Po wymianie akumulatora nie świecą się kontrolki
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Po wymianie akumulatora nie świecą się kontrolki
Jak kupiłem motocykl miał on założony "nie orginalny" akumulator, wszystko ogólnie było OK, jednak jesienią przy dłuższym postoju rozrusznik nie dawał rady zakręcić, przeczytałem na forum że powodem jest mały prąd rozruchowy (pare razy odpaliłem na pych i jakoś doczekałem zimy). W styczniu kupiłem akumulator YT14B-4 żelowy który do tej pory trzymałem w domu, dziś wkładam do bike i nic, żadna kontrolka się nie świeci. O co chodzi??? Dodam jeszcze, że moto na alarm który po podłączeniu akumulatora zaczyna "trzeszczeć" bo wyciem bym tego nie nazwał, a po przekręceniu kluczyka wszystko cichnie.
- drat_wa
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21
Otórz właśnie jest różnica w sposobie gromadzenia energi przez akumulatory zwykłe ołowiowe zalewane płynnym elektrolitem ,a akumulatoramu tzw żelowymi gdzie elektrolit ma konsystencje żelu.
Dlatego do tych akumulatorów potrzebne są odpowiednie urządzenia do ich ładowania.
Dlatego do tych akumulatorów potrzebne są odpowiednie urządzenia do ich ładowania.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Skwy, z tego co się orientuję, nie w tym tkwi problem, czy to żelowy czy kwasowy.
Akumulatory motocyklowe mają najczęściej pojemność w granicach 5-15 Ah, czyli kilkukrotnie lub nawet kilkunastokrotnie mniejszą niż akumulatory samochodowe.
Takiego akumulatora nie można ładować prostownikiem samochodowym ze względu na zbyt duży prąd ładowania prostowników samochodowych. Prostownik samochodowy ma zazwyczaj prąd ładowania rzędu kilku Amperów (powiedzmy 5A), natomiast motocyklowe prostowniki mają kilkaset miliamperów , czyli około 10 razy mniejszy.
Akumulatory motocyklowe mają najczęściej pojemność w granicach 5-15 Ah, czyli kilkukrotnie lub nawet kilkunastokrotnie mniejszą niż akumulatory samochodowe.
Takiego akumulatora nie można ładować prostownikiem samochodowym ze względu na zbyt duży prąd ładowania prostowników samochodowych. Prostownik samochodowy ma zazwyczaj prąd ładowania rzędu kilku Amperów (powiedzmy 5A), natomiast motocyklowe prostowniki mają kilkaset miliamperów , czyli około 10 razy mniejszy.
-
Hellrider - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31
slyszalem ze zelowe aku najlepiej ladowac innym aku np porzez podlaczenie go do aku samochodowego i np pozatawic go tam lub przy wlaczomym aucie.... chyba za ma sie mozliwosc odpalenia na kable moto ijezdzenia by sie aku w moto naladowal ... ale ladowanie przez zwykly prostopwnik moze zaszkodzic ....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Akumulator naładowałem, tydzień postał w domu i trzyma napięcie - ma ponad 12V, więc raczej nikt zwrotu nie przyjmie. Dziś podłączyłem go raz jeszcze i efekt jest ten sam z czego wnioskuję, że problem nie leży w akumulatorze. Nie bardzo wiem co robić, uderzać do elektryka, czy lepiej do serwisu?
- drat_wa
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości