PIERÅšCIENIE CZY ORINGI???
Posty: 7
• Strona 1 z 1
PIERÅšCIENIE CZY ORINGI???
mam takie pytanie...co jest powodem tego że silnik bierze olej? czy są to zużyte pierścienie czy oringi? nie znam sie kompletnie na silnikach a kolega właśnie powiedział że wymienić nalezy oringi bo pierścienie zbierają tylko paliwo i do brania oleju nic nie mają.może mi to ktoś wyjaśnić? podobno jak pierścienie są zużyte to moto sie muli ale moja rf wkręca sie na obrotki ładnie i nie odczuwam żadnego spadku mocy itd. więc może to jednak te oringi? z góry dzięki za odp.pozdrawiam.
- suzuki rf600
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 14/7/2006, 11:08
- Lokalizacja: Płock
zacznijmy od tego że to są dwie różne rzeczy tak że wiesz... różnie to może być z tym zużyciem części. Na tłoku będą 3 pierścienie, z tego ostatni (ten najniżej) jest zgarniający, tak że wiesz to może być np on.
Co do oringów, zależy gdzie masz w silniku te oringi, bo hmm może Ci np kapać olej z wałka którym zmieniasz biegi, ale wtedy byś poznał po zabrudzeniu i jakąś plamą pod motorkiem.
A tak wogóle to hmmm, to że silnik motocyklowy bierze olej jest to całkiem normalne, kwestia tylko ile tego oleju bierze. (jak tak do 0,2l na 1000km to bym się nie martwił na Twoim miejscu ; ) )
(btw. w tym suzuki było już chłodzenie cieczą, czy olejem?:>)
ps. przepraszam wszystkich za denerwowanie i mówienie nie na temat.
Co do oringów, zależy gdzie masz w silniku te oringi, bo hmm może Ci np kapać olej z wałka którym zmieniasz biegi, ale wtedy byś poznał po zabrudzeniu i jakąś plamą pod motorkiem.
A tak wogóle to hmmm, to że silnik motocyklowy bierze olej jest to całkiem normalne, kwestia tylko ile tego oleju bierze. (jak tak do 0,2l na 1000km to bym się nie martwił na Twoim miejscu ; ) )
(btw. w tym suzuki było już chłodzenie cieczą, czy olejem?:>)
ps. przepraszam wszystkich za denerwowanie i mówienie nie na temat.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
chłodzenie cieczą a co do tej plamki pod motorkiem to jak byś zgadł...właśnie jest mały wyciek ale jeszcze nie zlokalizowałem gdzie,być może właśnie na tym wałku:/ a to poważna sprawa? da sie to zrobić bez dużych kosztów?
- suzuki rf600
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 14/7/2006, 11:08
- Lokalizacja: Płock
Re: PIERÅšCIENIE CZY ORINGI???
[quote="suzuki rf600"] kolega właśnie powiedział że wymienić nalezy oringi bo pierścienie zbierają tylko paliwo [quote]
1. Jesli faktycznie kolega powiedzial cos takiego to jest to pierwszy i wystarczajacy powod aby posluchac opinia kogos innego, np mechanika z serwisu suzuki...
2. Powiedz nam ile bierze tego oleju... bo nie ma silnikow jak juz zauwazyl Mar111cin ktore oleju nie biora... to normalka a twierzdenie kolesi ze ich nie biora ani grama oznacza tylko jedno - ze nimi nie jezdza
3. Aby sprawdzic w jaki stanie sa pierscienie uszczelniajace wystarczy po prostu zmierzyc kompresje na cylindrach, co do zgarniajacych to po primo pytanie ile oleju bierze jednostka a po secundo sprawdz czy kopci z wydechu (siwym dymem) zarzuca swiece itd, itp... jesli tak a komprecha jest jeszcze dobra to ja bym wymienil zgarniajace - zalozywszy ze jestem juz pewien ze to ich wina a nie innyc rzeczy (bo moga byc)... podkreslam ja, zanim posypie sie szklo w moim kierunku.
4. jeszcze do p 1. jesli w cylindrze pojawi sie paliwo... np z powodu gaznika czy cos.... pierscienie nie chronia przed tym... i to jest w oleju prawie natychmiast... zreszta gdzie ten pierscien mialby to zgarnac jak nie "do srodka"- one maja zgarniac do skrzyni korbowej a nie na zewnatrz... po to sa ... jesli jest paliwo w cylindrze z jakich kolwiek powodow to nie radze tego bagatelizowac - skutki sa oplakane. Wbrew obiegowym opiniom, wyssanym z palca, benzyna nie ma wlasciwosci smarnych... olej napedowy w zasadzie tez (sa wyjatki gdzie to dizala...np pompy wtryskowe w dieslach)... (przy tych predkosciach wspolpracy czesci ze soba - bo coniektorzy wiedza ze smarem hehe oze byc powietrze nawet, w odpowiednich warunkach) a wiec praca silnika w takich warunkach grozi zatarciem i innymi komplikacjami, po to sie sprawdza stan gaznikow i robi synchro... maja chodzic rowno, nie mulic i produkowac odpowiednia mieszanke.... to taka dygresja. sorki. jak zwykle nie moglem sie powstrzymac
1. Jesli faktycznie kolega powiedzial cos takiego to jest to pierwszy i wystarczajacy powod aby posluchac opinia kogos innego, np mechanika z serwisu suzuki...
2. Powiedz nam ile bierze tego oleju... bo nie ma silnikow jak juz zauwazyl Mar111cin ktore oleju nie biora... to normalka a twierzdenie kolesi ze ich nie biora ani grama oznacza tylko jedno - ze nimi nie jezdza

3. Aby sprawdzic w jaki stanie sa pierscienie uszczelniajace wystarczy po prostu zmierzyc kompresje na cylindrach, co do zgarniajacych to po primo pytanie ile oleju bierze jednostka a po secundo sprawdz czy kopci z wydechu (siwym dymem) zarzuca swiece itd, itp... jesli tak a komprecha jest jeszcze dobra to ja bym wymienil zgarniajace - zalozywszy ze jestem juz pewien ze to ich wina a nie innyc rzeczy (bo moga byc)... podkreslam ja, zanim posypie sie szklo w moim kierunku.
4. jeszcze do p 1. jesli w cylindrze pojawi sie paliwo... np z powodu gaznika czy cos.... pierscienie nie chronia przed tym... i to jest w oleju prawie natychmiast... zreszta gdzie ten pierscien mialby to zgarnac jak nie "do srodka"- one maja zgarniac do skrzyni korbowej a nie na zewnatrz... po to sa ... jesli jest paliwo w cylindrze z jakich kolwiek powodow to nie radze tego bagatelizowac - skutki sa oplakane. Wbrew obiegowym opiniom, wyssanym z palca, benzyna nie ma wlasciwosci smarnych... olej napedowy w zasadzie tez (sa wyjatki gdzie to dizala...np pompy wtryskowe w dieslach)... (przy tych predkosciach wspolpracy czesci ze soba - bo coniektorzy wiedza ze smarem hehe oze byc powietrze nawet, w odpowiednich warunkach) a wiec praca silnika w takich warunkach grozi zatarciem i innymi komplikacjami, po to sie sprawdza stan gaznikow i robi synchro... maja chodzic rowno, nie mulic i produkowac odpowiednia mieszanke.... to taka dygresja. sorki. jak zwykle nie moglem sie powstrzymac

Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
ok dzięki za tą wypowiedz.nie wiem ile tego oleju łyka bo nie sprawdzałem dlatego że napisałem juz że mam mały wyciek więc nie jestem w stanie okreslić ile spali tego oleju a ile zwyczajnie wycieknie,ale przy 8-9 tysiącach obrotów widać troche ciemnego dymu z rury więc chyba jednak bierze troche tego oleju ponad norme inaczej dymu by nie było.czy to normalka że taki dym sie pojawia?
- suzuki rf600
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 14/7/2006, 11:08
- Lokalizacja: Płock
przy 8-9 to niekoniecznie, sprawdz czy filtr powietrza jest czysty, zrob sunchro gaznikow... swiece... jesli dym jest czarny to mi wyglada po prostu na za bogata mieszanke i tyle... wg mnie. moze sie myle...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
aha no widzisz więc to nie koniecznie wina silnika bo synchro gazników nie było robione ostatnio,regulacja zaworów już 2 lata nie była robiona,filtr powietrza podejrzewam że też jest niezle zasyfiony i dawno nie był wymieniany a świece
jedna jest inna od pozostałych trzech:] motorek mam dopiero trzy miechy i właśnie będe robił generalny przegląd ale ten dym mnie zaniepokoił troche noo ale teraz widze że to nie koniecznie pierścienie albo jakieś tam oringi:p dzięki za pomoc.

- suzuki rf600
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 14/7/2006, 11:08
- Lokalizacja: Płock
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości