Zobacz wątek - domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty
NAS Analytics TAG

domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty

Postprzez dominik528 » 16/12/2009, 22:04

Cześć.
Niedawno kupiłem fajny motorek Triumph Speed triple 2000r.
Niewiele pojeździłem nim przed końcem sezonu i coś nie daje mi spokoju, mianowicie: na zakrętach trzepie mi kierownicą ale jak jadę prosto i nawet puszczę kierownicę to moto idzie prosto i przy hamowaniu mniej więcej też.
Przyłożyłem więc łatę do tylnego i przedniego koła jest różnica na przednim około 1,5 cm po między jedną stroną a drugą co oznacza brak liniowości.
Lagi wyglądają na proste nie są nawet przetarte rama tak samo żadnych pęknięć i otarć i tak samo tylni wahacz i felgi.

Jak samemu sprawdzić co jest krzywe, czy jest może jakaś regulacja?
Geometria ramy raczej odpada (nawet nie mam pojęcia gdzie jest w pobliżu jakiś mechanik a co dopiero profesjonalny zakład motocyklowy :)
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki


Postprzez kÅ‚osiakR6 » 16/12/2009, 22:35

zima jest, snieg spadnie. Popchnij 5 metrow po sniegu i zobacz ile sladów robi. To juz jakis postep
r6 99r

cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
kłosiakR6
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
Lokalizacja: warszawa


Postprzez dominik528 » 16/12/2009, 22:47

Właśnie dzisiaj spadł śnieg.
Pomysł w sumie dobry, tylko jaki zostawia ślad tylne koło (przyjmijmy że 4cm
razem z przednim) o ile jest coś krzywe to razem z przesunięciem będzie 5,5cm a jeszcze jak będę jechał po niezauważalnym łuku to nawet więcej.
W praktyce to siÄ™ chyba raczej nie uda..
Ostatnio edytowano 19/12/2009, 07:16 przez dominik528, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez Raczek_6 » 16/12/2009, 23:49

Sprawdź czy tylne koło jest prosto ustawione.

Z tego co pamiętam był podobny temat co prawda o innym motocyklu, ale jednak był.

Należy sprawdzić:
- łożyska główki ramy
- ciśnienie w oponach
- olej w przednim zawieszeniu (najlepiej wymienić)
- łożyska w wahaczu (z tego co pamiętam to był problem w tamtym motocyklu )
- napięcie łańcucha i właściwe ustawienie koła
- mocowania tylnego amortyzatora
- stan opon czy nie są aż nadto powycinane

ogólnie mówiąc całe zawieszenie przód i tył.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez dominik528 » 17/12/2009, 00:56

Super. To jest kilka dobrych pomysłów (przynajmniej nie zakładają że mam krzywą ramę lub coś, choć i to pewnie nie wykluczone), sprawdzę to w miarę moich możliwości. I jak sprawdzić właściwe ustawienie tylnego koła i czy jest możliwa regulacja na jednostronnym wahaczu?

Wszystkie sugestie mile widziane.

A i jeszcze jedno pytanie: w okolicy jednego wtrysku przy zapalonym silniku kapie mi olej (na pewno olej) wiem że trzeba to zlikwidować ale czy to coś groźnego?
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez miki1406 » 17/12/2009, 10:26

dominik528 napisał(a):A i jeszcze jedno pytanie: w okolicy jednego wtrysku przy zapalonym silniku kapie mi olej (na pewno olej) wiem że trzeba to zlikwidować ale czy to coś groźnego?


O ile nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju to raczej nie, ale wiadomo olej lecący na i pod moto (a więc i pod opone) to nic pożądanego
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez teoysta » 17/12/2009, 15:05

ustaw kierownice prosto, zmierz centymetrem rozstaw osi, porownaj z danymi z katalogu, skrec kierownice na maxa w lewo i w prawo, zobacz czy koncowki maja taka sama odleglosc od baku, podtsaw pod moto klocek drewniany tak abu uniesc przednie kolo, sprawdz czy kierownica rusza sie bez oporow, zobacz czy przednei zawieszenia chodzi plynie, tylne tez. Sprawdz czy nie sa za miekknie.
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez dominik528 » 17/12/2009, 15:47

Zawieszenie chodzi płynnie i jest raczej twarde.
Jak skręcę kierownice na maxa w lewo i w prawo i odległość końcówek będzie różna od np. środka baku to co to oznacza?

Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie to pewnie nic groźnego.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez żółf » 17/12/2009, 18:23

Zawieszenie chodzi płynnie i jest raczej twarde.
Jak skręcę kierownice na maxa w lewo i w prawo i odległość końcówek będzie różna od np. środka baku to co to oznacza?


W najgorszym wypadku, że masz coś krzywe

Po drugie, to może być brak jednego ogranicznika skrętu, ale to łatwo sprawdzić:)

W najlepszym wypadku (ja tak np. miałem u niebie) Masz bak nie równo ustawiony, np brak jest jakiejś gumy mocującej, albo są nie równe.
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez dominik528 » 17/12/2009, 18:38

Tego się właśnie obawiam że mam właśnie coś krzywe i nie rozchodzi się tu o bak, kierownicę czy siodełko. Tylko przednie koło jest przesunięte względem tylnego lub na odwrót.
I właśnie to chciałbym ustalić tylko nic mi nie przychodzi do głowy jak to zrobić.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez maciekmoto1 » 17/12/2009, 20:48

Wisadasz jedziesz puszczasz kierownice Skręcasz w lewo potem w prawo jak coś nie pasi to wtedy kombinujesz.

Nie rozumiem po co wydziwiać itd błaznować skoro motor jedzie jak należy. Mój motor mógł by być nawet w kształcie litery Z a jak by jechał prosto to miał bym głęboko czy rama jest krzywa itp. Z góry takich ludzi olewam przy sprzedaży bo wiem że dupe będą zawracać tylko a i tak coś im nie przypasuje choć jak weźmiesz gościa za słówko to nie obroni sie.
Nie lubie takich wydziwiaczy i to jest standard, przyjedzie ci taka menda po motor, gowno sie zna czepia sie uj wie czego po czym już dalej sam nie wie czego sie ma przyczepić, i ci gada głupoty czy zawieziesz go na pomiar czy to czy tamto jak motor nawet obtarcia niema ani jednego jedzie jak trzeba. Kiedyś jak miałem wymienione części na tuningowe typu wyższa szyba, sport wydech, kierunkowskazy na diodach(seryjne ale od innego modelu) a seryjne sprzedałem to typek kazał mi pokazywać jakieś umowy kupna sprzedaży na te części po tym jak je sprzedałem na allegro poza aukcjami.:D myślałem że padne.

O ile opony są ok motor ma jechać prosto po puszczeniu kierownicy. Jak nagle ale to nagle skręci tor i czujesz ze zbacza to jest krzywy i trzeba go przywiązać do kasztana i z drugiej strony traktorem naciągnąć :lol: tak u nas kiedyś kawe robili heh U mnie skręca motor przez samą opone przód bo jest zlizana na lewej stronie po tylu stoppie z obortem na prawą strone i dosyć to czuć.
maciekmoto1
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17/12/2009, 11:16

Postprzez krydka » 17/12/2009, 21:15

maciekmoto1 napisał(a):Wisadasz jedziesz puszczasz kierownice Skręcasz w lewo potem w prawo jak coś nie pasi to wtedy kombinujesz.

Nie rozumiem po co wydziwiać itd błaznować skoro motor jedzie jak należy. Mój motor mógł by być nawet w kształcie litery Z a jak by jechał prosto to miał bym głęboko czy rama jest krzywa itp. Z góry takich ludzi olewam przy sprzedaży bo wiem że dupe będą zawracać tylko a i tak coś im nie przypasuje choć jak weźmiesz gościa za słówko to nie obroni sie.
Nie lubie takich wydziwiaczy i to jest standard, przyjedzie ci taka menda po motor, gowno sie zna czepia sie uj wie czego po czym już dalej sam nie wie czego sie ma przyczepić, i ci gada głupoty czy zawieziesz go na pomiar czy to czy tamto jak motor nawet obtarcia niema ani jednego jedzie jak trzeba. Kiedyś jak miałem wymienione części na tuningowe typu wyższa szyba, sport wydech, kierunkowskazy na diodach(seryjne ale od innego modelu) a seryjne sprzedałem to typek kazał mi pokazywać jakieś umowy kupna sprzedaży na te części po tym jak je sprzedałem na allegro poza aukcjami.:D myślałem że padne.

O ile opony są ok motor ma jechać prosto po puszczeniu kierownicy. Jak nagle ale to nagle skręci tor i czujesz ze zbacza to jest krzywy i trzeba go przywiązać do kasztana i z drugiej strony traktorem naciągnąć :lol: tak u nas kiedyś kawe robili heh U mnie skręca motor przez samą opone przód bo jest zlizana na lewej stronie po tylu stoppie z obortem na prawą strone i dosyć to czuć.



Przeczytaj jeszcze raz posta autora a dowiesz się, że motocykl nie jedzie jak należy bo "trzepie kierownica na zakrętach". To chyba nie jest jakaś błachostka i warto sprawdzić co jest przyczyną, poza tym w moim motocyklu wszystko musi być na tip-top.

Wracając do sedna, sprawdź również czy lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez dominik528 » 18/12/2009, 15:50

krydka napisał(a):Przeczytaj jeszcze raz posta autora a dowiesz się, że motocykl nie jedzie jak należy bo "trzepie kierownica na zakrętach". To chyba nie jest jakaś błachostka i warto sprawdzić co jest przyczyną, poza tym w moim motocyklu wszystko musi być na tip-top.

Wracając do sedna, sprawdź również czy lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy.


Dokładnie, wszystko musi być na tip-top.Jeśli teraz tego nie wyeliminuje, to może kiedyś dobitniej się tego dowiem parkując w rowie bo na zakręcie była jakaś kałuża albo piasek.

Lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy. Nigdy tego nie rozbierałem ale chyba nie da się ich przykręcić krzywo?
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Re: domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty

Postprzez mirek65s » 19/12/2009, 15:10

dominik528 napisał(a):Przyłożyłem więc łatę do tylnego i przedniego koła jest różnica na przednim około 1,5 cm po między jedną stroną a drugą co oznacza brak liniowości.
Lagi wyglÄ…dajÄ… na proste.....


Ja bym zrobił tak:
* podnieś przednie koło i zakręć nim ręką - obserwuj czy nie wężykuje
[opona, felga]
* koło wyjąć i zanieść do wulkanizatora, niech puści na maszynie i sprawdzi.
Czy opona nie jest z jednej strony bardziej ścięta. Może też być wina samej opony, na oko wyglądająca dobrze. Jakieś odkształcenia, co powinna wykazać maszyna do wyważania u wulkanizatora.
dominik528 napisał(a):Lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy. Nigdy tego nie rozbierałem ale chyba nie da się ich przykręcić krzywo?

Jeśli chodzi o lagi to sprawdzić czy na tej samej wysokości są wkręcone w półki, można jedną wkręcić wyżej od drugiej. Najpierw z góry zdejm zaślepki je zakrywające. Sprawdzić też czy nie było wycieku oleju.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Dandi93 » 19/12/2009, 21:01

Może łożyska w przednim kole, albo jak jest opona wyrobiona to też tak robi. Miałem podobnie źle wchodził mi motor w zakręty. Okazało się że opona była wyrobiona, ścięta z jednej strony a opony scinało bo było wyrobione łożysko z przodu i koło lekko latało. Pozdrawiam
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości




na górê