Zobacz wÄ…tek - Opony uzywane na torze, a pozniejsze ich wykorzystanie..
NAS Analytics TAG

Opony uzywane na torze, a pozniejsze ich wykorzystanie..

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Opony uzywane na torze, a pozniejsze ich wykorzystanie..

Postprzez w_a_c_h » 9/9/2008, 20:10

Chcialbym dowiedziec sie co myslicie o uzyciu opon z toru (czyli z treningu sportowca na torze ktory trwa ok. 2h) do jazdy po drogach cywilnych w "zwyklym" motocyklu. Chodzi mi o uzycie opon deszczowych na tor, w zyciu codziennym. Na jakiej zasadzie? Odkupienia jej od sportowca po 2h treningu (gdyz po takim treningu opona nie moze byc juz uzyta na torze)
Czy taki "recykling" oponowy jest bezpieczny?
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez ostryziom » 9/9/2008, 20:22

ale takie typowe torowki sa na rozmiar 16,5 cala o ile sie nie myle
ostryziom
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 9/11/2007, 20:58


Postprzez elco » 9/9/2008, 20:23

ja jestem zdania, ze sprzet uzywany na torze ma wlasnie miejsce tam a nie gdzie indziej. Moze nie dotyczy to wszystkich podzespolow, ale znacznej wiekszosci wlaczajac w to opony. Jakbys przypatrzyl sie wyscigom zobaczylbys, ze opony zawsze przed jazda znajduja sie w kocach grzewczych. Te opony musza byc dobrze rozgrzane, aby spelnialy swe zadanie i to takze dotyczy opon na deszcz.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez w_a_c_h » 9/9/2008, 20:24

kumpel ma w cbr f2 94r zalozona opone z toru i jezdzi, i zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem do swojego motoru lecz wole wczesniej sie dowiedziec czy jest to bezpieczne
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Mauy OCX » 9/9/2008, 21:04

jakkolwiek nie dajesz w palnik mopkiem nie rozgrzejesz opony tak jak jazda torowa, co do opon deszczowych w letni suchy dzień możesz je ślicznie przegrzać. z deszczu pod rynnę :)
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez Grubas » 10/9/2008, 13:37

Jeśli mają atest na ulicę to nie ma problemu. Natomiast wyścigowe to nie najlepsze rozwiązanie. Jak już pisali poprzednicy problem z temperaturą - łatwo ją tracą. Co gorsza są b wrażliwe na temperaturę.
Do tego slicków nie wolno używać na drodze (ale nie mają atestu więc powtarzam pierwszy z warunków).
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości




na górê