Zobacz wÄ…tek - Cena, a jakosc..... co wybrac?
NAS Analytics TAG

Cena, a jakosc..... co wybrac?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Cena, a jakosc..... co wybrac?

Postprzez Szylo » 9/3/2009, 16:07

Witam!!
Sezon nadchodzi duzymi krokami, a wiec trzeba przygotowac szepeje do jazdy;) Mam YaMAHE FZR600 z 1990r i przebiegiem ok 30tys km. Planuje przed sezonem wymienic w niej olej, wszystkie plyny, zrobic syncro i czyszczenie gaznikow, oraz regulacje luzow zaworowych. Tylko od dawna nurtuje mnie jedna kwestia zwiazana glownie z kosztami, mianowicie czy oplaca sie zainswestowac w swiece irydowe czy wystarcza zwykle NGK? oraz czy warto wydac ponad 200zl na oryginalny olej Yamalube czy mozna wlac np. motul? Chodzi mi glownie o to czy cena idzie w parze z jakoscia, poniewaz moj motocykl jest zadbany i do tej pory regularnie serwisowany w niemczech i chcialbym go utrzymac w dobrej kondycji.... ale jesli okazaloby sie ze nie widac roznicy to po co przeplacac?:) Co o tym myslicie?
Motoryzacja moja pasjÄ…, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
Avatar użytkownika
Szylo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14


Postprzez Kurt » 9/3/2009, 17:33

Olej wlać możesz spokojnie inny, ważne tylko żeby spełniał normy lepkości i czystości przewidziane przez producenta motocykla. Motul, Castrol Mobil to znani producenci i napewno nie zaszkodzą. Co do świec to raczej nie ma sensu kupować takich drogich.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice


Postprzez dambandit » 9/3/2009, 18:21

A co powiedzie o filtrach . Mam bandita i filtr oleju hilfron zawsze na nim jeździłem kosztuje kolo 30 zł a KN 80 zł warto to prawie 3 razy tyle . Co do oleju jeżdżę już parę sezonów na motul i nigdy nie miałem problemów . Co do castrola z motocyklami nie wiem ale znam dwa przypadki zatarcia silników TDI w VW które jeździły na casrtol edge .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez zomodj » 9/3/2009, 19:26

- co do świec to NGK Iridium IX sprawdzą się najlepiej w motocyklach na wtrysku (odczuwalna różnica między zwykłą a IXem) a także dla kogoś kto robi bardzo duże przebiegi bo IXy wymienia się prawie po 2x większym przebiegu lub ma się Kawe ZX-12R gdzie wymiana świec wiąże się z drogą! usługą serwisową (brak dojścia do świecy). NGK powinny w zupełności wystarczyć dla normalnego użytkownika. Swoje sprowadziłem z USA jeszcze przy korzystnym kursie i wyszły z przesyłką o połowę taniej jak u nas.
- co do filtra to nie ma absolutnie żadnej różnicy, jak już wspomniałem do filtra pakuje się jedno włókno dwóch trzech producentów na świecie, jedynie drobne niuanse konstrukcyjne różnią filtry, np. KN ma końcówkę pod płaski klucz żeby go odkręcić co nie wymaga klucza pasowego czy łańcuchowego, mnie leży np. Mann Filter bo jest o 1/3 mniejszy od reszty i wygląda to lepiej w szczególności w V2 gdzie filtr często jest niczym nie osłoniony
- co do TDi to jest to tak pokaźna i już często leciwa konstrukcyjnie gama silników (zapewne mówisz o VW) że pierwsze jej serie nie lubią tak rzadkich olejów jak Edge Sport (np. z Golfa III czy Passat B3)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez dambandit » 9/3/2009, 19:43

zomodj napisał(a):- co do świec to NGK Iridium IX sprawdzą się najlepiej w motocyklach na wtrysku (odczuwalna różnica między zwykłą a IXem) a także dla kogoś kto robi bardzo duże przebiegi bo IXy wymienia się prawie po 2x większym przebiegu lub ma się Kawe ZX-12R gdzie wymiana świec wiąże się z drogą! usługą serwisową (brak dojścia do świecy). NGK powinny w zupełności wystarczyć dla normalnego użytkownika. Swoje sprowadziłem z USA jeszcze przy korzystnym kursie i wyszły z przesyłką o połowę taniej jak u nas.
- co do filtra to nie ma absolutnie żadnej różnicy, jak już wspomniałem do filtra pakuje się jedno włókno dwóch trzech producentów na świecie, jedynie drobne niuanse konstrukcyjne różnią filtry, np. KN ma końcówkę pod płaski klucz żeby go odkręcić co nie wymaga klucza pasowego czy łańcuchowego, mnie leży np. Mann Filter bo jest o 1/3 mniejszy od reszty i wygląda to lepiej w szczególności w V2 gdzie filtr często jest niczym nie osłoniony
- co do TDi to jest to tak pokaźna i już często leciwa konstrukcyjnie gama silników (zapewne mówisz o VW) że pierwsze jej serie nie lubią tak rzadkich olejów jak Edge Sport (np. z Golfa III czy Passat B3)


Co do tego to był to passat 2003 tdi 101 oraz golf VI kombi 2004 tdi 101
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez sonthin » 9/3/2009, 22:06

Jak to możliwe, że te auta zostały zatarte? Może nam zdradzisz Kolego więcej szczegółów? Jeśli olej jest w aucie z prawidłowym stanem to jak można go zatrzeć? Interesuje mnie to, bo sam jeżdzę TDI na Castrolu Edge.
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez falconiforme » 10/3/2009, 10:26

Do Bandita 600 96r. lałem Castrol Power 1 Racing 4T FULL SYNTETYK , zero problemów.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez cichy » 10/3/2009, 11:33

pełen syntetyk motula też będzie kosztował około 200zł.
Olej najlepeij zalać syntetyczny, świece irydowe stosuje tylko w silnikach do których inne nie są pzewidziane przez producenta.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez mareq_17 » 10/3/2009, 20:30

sonthin napisał(a):Jak to możliwe, że te auta zostały zatarte? Może nam zdradzisz Kolego więcej szczegółów? Jeśli olej jest w aucie z prawidłowym stanem to jak można go zatrzeć? Interesuje mnie to, bo sam jeżdzę TDI na Castrolu Edge.
To pewnie zależy tez od kierowcy a znając wiekszość nie mowie ze wszystkich to golfy nieźle dostają w kość ... :)
mareq_17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30/6/2008, 22:25

Postprzez rider143 » 11/3/2009, 09:18

Co do oleju Yamalube 4-R 10W50 to co bys nie zalal innego producenta to bedzie lepsze-na 16 porownywanych oleji zajal dopiero 13 miejsce.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê