Zobacz wątek - Po wymianie akumulatora nie świecą się kontrolki
NAS Analytics TAG

Po wymianie akumulatora nie świecą się kontrolki

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Po wymianie akumulatora nie świecą się kontrolki

Postprzez drat_wa » 21/3/2009, 15:42

Jak kupiłem motocykl miał on założony "nie orginalny" akumulator, wszystko ogólnie było OK, jednak jesienią przy dłuższym postoju rozrusznik nie dawał rady zakręcić, przeczytałem na forum że powodem jest mały prąd rozruchowy (pare razy odpaliłem na pych i jakoś doczekałem zimy). W styczniu kupiłem akumulator YT14B-4 żelowy który do tej pory trzymałem w domu, dziś wkładam do bike i nic, żadna kontrolka się nie świeci. O co chodzi??? Dodam jeszcze, że moto na alarm który po podłączeniu akumulatora zaczyna "trzeszczeć" bo wyciem bym tego nie nazwał, a po przekręceniu kluczyka wszystko cichnie.
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21


Postprzez drat_wa » 22/3/2009, 11:04

Zmierzyłem miernikiem napięcie - 8,5V jak na nowy akumulator to cienizna. Spróbuję podładować tylko, czy żelowy akumulator naładuję samochodowym prostownikiem?
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21


Postprzez skwy » 22/3/2009, 15:22

Otórz właśnie jest różnica w sposobie gromadzenia energi przez akumulatory zwykłe ołowiowe zalewane płynnym elektrolitem ,a akumulatoramu tzw żelowymi gdzie elektrolit ma konsystencje żelu.

Dlatego do tych akumulatorów potrzebne są odpowiednie urządzenia do ich ładowania.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Hellrider » 22/3/2009, 16:30

Skwy, z tego co się orientuję, nie w tym tkwi problem, czy to żelowy czy kwasowy.

Akumulatory motocyklowe mają najczęściej pojemność w granicach 5-15 Ah, czyli kilkukrotnie lub nawet kilkunastokrotnie mniejszą niż akumulatory samochodowe.

Takiego akumulatora nie można ładować prostownikiem samochodowym ze względu na zbyt duży prąd ładowania prostowników samochodowych. Prostownik samochodowy ma zazwyczaj prąd ładowania rzędu kilku Amperów (powiedzmy 5A), natomiast motocyklowe prostowniki mają kilkaset miliamperów , czyli około 10 razy mniejszy.
Avatar użytkownika
Hellrider
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31

Postprzez hugo2003 » 22/3/2009, 19:35

slyszalem ze zelowe aku najlepiej ladowac innym aku np porzez podlaczenie go do aku samochodowego i np pozatawic go tam lub przy wlaczomym aucie.... chyba za ma sie mozliwosc odpalenia na kable moto ijezdzenia by sie aku w moto naladowal ... ale ladowanie przez zwykly prostopwnik moze zaszkodzic ....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez TomoR1 » 22/3/2009, 20:54

Ja ładuje swój akumulator specjalną ładowarką :twisted:
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez KingRider » 29/3/2009, 01:18

A sprawdzałeś bezpieczniki?? może przy zmianie aku zrobiło się spięcie, skutkiem czego nie palą się kontrolki...
Ducati SS 750
KingRider
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/10/2008, 18:25
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Adam M. » 29/3/2009, 01:57

8.5 V to jest martwy aku.
Zwroc go i zazadaj wymiany na sprawny.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez drat_wa » 29/3/2009, 17:01

Akumulator naładowałem, tydzień postał w domu i trzyma napięcie - ma ponad 12V, więc raczej nikt zwrotu nie przyjmie. Dziś podłączyłem go raz jeszcze i efekt jest ten sam z czego wnioskuję, że problem nie leży w akumulatorze. Nie bardzo wiem co robić, uderzać do elektryka, czy lepiej do serwisu?
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21

Postprzez Adam M. » 29/3/2009, 22:08

Jak mierzyles te napiecie ?
12V to dalej za malo.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez drat_wa » 30/3/2009, 05:59

Mierzyłem miernikiem plus do plusa minus do minusa. Napięcie jest większe niż 12V dokładnie ok 13V. Podejrzewam, że problem leży w alarmie który "odcina zapłon".
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21

Postprzez Adam M. » 30/3/2009, 16:58

To jest mozliwe, tyle ze to co mierzyles to nie jest napiecie aku, tylko tkzw "powierzchniowe" napiecie aku.
Zapal swiatlo i zmierz - wowczas bedziesz wiedzial ile aku naprawde ma napiecia.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê