Zobacz wÄ…tek - Suzuki GSX 600 F z 200r - problem z odpaleniem
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX 600 F z 200r - problem z odpaleniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Suzuki GSX 600 F z 200r - problem z odpaleniem

Postprzez nairu » 28/11/2009, 22:54

Witam. Mam problem ze swoim jajkiem. Od razu napisze, ze jest to moj pierwszy motocykl, wiec wiedzy i doswiadczenia nie mam zbyt bogatych. Otoz mam problem z odpaleniem go. Jak kupowalem, zawsze mi odpalal - czy to na zimno, czy to na goraco. Tylko raz byl problem, jak sprzedawca rozladowal dzien wczesniej akumulator przez dluzszy czas bawiac sie podgrzewanymi manetkami przy wylaczonym silniku. Ale potem podladowal akumulator i podczal dwoch albo i trzech kolejnych ogledzin motocykl zawsze odpalal na dotyk.Tak wiec kupilem go 04.11, podjechalem do garazu (bez przeszkod zadnych) i zostawilem na tydzien. Po tym czasie przychodze, chce odpalic i sie nie daje. Rozrusznik krecil, ale troche slabo. Wiec zalalem swiece. Nie mialem narzedzi, czasu, itp, ale mialem nadzieje, ze mimo wszystko pojdzie, wiec dwa dni pozniej sprobowalem raz jeszcze. Tez nie poszedl. Podlaczylem wiec do akumulatora samochodowego (normalnie samochod byl wlaczony jak probowalem odpalic motocykl) i sprobowalem raz jeszcze. Od razu krecil duzo lepiej, cos tam poburkiwal delikatnie, ale odpalic mimo wszystko nie zechcial. Z powodu braku czasu swiece wyczyscic moglem dopiero w ten czwartek, tj 26.11. Znowu nie chcial odpalic. Pomagal mi kolega, ktory troche sie na motocyklach zna. Stwierdzil, ze to za slaba iskra i zebym sprobowal odpalic z prostownika. Ale w garazu nie mam pradu, wiec wzialem akumulator do domu i podladowalem. I tu zdziwienie, bo w instrukcji prostownikia bylo napisane, ze jak akumulator rozladowany, to powinna palic sie czerwona dioda, jak czesciowo rozladowany to zolta a jak naladowany to zielona. Mi tymczasem przez caly czas ladowania i po nim siwecily sie dwie diody: czerwona i najpier zolta, a po naladowaniu czerwona i zielona. Ale nic to, wzialem akumulator dzisiaj do garazu, podpialem i probuje. Kreci lepiej, ale wciaz nie chce zaskoczyc. Wiec znowu podlaczylem do samochodu. To samo, mimo, ze krecil jeszcze mocniej. Ale zeby nie uszkodzic sprzetu samemu, zadzwonilem do kolegi. Przyszedl, powiedzial, zeby sprobowac na popych. Wprowadzilismy na gorke, wrzucilismy dwojke, wcisnelismy sprzeglo i dawaj. Po rozpedzeniu jednoczesnie dosiad, wysprzeglenie i gaz. Nic z tego. I tak kilka razy. Na jedynce ani trojce nie probowalismy. Kolega orzekl, ze nawet "garami nie zamielil, wiec cos dziwnego". Cos pomajstrowal przy lince do sprzegla mowiac, ze moze "zle wysprzegla" (pisze w cudzyslowach, bo nieiwele mi to niestety mowi, a to byly jego slowa). Sprobowalismy kilka razy na pych i nic to nie dalo. Teraz moje pytanie do tych, ktorym chcialo sie przez ta epistole przebrnac - co moge z tym zrobic i czego moze to byc kwestia? Zlego akumulatora? Zaplonu? Swiec (mimo, ze czyszczone i nigdy nie bylo z nimi wczesniej problemow)? Motocykl kupiony od zaufanego sprzedawcy - nie handlarza, tylko wlasciciela motocykla, wiec bubel raczej to nie jest - roznie przeciez bywa z tymi zaufanymi ludzmi. Pomozecie?
nairu
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/7/2009, 23:12


Postprzez Raczek_6 » 28/11/2009, 23:51

Sprawdź jeszcze raz świece - wykręć wszystkie dobrze zmasuj i sprawdź czy mają iskrę.
Ja obstawiam na zalane i uszkodzone świece.
P.S. Dobierz właściwe - http://larsson.pl/
Klucz do świec też u nich kupisz.

Po montażu nowych uruchom silnik, nagrzej i zrób jazdę testową (nowe świece należy wygrzać przez uruchomienie silnika i nagrzanie do temperatury jego pracy).

Nie należy uruchamiać na chwilę na ssaniu bo znowu można zalać świece - motocykle gaźnikowe tak mają.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez nairu » 29/11/2009, 00:50

Klucz do swiec mam, swiece jakie kupic ewentualnie tez wiem. Bez ssania mowisz... Mozna sprobowac. Jeszcze raz do swiec w takim razie zajrze i przeczyszcze jak bedzie potrzeba. Jak mam sprawdzic, czy swiece daja iskre? A co z tym akumulatorem? To normalne, ze dwie diody mi sie swiecily zamiast jednej? Moze to kwestia akumulatora?
nairu
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/7/2009, 23:12

Postprzez Raczek_6 » 29/11/2009, 23:05

Akumulator może mieć wewnętrzne zwarcie, ale to nie powinno mieć aż takiego wpływu.

Świece które mają już przebicie, albo nie dają iskry należy wymienić na nowe.

Jest sporo tematów na forum o świecach.

Dotykasz do masy tym elementem świecy który jest wkręcany w głowicę (nie dotykając ani do świecy ani do elementów metalowych motocykla - grozi porażeniem 10000 - 15000V, nie zabija ale boli)
i sprawdzasz czy między elektrodami przeskakuje iskra (jeśli nie przeskakuje, lekko oddalisz świece i zobaczysz że przeskakuje to świece do wymiany)

Świece należy wymieniać kompletami.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez nairu » 1/12/2009, 20:59

Świece sprawdzone. Iskra silna, o niebieskim kolorze na wszystkich świecach. Jak próbowałem odpalic, to wciąż nic nie łapało. Filtr powietrza też sprawdziłem - wszsytko ok. Paliwo do świec dochodzi, bo jak je wykręcałem, żeby sprawdzić iskre, to były bardzo delikatnie mokre. Efekt kilku prób odpalenia przed rozkręcaniem owiewek itp...
Ma ktoś jakieś pomysły?
nairu
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/7/2009, 23:12

Postprzez Raczek_6 » 1/12/2009, 22:04

Przestawiony rozrząd lub źle ustawione luzy zaworowe.
Niestety trzeba po kolei wszystko sprawdzić:
- luzy zaworowe
- ustawienie rozrzÄ…du
- czy cewki są dobrze podłączone (tzn 1-4 oraz 2-3) czy ktoś nie zamienił przewodów elektrycznych od cewek
- czy na obu cewkach jest iskra (czasami zdarzają się usterki modułu zapłonowego)
- gaźniki
- króćce między gaźnikami a głowicą czy nie łapie lewego powietrza

poszukać manuala i postępować wg. niego
rozdział Troubleshooting.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê