Obsługa moto na codzień
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Obsługa moto na codzień
Witam
Próbowałem znaleść jakiś taki spójny poradnik co robi się z motorem, wszystkie kwestie eksploatacyjne co i jak ale chyba niema takowego... Bo np "trzeba sprawdzać łańcuch" no ale jak często, z kad mam wiedzieć czy akurat jest ok czy jest slabo naciągnięty, po czym poznać że trzeba go wymienić itp Dla wielu z was to pytanie wyda się głupie ale historia z życia wzięta: mam puszke juz 11 miesięcy i wczoraj dopiero mi kumpel powiedział że trzeba wymieniać pasek rozrządu bo mi silnik rozpier***i, w aucie pół biedy coś sie zepsuje na trasie to sie dokulam na pobocze, ale na moto to by była katastrofa.
Dlatego proszę o wypisanie wszystkich takich elementów które trzeba sprawdzać/wymieniać, kiedy sprawdzać i najlepiej w jaki psosób.
Próbowałem znaleść jakiś taki spójny poradnik co robi się z motorem, wszystkie kwestie eksploatacyjne co i jak ale chyba niema takowego... Bo np "trzeba sprawdzać łańcuch" no ale jak często, z kad mam wiedzieć czy akurat jest ok czy jest slabo naciągnięty, po czym poznać że trzeba go wymienić itp Dla wielu z was to pytanie wyda się głupie ale historia z życia wzięta: mam puszke juz 11 miesięcy i wczoraj dopiero mi kumpel powiedział że trzeba wymieniać pasek rozrządu bo mi silnik rozpier***i, w aucie pół biedy coś sie zepsuje na trasie to sie dokulam na pobocze, ale na moto to by była katastrofa.
Dlatego proszę o wypisanie wszystkich takich elementów które trzeba sprawdzać/wymieniać, kiedy sprawdzać i najlepiej w jaki psosób.
-
Cross88 - Świeżak
- Posty: 161
- Dołączył(a): 3/6/2008, 18:44
Na pewno są takie książki, idź do pierwszej lepszej, dużej księgarni, byleby z działem technicznym
Książka np. Rafała Dmowskiego jest na pewno, jest też wiele innych, w cenach od 25 do ok. 60zł





......::::Tuning::::......
- Arek-R
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 9/11/2007, 16:23
- Lokalizacja: okolice Kielc
olej i filtr oleju co ok 6000km
powietrza co 2 sezony ja zmieniam..
ładncuch smaruj co 500km chyba ze jezdzisz w deszczy i zaczyna swieic sie na srebrno.....
naciag zrprawdzaj co czy ja wiem ... raz w miesiacu...?? ja tak robie chyba ze slysze ze jest luzny lub czuje po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem (moment tego szarpniecia... wim wieksze "szarpniecie" tym wiekszy luz wiec naciagniecie sie klania....) to tak z grubsza moze innym sie jeszcze cos przypomnij...
powietrza co 2 sezony ja zmieniam..
ładncuch smaruj co 500km chyba ze jezdzisz w deszczy i zaczyna swieic sie na srebrno.....
naciag zrprawdzaj co czy ja wiem ... raz w miesiacu...?? ja tak robie chyba ze slysze ze jest luzny lub czuje po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem (moment tego szarpniecia... wim wieksze "szarpniecie" tym wiekszy luz wiec naciagniecie sie klania....) to tak z grubsza moze innym sie jeszcze cos przypomnij...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Wszystkie czynnosci serwisowe podane sa w ksiazce serwisowej danego motocykla. Z tym sie trzeba przede wszystkim zaznajomic.
Nie ma reguly, ze olej wymienia sie co 6000 km. U mnie ksiazka przewiduje wymiane oleju co 12000 km. Tak jest dla wiekszosci motocykli sportowo-turystycznych i turystycznych. Informacje na temat wymiany swiec i innych plynow takze tam mozna znalezc.
Jezeli chodzi o obsluge codzienna.
Lancuch smaruje sie co 500 km i wtedy tez najlepiej od razu sprawdzic jego naciag.
Ja z reguly co miesiac lub 2000 km sprawdzam, czy wszystko jest tak jak byc powinno np. czy nie spalila sie jakas zarowka, czy w oponach jest prawidlowe cisnienie itd.
Nie ma reguly, ze olej wymienia sie co 6000 km. U mnie ksiazka przewiduje wymiane oleju co 12000 km. Tak jest dla wiekszosci motocykli sportowo-turystycznych i turystycznych. Informacje na temat wymiany swiec i innych plynow takze tam mozna znalezc.
Jezeli chodzi o obsluge codzienna.
Lancuch smaruje sie co 500 km i wtedy tez najlepiej od razu sprawdzic jego naciag.
Ja z reguly co miesiac lub 2000 km sprawdzam, czy wszystko jest tak jak byc powinno np. czy nie spalila sie jakas zarowka, czy w oponach jest prawidlowe cisnienie itd.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Dużo łatwiej by było pomóc jak podał byś marke, model, rok produkcji.
Do Yamahy dostępne instrukcje obsługi za darmo:
http://www.yamaha-motor.pl/community/se ... anuals.jsp
Do Yamahy dostępne instrukcje obsługi za darmo:
http://www.yamaha-motor.pl/community/se ... anuals.jsp
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jak dobrze poszukasz to na forum znajdziesz sporo informacji - sporo nowych osób co chwila zadaje te same pytania.
Niestety nie ma złotego środka na serwisowanie (każdy sprzęt ma indywidualne czasy przeglądów i regulacji).
Inaczej jest w:
- Crossach (tu okresy między przeglądowe są dość częste)
- Enduro
- Chopperach
- Motocyklach Sportowych i Turystycznych
lecz w większości przypadków czyszczenie + regulacja + smarowanie napędu co 1000km
samo smarowanie co 300-500km
Sprawdzanie ciśnienia w oponach co 2 tygodnie
Sprawdzenie poziomu oleju przed każdą jazdą.
Mając pierwszą lepszą instrukcję użytkownika dowiesz się o podstawach
Klocki w motocyklach wymienia się jak pozostanie poniżej 1,5mm
Opony wymienia się jak pozostanie poniżej 2mm (przeważnie jest wskaźnik zużycia TWI)
Napęd wymienia się ja już jest zużyty (tylko i wyłącznie komplet: zębatki + łańcuch)
Niestety nie ma złotego środka na serwisowanie (każdy sprzęt ma indywidualne czasy przeglądów i regulacji).
Inaczej jest w:
- Crossach (tu okresy między przeglądowe są dość częste)
- Enduro
- Chopperach
- Motocyklach Sportowych i Turystycznych
lecz w większości przypadków czyszczenie + regulacja + smarowanie napędu co 1000km
samo smarowanie co 300-500km
Sprawdzanie ciśnienia w oponach co 2 tygodnie
Sprawdzenie poziomu oleju przed każdą jazdą.
Mając pierwszą lepszą instrukcję użytkownika dowiesz się o podstawach
Klocki w motocyklach wymienia się jak pozostanie poniżej 1,5mm
Opony wymienia się jak pozostanie poniżej 2mm (przeważnie jest wskaźnik zużycia TWI)
Napęd wymienia się ja już jest zużyty (tylko i wyłącznie komplet: zębatki + łańcuch)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości