Zobacz wątek - yamaha fz6 skrzynia biegów
NAS Analytics TAG

yamaha fz6 skrzynia biegów

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

yamaha fz6 skrzynia biegów

Postprzez jaszczur » 23/12/2008, 11:28

witam,

rozsypała mi się skrzynka :( to znaczy wyskakuje dwójka, usterka tyle powszechna co uciążliwa... a teraz pytanie: czy do wymiany bądź to całej skrzyni lub tylko uszkodzonych zębów trzeba rozbierać cały silnik czy może da się uczynić to "od dołu"??

pozdro i wesołych świąt
jaszczur
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/12/2008, 11:13


Postprzez Sureal » 23/12/2008, 11:44

Który to jest rocznik?
Btw, skąd jesteś, bo mam kumpla o takiej samej ksywie, ale nam sie troche kontakt urwał.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań


Postprzez jaszczur » 23/12/2008, 11:47

fz6 czyli najnowsza buda bodaj od 04... a jestem z Warszawy
jaszczur
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/12/2008, 11:13

Postprzez Sureal » 23/12/2008, 12:28

Rozumiem, że dwójka wypada Ci jak ostro przypałujesz sprzęta, czy przy jeździe bez ostrych przyspieszeń też?

Pytanie drugie - masz problemy z wrzuceniem dwójki?Tzn. jak ruszasz z jedynki i powiedzmy, dociągniesz do 8 - 9 tys obrotów, to chodzi Ci bieg bez problemu, czy masz tzw. "wiertarkę".

Generalnie wymian pojedynczych trybów w skrzyniach się nie praktykuje. Zobaczymy co odpiszesz, bo może być to problem ze sprzęgłem.
Yamaha poprawiła zdecydowanie skrzynie w porównaniu z FZS. Ja mam rocznik 2006 i skrzynia chodzi jak marzenie.

Pozdr.

Co do ksywki, to temat nieaktualny:D Nie to miasto
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez skwy » 23/12/2008, 13:44

BYć może jest możliwość otwożenia silnika od dołu.
Może być tak że trzeba będzie wymienić parę kół zębatych współpracujących ze sobą i wodzik sterujący włączaniem i wyłączaniem biegu.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Raczek_6 » 23/12/2008, 22:23

W FZ6 żeby dostać się do skrzyni biegów należy rozpołowić silnik (demontaż silnika). Najpierw rozbiórka później weryfikacja co jest potrzebne (obstawiam 2 tryby i wodzik) oraz należy sprawdzić tzw. pamiętnik (jest to wybierak od zmiany biegów), a przed rozbiórką silnika zajrzyj do mechanizmu od zmiany biegów czy tam sprężynki są całe i czy mechanizm zmiany biegów się nie blokuje.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez luupus » 24/12/2008, 11:42

a znacie kogoś w Wawie kto podjął by sie naprawy... za jakieś rozsądne pieniądze ( patrze sporo taniej niż w ASO )??
fz6 - 2004
luupus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/11/2007, 00:02
Lokalizacja: wawa/pruszków

Postprzez skwy » 24/12/2008, 12:56

a ile w ASO krzykneli?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez skwy » 24/12/2008, 12:58

Raczek_6 napisał(a):W FZ6 żeby dostać się do skrzyni biegów należy rozpołowić silnik (demontaż silnika). Najpierw rozbiórka później weryfikacja co jest potrzebne (obstawiam 2 tryby i wodzik) oraz należy sprawdzić tzw. pamiętnik (jest to wybierak od zmiany biegów), a przed rozbiórką silnika zajrzyj do mechanizmu od zmiany biegów czy tam sprężynki są całe i czy mechanizm zmiany biegów się nie blokuje.


Śmiem przypuszczać że nie trzeba całego slinika rozwalać.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez maatiaas » 24/12/2008, 13:42

słyszałem kiedyś że można sprawdzić stan trybów i wodzika poprzez małe doświadczenie. jeżeli znajdziesz gdzieś kawałek suchego asfaltu to zapnij 2 i spróbuj lekko przytrzymać lewarek nogą jeżeli bieg wyskoczy jest to kwestia trybów a jeżeli nie wyskoczy to jedynie kwestia regulacji wodzika....
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez luupus » 24/12/2008, 15:16

krzyknęli tyle że taniej wyjdzie wykupienia AC i skok z mostu ;)
fz6 - 2004
luupus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/11/2007, 00:02
Lokalizacja: wawa/pruszków

Postprzez kargulvmax » 25/12/2008, 17:03

Witam,praktykuję czasem różne techniki ale wydaje mi sie że bez rozpoławiania silnika się nie obedzie.Dlaczego niby sie niepraktykuje wymiany trybów co to skrzynia monolit ,gdyby tak było nie sprzedawali by osobno zębatek.ale do młodego rocznika moze byc problem z uzywaną skrzyniąSilnik wyjac umiesz? przywież go za 300zł Ci to zrobię a pózniej nawet moge za 20zł /100km odwieżć.Juz brałem i odwoziłem całe moto z W-wy ale silnik mozna wrzucic w bagaznik i nie trzeba sie bujac z przyczepką.Jeżdziłem do Kajetan przez 1.5 roku z towarem w Inter Cars,4 godz i jesteś u mnie w tępie zółwia.Pozdr jak co to dzwoń Klient nasz Pan
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez kargulvmax » 25/12/2008, 17:03

Witam,praktykuję czasem różne techniki ale wydaje mi sie że bez rozpoławiania silnika się nie obedzie.Dlaczego niby sie niepraktykuje wymiany trybów co to skrzynia monolit ,gdyby tak było nie sprzedawali by osobno zębatek.ale do młodego rocznika moze byc problem z uzywaną skrzyniąSilnik wyjac umiesz? przywież go za 300zł Ci to zrobię a pózniej nawet moge za 20zł /100km odwieżć.Juz brałem i odwoziłem całe moto z W-wy ale silnik mozna wrzucic w bagaznik i nie trzeba sie bujac z przyczepką.Jeżdziłem do Kajetan przez 1.5 roku z towarem w Inter Cars,4 godz i jesteś u mnie w tępie zółwia.Pozdr jak co to dzwoń Klient nasz Pan
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez kargulvmax » 25/12/2008, 17:08

Oczywiście za robotę to 300zł części to inna sprawa.Kiedyś kupowałem do starej ale zajebistej i rzadkiej Yamahy XS1100 Elewen Specjal dwie zębatki i wodzik w serwisie w Berlinie ok.150 DM(oj dawno to było) teraz pewnie z 200euro nie starczy więc lepiej szukać uzywanej skrzyni(moze ebay niemiecki?)
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez Raczek_6 » 26/12/2008, 21:56

601230084 Juliusz - prowadzi serwis w Konstancinie, polecam sporo moich kumpli serwisuje u niego swoje motocykle, jeśli naprawa to tylko i wyłącznie nowe tryby, z używanymi może być podobnie jak z obecnymi.
Do R1 2 tryby i wodzik kosztowały około 850PLN ( dwa miesiące temu Julek naprawiał 2-kę kumplowi, obecnie naprawia w R6).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez michaku » 27/12/2008, 11:47

siemanko. silnika sie chyba nie da od doly otworzyc, ale nie ma tego zlego, mozesz go rozpolowic panie kolego....
michaku
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/12/2008, 20:20
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez Raczek_6 » 27/12/2008, 23:31

michaku napisał(a):siemanko. silnika sie chyba nie da od doly otworzyc, ale nie ma tego zlego, mozesz go rozpolowic panie kolego....


Raczek_6 napisał(a):W FZ6 żeby dostać się do skrzyni biegów należy rozpołowić silnik (demontaż silnika).


Czytaj kolego dokładniej, nie trzeba rozbierać całego tylko rozpołowić...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê