Zobacz wątek - Blokujące się koło
NAS Analytics TAG

Blokujące się koło

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Blokujące się koło

Postprzez gba4 » 31/12/2009, 07:07

Witam, wymieniłem z przodu tarcze w varadero i niby było ok jednak gdy motorcykl dłużej po stoi to koło się blokuje. Gdy go wyciagam z garazu po plytkach to kolo stoi i szoruje zamiast się obracać. Co może być tego przyczyną? tłoczki w hamulcach?
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29


Postprzez baktus » 31/12/2009, 09:25

Pewnie tłoczki sie nie cofaja,moze wyciag zacisk i sprawdz czy duszac palcami tłoczki sie same schowaja,jak nie to wywal tłoczki i przeczysc moze te oringi gumowe nie chronia przed brudem i tłoczki sie zapiekły.
CB 400N
GSF 600N Bandit
FZS 600 Fazer,GSF 1200N
baktus
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
Lokalizacja: wlkp


Postprzez teoysta » 31/12/2009, 10:19

Najpierw spróbuj WD40....
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez numberuno » 31/12/2009, 15:05

WD-40 do hamulców? Zastanów się o czym piszesz. Autor tematu chce znaleźć przyczynę blokowania koła, a nie wyeliminować układ hamulcowy ze skutecznego działania.
Trzeba wyciągnąć klocki i sprawdzić czy tłoczki dość łatwo i płynnie się wciskają. Jeśli tak, to mogą być zbyt grube klocki lub tarcze. Jeśli nie będą się chowały ładnie w zacisk należy je spróbować rozruszać. Powinno pomóc, ale tylko tymczasowo. Docelowo trzeba je rozebrać, wyczyścić i złożyć na nowych uszczelkach.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez teoysta » 2/1/2010, 10:34

Uwazasz ze tarcze lekko przybrudzone smarem spowoduja ze hamulce nie beda dzialaly?? Chcialbym miec tak doskonaly smar ;) Nie ma co rozbierac odrazu wszystkiego, moze najprostrza czynnosc zalatwi sprawe. Hamulce beda dzialaly slabiej do pierwszego hamowania, potem smar sie spali.
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez numberuno » 3/1/2010, 00:18

Najprostszą czynnością będzie właśnie kilkukrotne poruszenie tłoczkiem hamulcowym, co więcej będzie można określić czy to blokujący tłoczek jest przyczyną. A także to, który jest to tłoczek.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez cichy » 3/1/2010, 10:17

Jakie to typowe polskie druciarstwo, a wd-40 jest lekarstwem na wszystko. Niedługo będą je podawać na ból brzucha. Szkoda tylko, że niszczy gumowe uszczelniacze, najlepsza droga do zniszczenia zacisku.

Tarcza i klocki nie mają prawa być ubrudzone smarem.
Smar na tarczy czyści się rozpuszczalnikiem po każdej pracy przy hamulcach, gdy dotykamy tarcze brudnymi paluchami.
Z klockami nie ma tak lekko, gdy materiał cierny nasiąknie olejem trzeba go wymienić.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez miki1406 » 3/1/2010, 20:26

Zapieczone tłoczki hamulcowe... Wyjąć klocki wypchnąć lekko tłoczki pompą i nasmarować je smarem miedzianym...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez stilacz » 3/1/2010, 21:22

Chłopie jest zima i sporo czasu do sezonu, więc nic nie kombinuj tylko kup zestaw naprawczy do zacisku , a sam zacisk wymontuj i rozbierz na części pierwsze a podczas składania użyj smaru z zestawu. A sprawdź jeszcze czy klocki lekko ruszają się w prowadnicy.
CBR 954
Avatar użytkownika
stilacz
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28/10/2008, 22:17
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê