Zobacz wątek - Yamaha R1, jak zamontować TURBO
NAS Analytics TAG

Yamaha R1, jak zamontować TURBO

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha R1, jak zamontować TURBO

Postprzez sanjuro20 » 15/11/2009, 19:30

Chciałbym zamontować TURBO do yamahy R1. Mam związku z tym pare pytań:
1)Ile to kosztuje ?
2)Czy można zrobić to samemu (jeśli tak to jak ???)?
3)Jak będzie się zachowywał motocykl po takim zabiegu ?
4)Na jaki przyrost mocy mogę liczyć po zamontowani czegoś takiego
Mile widziane linki np. cena TURBO do R1, samodzielne zamontowanie turbo itp. :shock:
Moja Yamaszka jest z 2000r czyli jeszcze gaźniki :D
sanjuro20
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/11/2009, 18:25
Lokalizacja: Okup


Postprzez Invi » 15/11/2009, 20:52

Zaraz ktoś ci napisze (pewnie Laser): "po co ci TURBO w R1?!?"

Kosztuje sporo i jest z tym mnóstwo roboty, sam tego nie zrobisz. Ile da mocy? Zależy jak wielkie będzie to turbo. Nie przeszkadza ci że moto spali 20l/100km?

Napisał bym że nie masz R1 i chcesz się tym pytaniem trochę polansować, ale zawsze jest ten cień szansy że pytasz na poważnie, więc tak nie napisze :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez falconiforme » 15/11/2009, 21:04

1) Około 10 000 - 20 000 zł
2) NIE, tylko specjalistyczny zakład
3) Na prostej ok, ale w zakrętach masakrycznie.
Nie za względu na moc tylko sposób jej oddawania, tak na prawdę nie wiesz ile odkręcić.
4) Spokojnie 200KM na kole, ale najważniejszy będzie moment obrotowy i stójki przy 200km/h

5) TYLKO modele na wtrysku od 2002r.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Juno » 15/11/2009, 21:10

A do tego wszystkiego dodajmy świetnie skróconą żywotność podzespołów ;)
Juno
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 22/4/2009, 21:59
Lokalizacja: Koło

Postprzez Invi » 15/11/2009, 22:48

Miałem gdzieś taki fajny artykulik o turbo w zx12r. Niestety nie mogę tego odnaleźć. Z tego co pamiętam to przy 200km/h odjechał hajce jakby ta stałą w miejscu. Z tym oddawaniem mocy chodzi o to że trzymasz manetkę na tym samym poziomie, a moto zachowuje się jakbyś wciąż odkręcał. Z montażem też było trochę zabawy... np. wydech się rozleciał bo nie wytrzymał ciśnienia spalin.

No i turbodziura... chyba głównie dlatego nie ma turbo w seryjnych maszynach. Bo co to za zabawa kiedy silnik zachowuje się jakby przepustnice były połączone z manetką kawałkiem gumy ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez teoysta » 16/11/2009, 00:51

http://www.youtube.com/watch?v=gpQP4v_Z0nQ

Szczerze to ja nie chce takiego motocykla. Ale jak przerobisz R1 i dasz sie przejechac bede wdzieczny :)
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez nismo » 16/11/2009, 01:24

Kiedyś były 2 produkcyjne motocykle z turbo (jak nie wiecej) Było jakieś kawasaki 750 i jakaś hania. Z pomysłu zrezygnowano szybko bo ludzie gineli na nich szybciej niż maszyny schodziły z taśmy.
Mam kolege starszego już gościa który miał kiedyś taką hanie i mówił że do 4 tysięcy zwykły motocykl, a jak turbina załapała to naprawde trzeba było się mocno trzymać i stawało się to tak nagle że nie raz był sam zaskoczony nawet po 2 latach jej użytkowania.
Więc życzę Ci naprawde szeroooooookiej i prostej drogi. :)
Nie mówie, bo sam z chęcią też bym się przejechał :twisted:
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez marek760i » 16/11/2009, 08:58

no nie wydaje mnie sie zeby nie szło założyć turbo na gaźniki skoro w 9-tce jest to pewnie sie da i do er łana
http://www.youtube.com/watch?v=riJyfVo00yI
ależ to pięknie wygląda jak na 5 moto idzie w góre
s1000rr
Avatar użytkownika
marek760i
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 26/4/2009, 21:47
Lokalizacja: OGL

Postprzez falconiforme » 16/11/2009, 10:10

marek760i napisał(a):no nie wydaje mnie sie zeby nie szło założyć turbo na gaźniki skoro w 9-tce jest to pewnie sie da i do er łana
http://www.youtube.com/watch?v=riJyfVo00yI
ależ to pięknie wygląda jak na 5 moto idzie w góre

Tylko jaki sens pakować się w gaźniki????
Sprzedać i kupić na wtrysku.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez michas_s » 16/11/2009, 11:57

wszystko można samemu :P tylko pytanie czy jesteś na tyle ogarnięty by to złożyć mechanicznie a później wystroić ;)

2) dobrać odpowiednie turbo (musisz zaznajomić się z mapami :P każda turbina ma i odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz uzyskać), jak już wiesz co za turbo wkładasz potrzebna będzie flansza pod kolektor, flansza pod turbo później trzeba odpowiednio ułożyć turbo i wyspawać kolektor ... przewody olejowe, poprowadzić orurowanie (tak by te dmuchane powietrze przez turbo znalazło się w dolocie), no i tylko to wystroić :)

to takie info na sucho ;) reszta wyjdzie w praniu no i najwygodniej było by mieć coś na wtrysku

3) stanie się bardziej elastyczny, no i wariat który będzie ciężki do ogarnięcia

Jak jeszcze masz zapał i ogarniasz temat to życzę powodzenia :)

edit
do całej zabawy trzeba by jeszcze pomyśleć o chłodnicy oleju
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez falconiforme » 16/11/2009, 12:40

Juno napisał(a):A do tego wszystkiego dodajmy świetnie skróconą żywotność podzespołów ;)

Kute tłoki ze stopniem sprężania 8:1 i kute korby, dadzą radę.
Za to łańcuch i opony szybko będą się kończyć.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Artur 666 » 16/11/2009, 15:04

widzialem na jakiejś stronie w usa tuning tl na 1200 cena jak dobrze pamietam 5000$ praktycznie caly sinik sie zmienialo
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez sanjuro20 » 16/11/2009, 18:28

Wielkie THX za wszystkie odpowiedzi, jednak wstrzymam się co do "ładowaniem" do R1 tubro :P
po 1 nie stać mnie w tej chwili :P a po 2 chcę jeszcze trochę pożyć :D

Ale mam jeszcze inne pytania z całkiem innej beczki:
Mianowicie coś mi się dzieje z moją księżniczką :D, chodzi o to że dzisiaj jadąc sobie do domciu ona nagle mi zgasła ZONG???, a jakieś 500m przed tym zdarzeniem dziwnie silnik chodził tak jak by się krztusił, smarkał, a gdy wcisnąłem sprzęgło obroty na tachometrze zaczęły maleć mimo odkręcenia manetki do, no prawie połowy po czym zgasła. Z odgłosów silnika wydaje mi się że ona nie pracowała na wszystkich cylindrach tzn. mogła paść jakaś świeca lub zawilgły przewody (szczerze mówiąc nie wiem czy gościu od którego ją kupiłem wymieniał świece, a ja jak narazie nic przy niej nie robiłem bo chodziła jak marzenie, zaraz któryś z was zacytuje mi Prawa Murphy'ego że jeśli coś chodzi dobrze to za chwile się spieprzy :P). Gdy zgasła, próbowałem ją odpalić i udało mi się to, ale silnik chodził naprawde jakoś dziwnie. Dałem na 1 bieg kręce obrotomierz do ok 1000 do 1500 Obr/min ( jakoś tak z tych obrotów startuje ale nie jestem do końca pewien bo chyba jak większość z was startuje na wyczucie ) i tu next ZONG!!?? Yamaha R1 ZGASŁ :(. Po jakiś 2min heblowania udało mi się ja odpalić ale ruszyć z 1 udało mi się dopiero na obr. 3000 -3500. Dojechałem do następnego skrzyżowania i ta jak na złość Kaput, niestety nie udało się jej 3x odpalić bo akumulator był już słaby

Wiecie może co mogło być przyczyną tak dziwnego zachowania się mojej Yamaszki, pierwszy raz się z tym spotykam wiec trochę panikuję.
Proszę o pomoc bo boję się że cosik jest z modułem, ale gdy tak heblowałem motor to było słychać i czuć (waliło paliwem) że pompka paliwowa chodzi więc nie wiem co jest grane szczerze może złapał jakiegoś syfa z paliwa a po przepaleni tego bedzie już ok ale i tak jutro albo po jutrze będę ją rozbierał.
Acha i jeszcze coś mógł by mi ktoś opisać jak dostać się do świec R1, pytanie może durne ale ja jeszcze nie zaglądałem jej pod spódnice i nie wiem gdzie co jest, proszę o POMOC!
sanjuro20
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/11/2009, 18:25
Lokalizacja: Okup

Postprzez sanjuro20 » 16/11/2009, 19:28

ZONK!!!! Jebana właśnie odpaliła przed chwilą????!!!! i nawet nie musiałem jej męczyć co ważne chodzi równo no z małym pominięciem że na niskich waha się od 800 do 1000 ale odpaliła za first razem ! Co jest grane bo już zgłupiałem?? Prosze o pomoc ( Help Dla Życia Bez problemów z Yamaszka) Co mam zrobić by coś takiego się nie działo. Znajomy twierdzi że ją zalałem w co wątpię bo ona pali wszystko jak gimnazjaliści za szkołą :P
sanjuro20
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/11/2009, 18:25
Lokalizacja: Okup

Postprzez falconiforme » 16/11/2009, 20:24

Ja bym sobie zrobił nowy temat.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez marek760i » 16/11/2009, 21:28

mi to wygląda na moduł zapłonowy jeżeli na zimno pali a na ciepłym gaśnie, ale to wiem z doświadczenia z samochodami lecz w moto może być podobnie
s1000rr
Avatar użytkownika
marek760i
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 26/4/2009, 21:47
Lokalizacja: OGL

Postprzez Michal_burnout » 16/11/2009, 22:35

Invinciblee napisał(a):Miałem gdzieś taki fajny artykulik o turbo w zx12r. Niestety nie mogę tego odnaleźć.

Kurde, zainteresowało mnie to... :twisted: A może ktoś wie o jaki artykuł chodzi :?:


Turbo w moto, w sumie to nie wiem po co, scigi i tak są szybkie i mocne, ale nie ukrywam też, że chciałbym się przejechać takim prototypem :D Jak to musi zapierniczać, głowa mała. MADNESS :!: :!: :!:
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: Mława

Postprzez Raczek_6 » 17/11/2009, 00:52

Był sobie w USA Mr Turbo.
http://www.mrturbo.com/turbo-sys/kawasaki/zrx/zrx.html

Montował to przede wszystkim w Kawasaki (różnych modelach)

Turbo jest dobre na 1/4 mili.

Polska firma to:
http://www.powerproject.pl/

Z Hayabusy na Soft Turbo spokojnie 265KM na kole wychodzi.
Z tym że koszt przy gaźnikach jest sporo wyższy niż przy wtrysku.

Jeśli jesteś mocno zainteresowany szukaj na stronach maniaków z USA lub UK tam niektórzy dają wodze fantazji :-)
A najlepszy był GSX-R 1100 (olejak) z Turbo ...
Na http://www.youtube.com/ jest sporo filmików z motocyklami z Turbo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kotozonzx7r » 18/11/2009, 04:19

Faktycznie "ZONK" jak nie wiesz gdzie są świece to lepiej daruj sobie to turbo :shock:
Widzieliście Ghost Ridera Suzuki Hayabusa turbo 500 KM Fajnie mu to lata ha
kotozonzx7r
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30/10/2008, 20:50

Postprzez Robson1903 » 18/11/2009, 12:45

CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr