yamaha fz6 skrzynia biegów
Posty: 17
• Strona 1 z 1
yamaha fz6 skrzynia biegów
witam,
rozsypała mi się skrzynka
to znaczy wyskakuje dwójka, usterka tyle powszechna co uciążliwa... a teraz pytanie: czy do wymiany bądź to całej skrzyni lub tylko uszkodzonych zębów trzeba rozbierać cały silnik czy może da się uczynić to "od dołu"??
pozdro i wesołych świąt
rozsypała mi się skrzynka

pozdro i wesołych świąt
- jaszczur
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/12/2008, 11:13
Rozumiem, że dwójka wypada Ci jak ostro przypałujesz sprzęta, czy przy jeździe bez ostrych przyspieszeń też?
Pytanie drugie - masz problemy z wrzuceniem dwójki?Tzn. jak ruszasz z jedynki i powiedzmy, dociągniesz do 8 - 9 tys obrotów, to chodzi Ci bieg bez problemu, czy masz tzw. "wiertarkę".
Generalnie wymian pojedynczych trybów w skrzyniach się nie praktykuje. Zobaczymy co odpiszesz, bo może być to problem ze sprzęgłem.
Yamaha poprawiła zdecydowanie skrzynie w porównaniu z FZS. Ja mam rocznik 2006 i skrzynia chodzi jak marzenie.
Pozdr.
Co do ksywki, to temat nieaktualny:D Nie to miasto
Pytanie drugie - masz problemy z wrzuceniem dwójki?Tzn. jak ruszasz z jedynki i powiedzmy, dociągniesz do 8 - 9 tys obrotów, to chodzi Ci bieg bez problemu, czy masz tzw. "wiertarkę".
Generalnie wymian pojedynczych trybów w skrzyniach się nie praktykuje. Zobaczymy co odpiszesz, bo może być to problem ze sprzęgłem.
Yamaha poprawiła zdecydowanie skrzynie w porównaniu z FZS. Ja mam rocznik 2006 i skrzynia chodzi jak marzenie.
Pozdr.
Co do ksywki, to temat nieaktualny:D Nie to miasto
- Sureal
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
- Lokalizacja: Poznań
BYć może jest możliwość otwożenia silnika od dołu.
Może być tak że trzeba będzie wymienić parę kół zębatych współpracujących ze sobą i wodzik sterujący włączaniem i wyłączaniem biegu.
Może być tak że trzeba będzie wymienić parę kół zębatych współpracujących ze sobą i wodzik sterujący włączaniem i wyłączaniem biegu.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
W FZ6 żeby dostać się do skrzyni biegów należy rozpołowić silnik (demontaż silnika). Najpierw rozbiórka później weryfikacja co jest potrzebne (obstawiam 2 tryby i wodzik) oraz należy sprawdzić tzw. pamiętnik (jest to wybierak od zmiany biegów), a przed rozbiórką silnika zajrzyj do mechanizmu od zmiany biegów czy tam sprężynki są całe i czy mechanizm zmiany biegów się nie blokuje.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Raczek_6 napisał(a):W FZ6 żeby dostać się do skrzyni biegów należy rozpołowić silnik (demontaż silnika). Najpierw rozbiórka później weryfikacja co jest potrzebne (obstawiam 2 tryby i wodzik) oraz należy sprawdzić tzw. pamiętnik (jest to wybierak od zmiany biegów), a przed rozbiórką silnika zajrzyj do mechanizmu od zmiany biegów czy tam sprężynki są całe i czy mechanizm zmiany biegów się nie blokuje.
Śmiem przypuszczać że nie trzeba całego slinika rozwalać.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
słyszałem kiedyś że można sprawdzić stan trybów i wodzika poprzez małe doświadczenie. jeżeli znajdziesz gdzieś kawałek suchego asfaltu to zapnij 2 i spróbuj lekko przytrzymać lewarek nogą jeżeli bieg wyskoczy jest to kwestia trybów a jeżeli nie wyskoczy to jedynie kwestia regulacji wodzika....
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
Witam,praktykuję czasem różne techniki ale wydaje mi sie że bez rozpoławiania silnika się nie obedzie.Dlaczego niby sie niepraktykuje wymiany trybów co to skrzynia monolit ,gdyby tak było nie sprzedawali by osobno zębatek.ale do młodego rocznika moze byc problem z uzywaną skrzyniąSilnik wyjac umiesz? przywież go za 300zł Ci to zrobię a pózniej nawet moge za 20zł /100km odwieżć.Juz brałem i odwoziłem całe moto z W-wy ale silnik mozna wrzucic w bagaznik i nie trzeba sie bujac z przyczepką.Jeżdziłem do Kajetan przez 1.5 roku z towarem w Inter Cars,4 godz i jesteś u mnie w tępie zółwia.Pozdr jak co to dzwoń Klient nasz Pan
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Witam,praktykuję czasem różne techniki ale wydaje mi sie że bez rozpoławiania silnika się nie obedzie.Dlaczego niby sie niepraktykuje wymiany trybów co to skrzynia monolit ,gdyby tak było nie sprzedawali by osobno zębatek.ale do młodego rocznika moze byc problem z uzywaną skrzyniąSilnik wyjac umiesz? przywież go za 300zł Ci to zrobię a pózniej nawet moge za 20zł /100km odwieżć.Juz brałem i odwoziłem całe moto z W-wy ale silnik mozna wrzucic w bagaznik i nie trzeba sie bujac z przyczepką.Jeżdziłem do Kajetan przez 1.5 roku z towarem w Inter Cars,4 godz i jesteś u mnie w tępie zółwia.Pozdr jak co to dzwoń Klient nasz Pan
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Oczywiście za robotę to 300zł części to inna sprawa.Kiedyś kupowałem do starej ale zajebistej i rzadkiej Yamahy XS1100 Elewen Specjal dwie zębatki i wodzik w serwisie w Berlinie ok.150 DM(oj dawno to było) teraz pewnie z 200euro nie starczy więc lepiej szukać uzywanej skrzyni(moze ebay niemiecki?)
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
601230084 Juliusz - prowadzi serwis w Konstancinie, polecam sporo moich kumpli serwisuje u niego swoje motocykle, jeśli naprawa to tylko i wyłącznie nowe tryby, z używanymi może być podobnie jak z obecnymi.
Do R1 2 tryby i wodzik kosztowały około 850PLN ( dwa miesiące temu Julek naprawiał 2-kę kumplowi, obecnie naprawia w R6).
Do R1 2 tryby i wodzik kosztowały około 850PLN ( dwa miesiące temu Julek naprawiał 2-kę kumplowi, obecnie naprawia w R6).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
michaku napisał(a):siemanko. silnika sie chyba nie da od doly otworzyc, ale nie ma tego zlego, mozesz go rozpolowic panie kolego....
Raczek_6 napisał(a):W FZ6 żeby dostać się do skrzyni biegów należy rozpołowić silnik (demontaż silnika).
Czytaj kolego dokładniej, nie trzeba rozbierać całego tylko rozpołowić...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości