[honda cbr 600f3]- dziwne ładowanie.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
[honda cbr 600f3]- dziwne ładowanie.
Witam.
Ostatnio w cbr mojego znajomego padło ładowanie. Oczywiście była to wina regulatora napięcia. Po wymianie na ducati energia, ładowanie na wolnych obr. i wł. światłach było coś ponad 14v.
Jedna sprawa mnie zdziwiła, a konkretnie, wraz ze wzrostem obrotów, ładowanie spadało do 13v z kawałkiem. W mojej XJ 600 ładowanie ze św. utrzymuje się na wolnych 13.8v a przy wyższych ponad 14v.
Czy w tej hondzie to normalne, czy możliwe, że popaliło jakiś element uzwojenia w alternatorze?? Bo słyszałem i o takich przypadkach.
Ostatnio w cbr mojego znajomego padło ładowanie. Oczywiście była to wina regulatora napięcia. Po wymianie na ducati energia, ładowanie na wolnych obr. i wł. światłach było coś ponad 14v.
Jedna sprawa mnie zdziwiła, a konkretnie, wraz ze wzrostem obrotów, ładowanie spadało do 13v z kawałkiem. W mojej XJ 600 ładowanie ze św. utrzymuje się na wolnych 13.8v a przy wyższych ponad 14v.
Czy w tej hondzie to normalne, czy możliwe, że popaliło jakiś element uzwojenia w alternatorze?? Bo słyszałem i o takich przypadkach.
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
No regulator był winien na początku, bo ładowanie na wł. św. przy wolnych obr. było 11.8v. a teraz jest ponad 14v. Czyli myśle, że sprawa reglera jest rozwiązana. Dziwi mnie jednak ten spadek ładowania wraz ze wzrostem obr.
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
Akumulator prawdopodobnie już do wymiany. Mimo tego, że był jeszcze niedawno nowy, to już nie trzyma napięcia. Pewnie został przeładowany kilkukrotnie. Po zgaszeniu silnika, i podłączeniu voltomierza, widać jak napięcie spada. A np. w mojej yamaszce po zgaszeniu silnika napięcie się zwiększa:)
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
Do jakiego poziomu spada napięcie w momencie rozruchu ?
Jak poniżej 10,5V to aku do wymiany.
Czasami akumulator jest powodem nie właściwego napięcia ładowania.
Jak poniżej 10,5V to aku do wymiany.
Czasami akumulator jest powodem nie właściwego napięcia ładowania.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość