Zobacz wątek - Tłumik, przerabiać orginał, czy kupić firmowy?
NAS Analytics TAG

Tłumik, przerabiać orginał, czy kupić firmowy?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tłumik, przerabiać orginał, czy kupić firmowy?

Postprzez corbeau7 » 3/1/2010, 09:27

Witam, mam takie pytanie, odnośnie tłumika w SV650. Mam seryjny tłumik, a chciałbym jakiś lepiej brzmiący, i teraz nie wiem, czy kupić jakiś firmowy, używany, za minimum 500zł, czy może kupić seryjny, dużo tańszy i spróbować go przerobić, tzn. przeciąć, wyciągnąć coś ze środka i zaspawać. Pytam, bo nie wiem, co byłoby lepsze. Pewnie lepsze brzmienie dawałby firmowy, ale jak uważacie, czy taki przerobiony też by sie do czegoś nadawał?
Suzuki SV 650s, 1999r.
Avatar użytkownika
corbeau7
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27/1/2009, 17:00
Lokalizacja: śląskie


Postprzez Raczek_6 » 3/1/2010, 12:03

Kup akcesoryjny.
Oryginalny przerobiony nie da takiego efektu jak odpowiednio obliczony akcesoryjny.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez hightimes » 3/1/2010, 14:07

a ja się podobne pod temat w kwestii samoróbek przelotowych tłumików

Posiada ktoś wiedzę, którą by się podzielił, jaka powinna być średnica perforowanej rurki na wlocie i wylocie? Na wlocie równa rurze od kolektora, a na wylocie mniejsza? Jeśli mniejsza to o ile?

Akcesoryjny wiadomo, że lepszy jak komuś zależy na ładnym wykresie na dyno, gdzie widzi nawet kilka % zmiany. Ale są motocykle, starsze, do których już nie można dostać akcesoryjnych końcówek a właścicielowi nie zależy na poprawie osiągów.

Jak uzyskać ładne brzmienie nie tracąc przy tym diametralnie osiągów? Powiedzmy że mam już wszystkie części pierwsze na własny wydech, tylko martwi mnie średnica tej rurki.
hightimes
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/10/2009, 21:59

Postprzez baktus » 3/1/2010, 18:22

Moze spróbuj taka metode http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=3386
a i na forum motocyklistów tez jest gosciu co za ok 200 przerabia na przeloty,poszukaj.
CB 400N
GSF 600N Bandit
FZS 600 Fazer,GSF 1200N
baktus
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
Lokalizacja: wlkp

Postprzez jarek20 » 4/1/2010, 12:48

właśnie jestem po odbiorze i montażu komina od kolegi edzia który właśnie przerabia te kominy mnie wyniosłą impreza 280zł z dożywotnią gwarancją ja jestem zadowolony i to nawet bardzo a z tego co wiem to do sv już robił parę kominów
Komar - WSK 125,175 - Jawa 350 - Yamaha FZ 750 - Suzuki GSXR 1100W - Yamaha R1
Avatar użytkownika
jarek20
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów

Postprzez edzio » 24/1/2010, 21:58

Przerabiałem już kilka kominów do SV650 i gaźnikowych i wtryskowych i wiem że ludzie nie żałują więcej jest na forum SV650 i na innym forum:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... pic=106189
http://www.sv650.fora.pl/akcesoria-tuni ... h,506.html
Ale tu trzeba się zarejestrować.Ogólnie przeróbka wychodzi naj taniej i wcale gorzej nie gada niż drogi akcesoryjny
EdHaust-"Nie liczy się ilość a jakość decybeli" 506436737
Avatar użytkownika
edzio
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 27/12/2009, 18:31
Lokalizacja: Modlin Twierdza



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê