Łańcuch
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Łańcuch
Witam
Mam pytanie dotyczące łańcucha napędowego.
Obracając koło w jednym miejscu łańcuch jest w miarę luźnya a po pół obrotu jest napięty. Czy oznacza to że jest do wymiany??? Przebieg ma około 10000 więc nie powinien. Czy możliwe jest że mógł przeskoczyć na zębatce??? I co wtedy zrobić? Pozdrawiam
Mam pytanie dotyczące łańcucha napędowego.
Obracając koło w jednym miejscu łańcuch jest w miarę luźnya a po pół obrotu jest napięty. Czy oznacza to że jest do wymiany??? Przebieg ma około 10000 więc nie powinien. Czy możliwe jest że mógł przeskoczyć na zębatce??? I co wtedy zrobić? Pozdrawiam
- AndrzejOsz
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20/3/2006, 23:25
- Lokalizacja: Sierpc
Odpowiadając jak najkrócej - jest nierówno rozciągnięty, więc jest do wymiany. Zębatki też.
Przy mocnym dodaniu gazu może zdarzyć się tak, że nie wytrzyma obciążenia i pęknie. O skutkach raczej nie chciałbyś czytać.
Przy mocnym dodaniu gazu może zdarzyć się tak, że nie wytrzyma obciążenia i pęknie. O skutkach raczej nie chciałbyś czytać.
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
no to witaj w klubie!!! kilka mies temu tez mi sie tak dzialo wymienilem lancuch i bylo ok mimo ze ludzie radzilo wymiane zebatek nie zrobilem tego bo po wymianie lancucha bylo OK az do przejechania ok 7000km i problem na nowo;/ teraz jest zima wiec kuz kompletuje graty ( filtry olej lancuch zebatki i oponki) wiec polecam Tobie zebys tez wymienil wszystko lancuch i zebatki bo lancuch tani nie jest a ja juz musze kupic go drugi raz;/ pozdrawiam
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
No cóż pozostaje wymiana
. aLe chyba poradze sobie sam....troche pojęcia mam (z Mz wszakże ale zawsze to coś)

- AndrzejOsz
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20/3/2006, 23:25
- Lokalizacja: Sierpc
Gdy muj moto stoi bez ruchu łańcuch jest bardzo luźny czy też go musze wymieniać??
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
- x_miki_x
- Świeżak
- Posty: 448
- Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
- Lokalizacja: z nienacka
W prawie każdej mocniejszej maszynie łańcuchy tak się naciągają.Jest to od nierównego ciągu tzn.szarpania na biegach przy pełnej mocy.Miałem kiedyś nówkę salonową CBRkę i po ok.5 tyś.km.już był taki efekt.Fakt że sam sobie go stargałem (popisówy a w szczególności na obciążonym we dwójkę motorze)Ustaw w najbardziej wyszpanowanym miejscu te przepisowe 2 cm.luzu a potem zobacz o ile więcej jest w tym najlużniejszym.Jeżeli jest o 1 cm.więcej to się nie przejmuj.ja nawet ten przepisowy luz 2 cm.zmniejszyłem do ok.1,5 cm.Pozdrawiam Hej.
- dziki100
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/11/2006, 22:34
[quote="dziki100"]W prawie każdej mocniejszej maszynie łańcuchy tak się naciągają.Jest to od nierównego ciągu tzn.szarpania na biegach przy pełnej mocy.Miałem kiedyś nówkę salonową CBRkę i po ok.5 tyś.km.już był taki efekt.Fakt że sam sobie go stargałem (popisówy a w szczególności na obciążonym we dwójkę motorze)Ustaw w najbardziej wyszpanowanym miejscu te przepisowe 2 cm.luzu a potem zobacz o ile więcej jest w tym najlużniejszym.Jeżeli jest o 1 cm.więcej to się nie przejmuj.ja nawet ten przepisowy luz 2 cm.zmniejszyłem do ok.1,5 cm.Pozdrawiam Hej.
Aaaa i jeszcze dodam że cprzedałem tą CEBRĘ za trzy lata z przebiegiem niecałe 30 tyś. i tym samym łańcuchem który jeszcze nie osiągnoł max.na regulacji na wahaczu.
Aaaa i jeszcze dodam że cprzedałem tą CEBRĘ za trzy lata z przebiegiem niecałe 30 tyś. i tym samym łańcuchem który jeszcze nie osiągnoł max.na regulacji na wahaczu.
- dziki100
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/11/2006, 22:34
Jeśli dobrze zrozumiałem ostatnie wyjaśnienia mechanika to o-ring od x-ringa różnią się kształtem uszczelniacza wałków. Pierwszy ma przekrój okrągły, drugi kwadratowy i jest przeznaczony do ostrzejszej jazdy czyli wzmocniony.
- Tomek. R
- Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
- Lokalizacja: Police k. Szczecina
nie ;]
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
- x_miki_x
- Świeżak
- Posty: 448
- Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
- Lokalizacja: z nienacka
o-ring jest "uszczelniany gumowymi koleczkami i ponoc koles w sklepie mowil ze wlasnie on jest twalszy od innych lancuchow....
a co do ceny to lancuch z zebatkami ok 550zł a na marginesie to jak moze lancuch sie rozciagnac tylko w jednym miejscy??przeciez sie przyspiesza na calym lancuchu a nie 10 ogniwach;/
a co do ceny to lancuch z zebatkami ok 550zł a na marginesie to jak moze lancuch sie rozciagnac tylko w jednym miejscy??przeciez sie przyspiesza na calym lancuchu a nie 10 ogniwach;/
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości