ZX6R - niska temperatura
Posty: 13
• Strona 1 z 1
ZX6R - niska temperatura
Witam, nie dawno kupiłem kawasaki zx6r 95r jest to mój pierwszy motocykl także jestem świeżak
Pytanie moje jest takie.... odpalam motor... rozgrzewam go do temperatury optymalnej czyli 1/2 wskaźnika i jadę!:)
Podczas jazdy wskazówka temperatury mi spada mniej więcej na 1/4 wskaźnika, na postoju idzie w górę do optymalnej... wiatrak działa bez zarzutów tylko jak motor przekroczy około 3/4 wskaźnika. Wiem że jeszcze pogody do jazdy nie ma a temperatura dosyć niska, ale wydaje mi się że nie powinno się tak dziać... kumpel ma Cbr F2 i u niego temperatura trzyma cały czas na 1/2 wskaźnika..
Moje pytanie... co siÄ™ dzieje ??:))
Pytanie moje jest takie.... odpalam motor... rozgrzewam go do temperatury optymalnej czyli 1/2 wskaźnika i jadę!:)
Podczas jazdy wskazówka temperatury mi spada mniej więcej na 1/4 wskaźnika, na postoju idzie w górę do optymalnej... wiatrak działa bez zarzutów tylko jak motor przekroczy około 3/4 wskaźnika. Wiem że jeszcze pogody do jazdy nie ma a temperatura dosyć niska, ale wydaje mi się że nie powinno się tak dziać... kumpel ma Cbr F2 i u niego temperatura trzyma cały czas na 1/2 wskaźnika..
Moje pytanie... co siÄ™ dzieje ??:))
- a-olszew
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12/3/2010, 18:05
a co ma termostat do tego jak wszystko działa normalnie?? Po prostu jak jedziesz to pęd zimnego powietrza chłodzi chłodnicę. Ja po rozgrzaniu do połowy wskazówki po postoju po stałej jeździe np 80km/h przez 4 kilometry mam już tylko połowę tej temperatury. Dla mnie to normalne. Gdyby się silnik nie dogrzewał to by znaczyło, że termostat nie działa. A tak przecież nie jest.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):a co ma termostat do tego jak wszystko działa normalnie?? Po prostu jak jedziesz to pęd zimnego powietrza chłodzi chłodnicę. Ja po rozgrzaniu do połowy wskazówki po postoju po stałej jeździe np 80km/h przez 4 kilometry mam już tylko połowę tej temperatury. Dla mnie to normalne. Gdyby się silnik nie dogrzewał to by znaczyło, że termostat nie działa. A tak przecież nie jest.
A wlasnie ze termostat ...
Jesli jest ciagle otwarty lub wogole go nie ma to silnik nagrzewa sie dluzej a w zimne dni dochodzi minimalne wieksze spalanie.
Co do Waszych wskaznikow to wskazowka powinna byc w pionie (prawidlowa temperatura)??
Jesli tak to podczas jazdy nie powinna sie ruszyc,jesli opada(temperatura zmniejsza sie) termostat jest otwarty i jest obieg otwarty,a termostat po co jest to nie musze chyba tlumaczyc
Przemo_rene wlasnie jak opisales Twoj przypadek mialem tak samo w e36 ,nie bylo wogole termostatu i na postoju trzymal pion a w czasie jazdy wskazowka opadala,co za tym idzie slabe ogrzewanie w aucie bylo,wiecej palil,dluzej sie nagrzewal na postoju
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
macs dobrze prawi , mam taksamo w vectrze i na postoju wskazówka sie podnosi , a podczas jazdy opada i w aucie zimno jest.
Temperatura powinna być w miare stabilna.
Temperatura powinna być w miare stabilna.
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
W samochodach jest trochę inaczej niż w motocyklach - inna temperatura pełnego otwarcia termostatu.
W motocyklach przeważnie 67-75 st.C.
W samochodach 87-107 st.C. (niektóre Ople 107st.C)
Dlatego aż taka różnica, w cieplejsze dni temperatura podczas jazdy będzie wyższa.
Po za tym w motocyklach wentylatory włączają się przeważnie w zakresie 100-105 st.C.
W samochodach raczej 90-98 st.C.
Tak więc nie ma co porównywać.
Korek w chłodnicy jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia cieczy aby nie gotowała się.
W motocyklach przeważnie 67-75 st.C.
W samochodach 87-107 st.C. (niektóre Ople 107st.C)
Dlatego aż taka różnica, w cieplejsze dni temperatura podczas jazdy będzie wyższa.
Po za tym w motocyklach wentylatory włączają się przeważnie w zakresie 100-105 st.C.
W samochodach raczej 90-98 st.C.
Tak więc nie ma co porównywać.
Korek w chłodnicy jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia cieczy aby nie gotowała się.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
nie ma co wymieniać. Chyba że w lato też tak miał, że cały czas miał zaniską a jak tylko lekko się przejechał to spadała do granicznej. A najprościej to sprawdzić wężę chłodnicy.Przed otwarciem termostatu kika powinno być zimnych a po otwarciu wszystkie gorące. Jęzli nagrzewają się równomiernie no to wina termastatu - wymiana. Jak jest różnica to wszystko gra i tyle. W takie temperatury (+2 stopnie) podczas jazdy motocyklem w trasie normalnie wskazówka bedzie chwilę bardziej wychylona od granicznej "normal" W mieście powinno wszystko mieścić się w środku lub trochę poniżej środka. A w korkach to po 20 minutach powinien chodzić wentylator.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości