Zobacz wątek - Samodzielne zakuwanie łańcucha, przy pomocy zakuwarki -pomoc
NAS Analytics TAG

Samodzielne zakuwanie łańcucha, przy pomocy zakuwarki -pomoc

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Samodzielne zakuwanie łańcucha, przy pomocy zakuwarki -pomoc

Postprzez wikples » 1/3/2010, 12:57

Witam. Mój hornecik przeszedł liczne wymiany eksploatacyjne na ten sezon, został tylko łańcuch. Mam już piękny nowy łańcuch DiD'a, z odpowiednią ilością ogniw, ale teraz, ten model łańcucha jest zakuwany, a nie na spinke, z resztą na spince bym nie jeździł. Pytanie moje jest takie, czy dam radę, kupując w sklepie pod WSK'ą we Wrocławiu, zakuwarke (jak dzwoniłem koszt ok. 40zł więc grosze jak za coś takiego), samemu zakuć łańcuch? Bez konieczności transportu moto do serwisu i zbędnych kosztów? Dodam, że będę to robił pierwszy raz, przy pomocy znajomego.
Proszę o konkretnie odpowiedzi, od ludzi, którzy robili coś takiego i podzielą się doświadczeniem, na ten temat. Z góry dzięki i pozdro.
PS.
Wyprzedzając pytania. Wymieniam cały napęd. Nowe zębatki są już założone na moto, a stary łańcuch do wywalenia. Nie mam kasy na serwis w salonie motocyklowym, ani busa, żeby przetransportować moto. Poza tym, hodna stoi bez łańcucha.
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez hugo2003 » 1/3/2010, 20:39

Dasz rade to nie taki diabeł straszny!!!! tylko zakowara za 4 dyszki moze byc tzw krotkodystansowa....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez wikples » 1/3/2010, 21:24

Dobra metodą prób i błędów. Jakoś się wstępnie udało, proces był trudny, no bo wahacza nie chciałem wyciągać. Ta zakuwarka oczywiście okazała się 1 razówką, ale i tak dobrze, że wytrzymała ten 1 raz. Zakuliśmy nią łańcuch założony już na zębatki. Po pół godzinie tortur udało się. Później oczywiście musieliśmy, rozbić nity, bez punktownika było to trudne. jakoś rozbiliśmy, chociaż jak kupię punktownik to jeszcze poprawimy. Troche pieprzenia się jest, ale zaoszczędziłem ok. 100zł. W każdym razie po przejechaniu w spokojnym tempie 20km, nie rozpadło się i mam nadzieje, że tak pozostanie.
Pozdrawiam
i temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hugo2003 » 2/3/2010, 20:05

nie rozpadnie sie!!! sam zakowalem Å‚ancuch tylko przecinakiem mlotkiem i kawalem metalu i dalem rade .. ciezko szko ale poszlo!!!! pozdrawiam!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotruskocik » 2/3/2010, 20:36

mam pytanko w sprawie tego tematu, musze tez wymienić łańcuch bo jest rozciągniety i trzeszczy, musze kupić także zębatki??? a co do zakuwania, poradze sobie bez posiadania zakuwrki?? jest jakis domowy PATENT na takie coś?? jak to zrobić??:)

pozdro
piotruskocik
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18/11/2009, 21:10
Lokalizacja: opolskie

Postprzez smal88 » 2/3/2010, 21:35

Kolego, domowe patenty to są na to, aby np. łatwo jajko po gotowaniu oddzielić od skorupki (użyć soli :D).
Do zakuwania tylko zakuwarka bądź spięty łańcuch, no ale wtedy musisz wahacz zdejmowąć.

Niech ci się taki łańcuch spięty nie wiadomo jak rozepnie przy 150 km/h, pomyśl...
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez wikples » 3/3/2010, 21:50

niby tak, ale jeżeli masz dużo samozaparcia i jakieś pojęcie o mech. moto. to powinieneś dać radę, do zakucia, kup sobie zakuwarkę 40 zł, a potem rozbij nity na domowy sposób, najlepiej punktakiem i nawet z zakupem zakuwarki zaoszczędziśz ok 100zł (czyli ok 20l wahy i browarex) ;). poszukaj w googlach dokładniejszych info. jak się to robi i będzie git. No a przy zmianie łańcucha, dobrzeby było zainwestować też w nowe zębaty.
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez smal88 » 4/3/2010, 10:09

Domowe sposoby to miałem na myśli młotek, przecinak, jakiś punktak itp. Oczywiście przy użyciu zakuwarki, nawet takiej prostej można próbować.
A co do zmiany łańcucha to tylko wraz z zębatkami, inaczej jest to kompletnie bez sensu i w dodatku nie opłacalne.
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez hugo2003 » 6/3/2010, 11:21

Zmienisz sam Å‚ancuch a po 4 000 km bedziesz zmianial na nowo tyle ze razem z zebatkami bo Å‚anuch zostanie rozciagniety-zniszczony przez stare zebatki ....

Bilans zakupu:
Å‚ancuch nowy na ok 4000km do smieci i zakup nowego kompletu (Å‚ancuch +zebatki) czyli jakies ok 400zl wiecej w plecy....


Wybor nalezy do Ciebie!!! pozdro!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości




na górê