YAMAHA R6 2001 rok stuki w silniku :(
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
YAMAHA R6 2001 rok stuki w silniku :(
Silnik sie rozgrzeje to stuka cos po prawej stronie jak sie siedzi na motorze , moze bardziej w gornej czesci silnika - tak mi sie wydaje .. Co to moze byc? mechanik zapewnial mnie ze nic powaznego i ze mozna jezdzic ale w koncu bede miec co raz mniej mocy i zacznie sie dlawic - stwierdzil to po tym co mu powiedzialem. Stuka tylko na wolnych obrotach troszeczke gazu dam i znika . Przebiegu ma niby okolo 24 000, wyczytalem ze moze to regulacje zaworów trzeba przeprowadzic ?
Mozliwe zeby to zawory tak cykaly?
Mogli byście cos doradzic, poradzic, podpowiedziec ..
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Mozliwe zeby to zawory tak cykaly?
Mogli byście cos doradzic, poradzic, podpowiedziec ..
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Ostatnio edytowano 16/11/2008, 11:06 przez RAFF, łącznie edytowano 2 razy
zwolnij
- RAFF
- Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
- Lokalizacja: Białystok
stuki
Witam.kosz sprzegłowy Ci stuka ,wcisnij sprzegło będzie ciszej albo obroty 1500.Trzeba sie przyzwyczaic i juz
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
raczej to nie to bo juz sprawdzalem naciskajac sprzeglo i nie ma zadnej roznicy , a stuki pojawiaja sie jak silnik osiagnie okolo 60 C
cos mi sie wydaje ze moga to byc zwory jakis popychacz hm cos przestaje chodzic jak nalezy gdy olej robi sie rzadszy ....
cos mi sie wydaje ze moga to byc zwory jakis popychacz hm cos przestaje chodzic jak nalezy gdy olej robi sie rzadszy ....
zwolnij
- RAFF
- Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
- Lokalizacja: Białystok
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
ja juz sam nie wiem do czego tu sie przyczepic, jak teraz jezdzilem to znowu na rozgrzanym silniku nic nie stukalo , to tak sobie stuka czasami, moze jakas drobna sprawa ;p trzeba chyba do servisu zaprowadzic.
zwolnij
- RAFF
- Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
- Lokalizacja: Białystok
Teoretycznie mniej więcej co ok 24-25tyś km powinno się regulować zawory, nie jest to duży koszt i zrobić nie zaszkodzi a możliwe że problem zniknie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Kedar-88 napisał(a):heheh tak strasz kolegę zarżniętą panewką
Każda możliwość trzeba wziąć pod uwagę.
Jeśli mamy tylko suche dane to każda sugestia jest jak najbardziej na miejscu.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Prawdopodobnie łańcuszek rozrządu - miałem podobnie w R6 z 2000roku. łańcuszek był wyciągnięty i zużyty, dopiero po nagrzaniu do około 65-70st.C. zaczynał być słyszalny ten dźwięk (taki dziwny grzechot), po wymianie łańcuszka jest dobrze.
A przy okazji zdjęcia wałków były lekkie ślady przytarcia kilku panewek na wałkach, oczywiście zostało to spolerowane.
A przy okazji zdjęcia wałków były lekkie ślady przytarcia kilku panewek na wałkach, oczywiście zostało to spolerowane.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Sam robiłem (kiedyś pracowałem w serwisie), gdyby nie doświadczenie nie brał bym się (przebieg wg licznika 51kkm - chyba rzeczywisty).
Jak jest to kwestia wałków i zatrą się to silnik do wywalnenia bo naprawa będzie nie opłacalna.
Jak będzie ktoś zaglądał do regulacji luzu zaworowego to niech koniecznie sprawdzi (zalecana regulacja co 24kkm)
Jak jest to kwestia wałków i zatrą się to silnik do wywalnenia bo naprawa będzie nie opłacalna.
Jak będzie ktoś zaglądał do regulacji luzu zaworowego to niech koniecznie sprawdzi (zalecana regulacja co 24kkm)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
?????
Taaaak ,wałki sie przytra to silnik do wywalenia to w serwisie norma.Własnie był u mnie gosc któremu chwyciła panewka na 1 czopie w Intruderze 1800 rok 2008 przewidywany koszt naprawy w serwisie w Czestochowie 15-20 tys.zł .Oczywiście według nich, ale po co ma wymieniac oba cylindryi tłoki to nie wiem bo jeszcze wał i korby rozumiem.Naciagacze widzą lalusia z kasa to dawaj go w rogi bić .A łancuszek nie stukatylko grzechocze w miare równomiernie ,zresztą to wszystko gdybanie .Jeden określa to stukaniem drugi waleniem a może cyka zawór? Cięzko okreslic przyczynę jak niby cos jest a raz nie .Robiłem teraz R1 która kosz sprzęgłowy miała tak wyrąbany ze nie wierzyłem i właśnie grzechotał bardziej po rozgrzaniu ,na zimnym po wcisnieciu sprzęgła trochę było ciszej.Kumpel w Suzuki DL 1000 przebieg 18tys.to na krzyzówkach ze wstydu trzymał sprzęgło tak waliło.Nie wiem co Ci tu poradzic szukaj kumatego gościa w okolicy nie koniecznie mechanika ale co jest osłuchany w silnikach i wie co jest grane a zaworki to podstawa zawsze to powtarzam czym ciszej tym gorzej Skąd jestes bo sesje wyjazdowe tez czasem przy jakiejs okazji robie ( okolice Gorzowa Drezdenka )róznie to bywaPozdr
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Przypuszczam że w zależności od warsztatu od 250 - 500PLN o ile podejmą się takiej pracy.
Przy okazji może warto zainwestować w nowy łańcuszek rozrządu w ASO Yamaha koszt ponoć 150PLN w Larsson niestety 250PLN.
Przy okazji może warto zainwestować w nowy łańcuszek rozrządu w ASO Yamaha koszt ponoć 150PLN w Larsson niestety 250PLN.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no dzieki za wyczerpujaca wypowiedz
ja jestem z białegostoku ...
To prawdopodobnie zawory cykaja u mnie dzis mechanik samochodowy sie przysluchiwal mysle ze regulacja zaworów i bedzie po sprawie i by sie zgadzalo bo ma przejechane 23 700 km a przy 24 zalecana jest regulacja .. nno jeden nie wytrzymal
takze jestem dobrej mysli .
pozdro
A jezeli ktos wie jakie powinny byc luzy na zaworach to poprosze o dane gdyz chcial bym sam je wyregulowac ;]

To prawdopodobnie zawory cykaja u mnie dzis mechanik samochodowy sie przysluchiwal mysle ze regulacja zaworów i bedzie po sprawie i by sie zgadzalo bo ma przejechane 23 700 km a przy 24 zalecana jest regulacja .. nno jeden nie wytrzymal

pozdro
A jezeli ktos wie jakie powinny byc luzy na zaworach to poprosze o dane gdyz chcial bym sam je wyregulowac ;]
zwolnij
- RAFF
- Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
- Lokalizacja: Białystok
Luzy
Ja bym sie martwił wyjęciem i włozeniem wałków rozrzadu a nie gaznikami czy chłodnicą.Robiłeś to kiedys?
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości