniczki momo ze moto bylo rozgrzane wlaczal ssanie i krecil go do ok 5tys/obr po 20-30sek kolanka byly czerwone i odpalal ćmika...
wiec mozesz miec zbyt bogata mieszanke ustawiona tak jak u mnie tez szybko sie grzeje i w przyszlym tyg bede mial robione gazniki...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
wydaje mi się że ssanie odbija do końca, moto odpala na ciepłym jak i na zimnym bez problemu... na zimnym oczywiście zaciągam ssanie, ale po ok minucie, zamykam i pracuje na wolnych obrotach bez problemów, na obroty tez dobrze się wkręca...
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
moja kawa tez tak sie zachowuje jak piszesz o swoim sprzecie ale szybko sie grzeje wiec Przemo-rene bedzie mi robil gazniki i licze tez na to ze spalanie spadnie...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Ja na Twoim miejscu wyjąłbym termostat i sprawdził co się będzie działo.
To nic nie kosztuje a może on jest winny.To że sie rusza nie znaczy że jest sprawny!
Jak to nie pomoże chłodnica do czyszczenia/wymiany.
To nic nie kosztuje a może on jest winny.To że sie rusza nie znaczy że jest sprawny!
Jak to nie pomoże chłodnica do czyszczenia/wymiany.
- hENY
- Świeżak
- Posty: 128
- Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
- Lokalizacja: Wałcz
Kiedyś mierzyłem i obliczałem to w er-5 chłodnica nie ma żadnego "zapasu" już nie pamiętam ale chyba wyszło, że chłodnica "obsłuzy" silnik o pojemności do 504 cm3. Więc sprawdz jak wygląda u ciebie ta chłodnica, ja co sezon odkręcam chłodnice i moczę ją w wodzie przez 24 godz i wtedy wszelkie zanieczyszczenia odchodzą. Jak już wyrzej pisali inni "pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza..." lub też wewnątrz chłodnica może być zasyfiona.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
tobiach napisał(a):Kiedyś mierzyłem i obliczałem to w er-5 chłodnica nie ma żadnego "zapasu" już nie pamiętam ale chyba wyszło, że chłodnica "obsłuzy" silnik o pojemności do 504 cm3. Więc sprawdz jak wygląda u ciebie ta chłodnica, ja co sezon odkręcam chłodnice i moczę ją w wodzie przez 24 godz i wtedy wszelkie zanieczyszczenia odchodzą. Jak już wyrzej pisali inni "pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza..." lub też wewnątrz chłodnica może być zasyfiona.
tobiach to z jakich wzorow korzystasz bo chcialbym u siebie w kawie policzyc.....???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hugo2003 napisał(a):tobiach napisał(a):Kiedyś mierzyłem i obliczałem to w er-5 chłodnica nie ma żadnego "zapasu" już nie pamiętam ale chyba wyszło, że chłodnica "obsłuzy" silnik o pojemności do 504 cm3. Więc sprawdz jak wygląda u ciebie ta chłodnica, ja co sezon odkręcam chłodnice i moczę ją w wodzie przez 24 godz i wtedy wszelkie zanieczyszczenia odchodzą. Jak już wyrzej pisali inni "pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza..." lub też wewnątrz chłodnica może być zasyfiona.
tobiach to z jakich wzorow korzystasz bo chcialbym u siebie w kawie policzyc.....???
Powiem szczerze że nie pamiętam już. Ale po weekendzie majowym jak pójde na praktyki to się zapytam o te wzory.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Amek napisał(a):I jak masz te wzory ? Bo chętnie bym sobie to policzył
Nie było w tym tygodniu majstra więc nie dałem rady ich załatwić, na poniedziałek załatwie na pewno.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Panowie, a jak myślicie, jeżeli jes to delikatny przedmuch, to można by się pokusić spróbować docisnąć głowicę troszkę wiekszym momentem niz jest to zalecane w serwisówce ?
bo wymiana to jakby nie patrzeć 80zl za uszczelkę i cały dzień pierniczenia się z tym wszystkim...
bo wymiana to jakby nie patrzeć 80zl za uszczelkę i cały dzień pierniczenia się z tym wszystkim...
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
mowię o delikatnym predmuchu gazów do układu chłodzenia, co może powodować że wywala mi ten płyn przez zbiorniczek wyrównawczy...
ale chyba zainwestuję w dobrej jakości zamiennik uszczelki (Oryginalna Kawasaki 170zł :/) i już posiedzę cały dzień przy moto i wymienię ją. Ew podjadę do kumpla, we dwoje się tym zajmiemy i będzie o wiele szybciej
ale chyba zainwestuję w dobrej jakości zamiennik uszczelki (Oryginalna Kawasaki 170zł :/) i już posiedzę cały dzień przy moto i wymienię ją. Ew podjadę do kumpla, we dwoje się tym zajmiemy i będzie o wiele szybciej

- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
przy ostatniej wymianie w tamtym sezonie dawałem głowicę do planowania więc nie powinno jej po takim małym przebiegu zwichrować... ale tym razem dam ją może na sprawdzenie szczelności
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości