przewaga silników 2cylindrowych nad 4cylindrowymi
Posty: 11
• Strona 1 z 1
przewaga silników 2cylindrowych nad 4cylindrowymi
czesc, chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob mozna odczuwac podczas jazdy i czym sie objawia zastosowanie silnika 4cylindrowego zamiast 2cylindrowego ale o tej samej mocy i momencie obrotowym?
czy mimo tego ze moc i moment obrotowy obu silników (4gary i 2gary) mozna odczuc jakies roznice podczas jazdy?
oczywiscie mowa tu tylko i wylacznie o silnikach w ulozeniu rzedowym
czy mimo tego ze moc i moment obrotowy obu silników (4gary i 2gary) mozna odczuc jakies roznice podczas jazdy?
oczywiscie mowa tu tylko i wylacznie o silnikach w ulozeniu rzedowym
- karolek850
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
- Lokalizacja: swazedz
-
Krzychu1323 - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
- Lokalizacja: Poznań
Prawdę mówiąc nie jeździłem wieloma 2R i 4R żeby się wypowiadać ale wydaje mi się, że przede wszystkim 2R o tej samej pojemności będzie miał gorsze przebiegi krzywych mocy ale w szczególności momentu.
Potwierdza ktoÅ›?
Potwierdza ktoÅ›?
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Tak, ale za to w ulozeniu V 2 cyl ma ladniejsza krzywa momentu i mocy niz 4 garnki w rzedzie.Jeszcze ladniej sprawa ma sie w v4, ale to juz inna bajka.
Sprzedam haykÄ™!! | http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx1300r-ha ... ax9IN.html
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
Miało być tylko o silnikach w ułożeniu rzędowym.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
Dwucylindrowca musisz trzymać na wyższych obrotach, bo przy jeździ na niskich może Ci szarpać. W przypadku 4R możesz go kręcić od samego dołu, co sprawia że silnik jest bardziej elastyczny.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Ja też mam CB 500. Ale jak się zapomnisz i przy zwalnianiu nie zredukujesz i zejdzie poniżej 3tyś to szarpie. Natomiast w czterocylindrowcach będzie po prostu mulił ale nie szarpał.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
g***O prawda z tym szarpaniem ;] Spróbuj nie wysprzęglić z 6tki jak będziesz przed zatrzymaniem na światłach to zobaczysz jak "nie szarpie"..
Poza tym to jest mało ważne.
Jeździłem R2 (GPZ500), V2 (INTRUDER 750) i teraz R4 (ZZR600) i największa kultura i gładkość w oddawaniu mocy wygląda wg. mnie tak:
1. R4
2. V2
3. R2
Jeżeli chodzi o postawienie momentu (lub to jak szybko możemy się do niego dostac po obrotach (dynamika) (nie patrząc w dane tech. a organoleptycznie) to:
1. V2
2. R2
3. R4
Jeżeli rozpatrujemy walory akustyczne to R2 wypada najgorzej (wiem gusta...ale ani to harleyowskie stukanie i basowanie V2 , ani rasowe spotrowe R4....wiem...jest jeszcze V4 ale to jest mix V2iR4 dla mnie = ogień ;D )
Jeżeli dalej mamy rozpatrywać jakieś plusy R2 to na pewno:
- koszty serwisowania:
- 2 świece...2 gaźniki do ustawienia...mniej zaworów...ogólnie mniej kasy wpakowanej w serwis
Wogóle z całej gamy silników (poza wynalazkami typu boxer...poprzeczne twiny i 3 garowce;) ) wolałbym duży 1 gar od R2...V2 od R2 i R4 od R2...
Najbardziej bez ducha i mało zdecydowane...ni w tą , ni w tamtą.
Chyba tyle wystarczy na takie...HYDEPARKOWE tematy, nie?
Poza tym to jest mało ważne.
Jeździłem R2 (GPZ500), V2 (INTRUDER 750) i teraz R4 (ZZR600) i największa kultura i gładkość w oddawaniu mocy wygląda wg. mnie tak:
1. R4
2. V2
3. R2
Jeżeli chodzi o postawienie momentu (lub to jak szybko możemy się do niego dostac po obrotach (dynamika) (nie patrząc w dane tech. a organoleptycznie) to:
1. V2
2. R2
3. R4
Jeżeli rozpatrujemy walory akustyczne to R2 wypada najgorzej (wiem gusta...ale ani to harleyowskie stukanie i basowanie V2 , ani rasowe spotrowe R4....wiem...jest jeszcze V4 ale to jest mix V2iR4 dla mnie = ogień ;D )
Jeżeli dalej mamy rozpatrywać jakieś plusy R2 to na pewno:
- koszty serwisowania:
- 2 świece...2 gaźniki do ustawienia...mniej zaworów...ogólnie mniej kasy wpakowanej w serwis
Wogóle z całej gamy silników (poza wynalazkami typu boxer...poprzeczne twiny i 3 garowce;) ) wolałbym duży 1 gar od R2...V2 od R2 i R4 od R2...
Najbardziej bez ducha i mało zdecydowane...ni w tą , ni w tamtą.
Chyba tyle wystarczy na takie...HYDEPARKOWE tematy, nie?

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości