Cena, a jakosc..... co wybrac?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Cena, a jakosc..... co wybrac?
Witam!!
Sezon nadchodzi duzymi krokami, a wiec trzeba przygotowac szepeje do jazdy;) Mam YaMAHE FZR600 z 1990r i przebiegiem ok 30tys km. Planuje przed sezonem wymienic w niej olej, wszystkie plyny, zrobic syncro i czyszczenie gaznikow, oraz regulacje luzow zaworowych. Tylko od dawna nurtuje mnie jedna kwestia zwiazana glownie z kosztami, mianowicie czy oplaca sie zainswestowac w swiece irydowe czy wystarcza zwykle NGK? oraz czy warto wydac ponad 200zl na oryginalny olej Yamalube czy mozna wlac np. motul? Chodzi mi glownie o to czy cena idzie w parze z jakoscia, poniewaz moj motocykl jest zadbany i do tej pory regularnie serwisowany w niemczech i chcialbym go utrzymac w dobrej kondycji.... ale jesli okazaloby sie ze nie widac roznicy to po co przeplacac?:) Co o tym myslicie?
Sezon nadchodzi duzymi krokami, a wiec trzeba przygotowac szepeje do jazdy;) Mam YaMAHE FZR600 z 1990r i przebiegiem ok 30tys km. Planuje przed sezonem wymienic w niej olej, wszystkie plyny, zrobic syncro i czyszczenie gaznikow, oraz regulacje luzow zaworowych. Tylko od dawna nurtuje mnie jedna kwestia zwiazana glownie z kosztami, mianowicie czy oplaca sie zainswestowac w swiece irydowe czy wystarcza zwykle NGK? oraz czy warto wydac ponad 200zl na oryginalny olej Yamalube czy mozna wlac np. motul? Chodzi mi glownie o to czy cena idzie w parze z jakoscia, poniewaz moj motocykl jest zadbany i do tej pory regularnie serwisowany w niemczech i chcialbym go utrzymac w dobrej kondycji.... ale jesli okazaloby sie ze nie widac roznicy to po co przeplacac?:) Co o tym myslicie?
Motoryzacja moja pasjÄ…, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
-
Szylo - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14
Olej wlać możesz spokojnie inny, ważne tylko żeby spełniał normy lepkości i czystości przewidziane przez producenta motocykla. Motul, Castrol Mobil to znani producenci i napewno nie zaszkodzą. Co do świec to raczej nie ma sensu kupować takich drogich.
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
A co powiedzie o filtrach . Mam bandita i filtr oleju hilfron zawsze na nim jeździłem kosztuje kolo 30 zł a KN 80 zł warto to prawie 3 razy tyle . Co do oleju jeżdżę już parę sezonów na motul i nigdy nie miałem problemów . Co do castrola z motocyklami nie wiem ale znam dwa przypadki zatarcia silników TDI w VW które jeździły na casrtol edge .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
- co do świec to NGK Iridium IX sprawdzą się najlepiej w motocyklach na wtrysku (odczuwalna różnica między zwykłą a IXem) a także dla kogoś kto robi bardzo duże przebiegi bo IXy wymienia się prawie po 2x większym przebiegu lub ma się Kawe ZX-12R gdzie wymiana świec wiąże się z drogą! usługą serwisową (brak dojścia do świecy). NGK powinny w zupełności wystarczyć dla normalnego użytkownika. Swoje sprowadziłem z USA jeszcze przy korzystnym kursie i wyszły z przesyłką o połowę taniej jak u nas.
- co do filtra to nie ma absolutnie żadnej różnicy, jak już wspomniałem do filtra pakuje się jedno włókno dwóch trzech producentów na świecie, jedynie drobne niuanse konstrukcyjne różnią filtry, np. KN ma końcówkę pod płaski klucz żeby go odkręcić co nie wymaga klucza pasowego czy łańcuchowego, mnie leży np. Mann Filter bo jest o 1/3 mniejszy od reszty i wygląda to lepiej w szczególności w V2 gdzie filtr często jest niczym nie osłoniony
- co do TDi to jest to tak pokaźna i już często leciwa konstrukcyjnie gama silników (zapewne mówisz o VW) że pierwsze jej serie nie lubią tak rzadkich olejów jak Edge Sport (np. z Golfa III czy Passat B3)
- co do filtra to nie ma absolutnie żadnej różnicy, jak już wspomniałem do filtra pakuje się jedno włókno dwóch trzech producentów na świecie, jedynie drobne niuanse konstrukcyjne różnią filtry, np. KN ma końcówkę pod płaski klucz żeby go odkręcić co nie wymaga klucza pasowego czy łańcuchowego, mnie leży np. Mann Filter bo jest o 1/3 mniejszy od reszty i wygląda to lepiej w szczególności w V2 gdzie filtr często jest niczym nie osłoniony
- co do TDi to jest to tak pokaźna i już często leciwa konstrukcyjnie gama silników (zapewne mówisz o VW) że pierwsze jej serie nie lubią tak rzadkich olejów jak Edge Sport (np. z Golfa III czy Passat B3)
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
zomodj napisał(a):- co do świec to NGK Iridium IX sprawdzą się najlepiej w motocyklach na wtrysku (odczuwalna różnica między zwykłą a IXem) a także dla kogoś kto robi bardzo duże przebiegi bo IXy wymienia się prawie po 2x większym przebiegu lub ma się Kawe ZX-12R gdzie wymiana świec wiąże się z drogą! usługą serwisową (brak dojścia do świecy). NGK powinny w zupełności wystarczyć dla normalnego użytkownika. Swoje sprowadziłem z USA jeszcze przy korzystnym kursie i wyszły z przesyłką o połowę taniej jak u nas.
- co do filtra to nie ma absolutnie żadnej różnicy, jak już wspomniałem do filtra pakuje się jedno włókno dwóch trzech producentów na świecie, jedynie drobne niuanse konstrukcyjne różnią filtry, np. KN ma końcówkę pod płaski klucz żeby go odkręcić co nie wymaga klucza pasowego czy łańcuchowego, mnie leży np. Mann Filter bo jest o 1/3 mniejszy od reszty i wygląda to lepiej w szczególności w V2 gdzie filtr często jest niczym nie osłoniony
- co do TDi to jest to tak pokaźna i już często leciwa konstrukcyjnie gama silników (zapewne mówisz o VW) że pierwsze jej serie nie lubią tak rzadkich olejów jak Edge Sport (np. z Golfa III czy Passat B3)
Co do tego to był to passat 2003 tdi 101 oraz golf VI kombi 2004 tdi 101
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Jak to możliwe, że te auta zostały zatarte? Może nam zdradzisz Kolego więcej szczegółów? Jeśli olej jest w aucie z prawidłowym stanem to jak można go zatrzeć? Interesuje mnie to, bo sam jeżdzę TDI na Castrolu Edge.
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Do Bandita 600 96r. lałem Castrol Power 1 Racing 4T FULL SYNTETYK , zero problemów.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
pełen syntetyk motula też będzie kosztował około 200zł.
Olej najlepeij zalać syntetyczny, świece irydowe stosuje tylko w silnikach do których inne nie są pzewidziane przez producenta.
Olej najlepeij zalać syntetyczny, świece irydowe stosuje tylko w silnikach do których inne nie są pzewidziane przez producenta.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
To pewnie zależy tez od kierowcy a znając wiekszość nie mowie ze wszystkich to golfy nieźle dostają w kość ...sonthin napisał(a):Jak to możliwe, że te auta zostały zatarte? Może nam zdradzisz Kolego więcej szczegółów? Jeśli olej jest w aucie z prawidłowym stanem to jak można go zatrzeć? Interesuje mnie to, bo sam jeżdzę TDI na Castrolu Edge.

- mareq_17
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/6/2008, 22:25
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości