Zobacz wątek - Łańcuch
NAS Analytics TAG

Łańcuch

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Łańcuch

Postprzez AndrzejOsz » 4/11/2006, 22:58

Witam
Mam pytanie dotyczące łańcucha napędowego.
Obracając koło w jednym miejscu łańcuch jest w miarę luźnya a po pół obrotu jest napięty. Czy oznacza to że jest do wymiany??? Przebieg ma około 10000 więc nie powinien. Czy możliwe jest że mógł przeskoczyć na zębatce??? I co wtedy zrobić? Pozdrawiam
AndrzejOsz
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/3/2006, 23:25
Lokalizacja: Sierpc


Postprzez Wiewiór81 » 5/11/2006, 01:16

Odpowiadając jak najkrócej - jest nierówno rozciągnięty, więc jest do wymiany. Zębatki też.
Przy mocnym dodaniu gazu może zdarzyć się tak, że nie wytrzyma obciążenia i pęknie. O skutkach raczej nie chciałbyś czytać.
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz


Postprzez hugo2003 » 5/11/2006, 22:25

no to witaj w klubie!!! kilka mies temu tez mi sie tak dzialo wymienilem lancuch i bylo ok mimo ze ludzie radzilo wymiane zebatek nie zrobilem tego bo po wymianie lancucha bylo OK az do przejechania ok 7000km i problem na nowo;/ teraz jest zima wiec kuz kompletuje graty ( filtry olej lancuch zebatki i oponki) wiec polecam Tobie zebys tez wymienil wszystko lancuch i zebatki bo lancuch tani nie jest a ja juz musze kupic go drugi raz;/ pozdrawiam
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez AndrzejOsz » 5/11/2006, 23:29

No cóż pozostaje wymiana :(. aLe chyba poradze sobie sam....troche pojęcia mam (z Mz wszakże ale zawsze to coś)
AndrzejOsz
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/3/2006, 23:25
Lokalizacja: Sierpc

Postprzez Magik » 6/11/2006, 01:28

pamietaj, ze jak wymieniasz lancuch to i zebatki.... nie rob bledow bo nie zaoszczedzisz tylko jeszcze wiecej zaplacisz.


nara
Magik
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 30/9/2006, 12:38
Lokalizacja: Chocianów

Postprzez x_miki_x » 6/11/2006, 15:05

Gdy muj moto stoi bez ruchu łańcuch jest bardzo luźny czy też go musze wymieniać??
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez spazz » 6/11/2006, 15:24

a naciagania probowales?
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez dziki100 » 6/11/2006, 18:10

W prawie każdej mocniejszej maszynie łańcuchy tak się naciągają.Jest to od nierównego ciągu tzn.szarpania na biegach przy pełnej mocy.Miałem kiedyś nówkę salonową CBRkę i po ok.5 tyś.km.już był taki efekt.Fakt że sam sobie go stargałem (popisówy a w szczególności na obciążonym we dwójkę motorze)Ustaw w najbardziej wyszpanowanym miejscu te przepisowe 2 cm.luzu a potem zobacz o ile więcej jest w tym najlużniejszym.Jeżeli jest o 1 cm.więcej to się nie przejmuj.ja nawet ten przepisowy luz 2 cm.zmniejszyłem do ok.1,5 cm.Pozdrawiam Hej.
dziki100
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/11/2006, 22:34

Postprzez spazz » 6/11/2006, 19:03

ja sie was chcialem zapytac czym sie roznia łańcuchy o-ring od x-ring? bede wymienial na wiosne zestwa i chialem wiedziec o kupic do mojego parszywca
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez dziki100 » 6/11/2006, 20:17

[quote="dziki100"]W prawie każdej mocniejszej maszynie łańcuchy tak się naciągają.Jest to od nierównego ciągu tzn.szarpania na biegach przy pełnej mocy.Miałem kiedyś nówkę salonową CBRkę i po ok.5 tyś.km.już był taki efekt.Fakt że sam sobie go stargałem (popisówy a w szczególności na obciążonym we dwójkę motorze)Ustaw w najbardziej wyszpanowanym miejscu te przepisowe 2 cm.luzu a potem zobacz o ile więcej jest w tym najlużniejszym.Jeżeli jest o 1 cm.więcej to się nie przejmuj.ja nawet ten przepisowy luz 2 cm.zmniejszyłem do ok.1,5 cm.Pozdrawiam Hej.

Aaaa i jeszcze dodam że cprzedałem tą CEBRĘ za trzy lata z przebiegiem niecałe 30 tyś. i tym samym łańcuchem który jeszcze nie osiągnoł max.na regulacji na wahaczu.
dziki100
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/11/2006, 22:34

Postprzez Tomek. R » 6/11/2006, 21:30

Jeśli dobrze zrozumiałem ostatnie wyjaśnienia mechanika to o-ring od x-ringa różnią się kształtem uszczelniacza wałków. Pierwszy ma przekrój okrągły, drugi kwadratowy i jest przeznaczony do ostrzejszej jazdy czyli wzmocniony.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez spazz » 6/11/2006, 22:31

aha. wiec przy normalnej jezdzie powinien w sumie dluzej wytrzymac. dzieki za odpowiedz
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez x_miki_x » 7/11/2006, 20:29

nie ;]
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez hugo2003 » 7/11/2006, 21:42

o-ring jest "uszczelniany gumowymi koleczkami i ponoc koles w sklepie mowil ze wlasnie on jest twalszy od innych lancuchow....
a co do ceny to lancuch z zebatkami ok 550zł a na marginesie to jak moze lancuch sie rozciagnac tylko w jednym miejscy??przeciez sie przyspiesza na calym lancuchu a nie 10 ogniwach;/
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr