SV650S K3 - "dobijajÄ…ce" lagi?
Posty: 5
• Strona 1 z 1
SV650S K3 - "dobijajÄ…ce" lagi?
Hej.
Zauważyłem kilkukrotnie dziwny objaw podczas szybkiego wjechania w dziurę lub nierównośc w drodze: otóż słyszę metaliczny stuk, tak, jakby przednie zawieszenie dobiło do granicy resorowania. Z tego co patrzę na skok, jest to chyba niemożliwe? Nie zdarza mi się to nawet przy gwałtownym hamowaniu, jedynie podczas szybkiego wjazdu w jakąś niespodziewaną
nierówność.
Zawieszenie mam ustawione na najwyższy "znacznik" w regulacji). Jakieś pomysły, podpowiedzi?
Dziękuję i pozdrawiam,
n.
Zauważyłem kilkukrotnie dziwny objaw podczas szybkiego wjechania w dziurę lub nierównośc w drodze: otóż słyszę metaliczny stuk, tak, jakby przednie zawieszenie dobiło do granicy resorowania. Z tego co patrzę na skok, jest to chyba niemożliwe? Nie zdarza mi się to nawet przy gwałtownym hamowaniu, jedynie podczas szybkiego wjazdu w jakąś niespodziewaną

Zawieszenie mam ustawione na najwyższy "znacznik" w regulacji). Jakieś pomysły, podpowiedzi?
Dziękuję i pozdrawiam,
n.
SV650S K3
-
neuro - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2006, 14:31
- Lokalizacja: KRK
może ten metaliczny dźwięk to luz na główce ramy? więc czas na wymianę łożyska główki, naciśnij hamulec i próbuj ruszyć motocykl do przodu i do tyłu, najlepiej jest jednak postawić na centralną i zacząć ruszać kołem wzdłuż osi motocykla.
To daje się zauważyć czy aby na pewno dobijają lagi? Jeżeli to jednak lagi to raczej mnogość spraw - od oleju przez sprężyny po dysze (kryze).
To daje się zauważyć czy aby na pewno dobijają lagi? Jeżeli to jednak lagi to raczej mnogość spraw - od oleju przez sprężyny po dysze (kryze).
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
-
Mauy OCX - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22
IMO za mocno ustawiłeś napięcie wstępne sprężyny. Jak na nasze drogi oczywiście. Na równym asfalt byłoby OK. To powoduje, że zawieszenie przy odbiciu nie ma wystarczającego skoku i masz właśnie uderzenie przy odbiciu w momencie kiedy wjeżdżasz w dziurę i sprężyny "wciskają" koło w dziurę. Dodatkowym niemiłym efektem zbyt wysokiego napięcia może być uciekanie koła na poprzecznych nierównościach w zakręcie.
Nie wiem ile ważysz i czy jeździsz ciągle z bagażem. Ja przy moich 80paru kg plus bagaże nie skręcam zawieszenia z przodu na full. Tak że zmniejsz napięcie wstępne o obrót przynajmniej, a najlepiej dwa. Pomóc może również skręcenie tyłu, żeby przesunąć nieco masy na przód, jeśli nie skręcałeś zawieszenia z tyłu dotychczas. Ale na nasze drogi naprawdę nie polecam.
A jeżeli masz problem typowo SVkowy z nurkującym przodem to wymień olej na 15kę, a najlepiej jeszcze sprężyny na progresywne.
Pozdro serdeczne,
&REW.
Nie wiem ile ważysz i czy jeździsz ciągle z bagażem. Ja przy moich 80paru kg plus bagaże nie skręcam zawieszenia z przodu na full. Tak że zmniejsz napięcie wstępne o obrót przynajmniej, a najlepiej dwa. Pomóc może również skręcenie tyłu, żeby przesunąć nieco masy na przód, jeśli nie skręcałeś zawieszenia z tyłu dotychczas. Ale na nasze drogi naprawdę nie polecam.
A jeżeli masz problem typowo SVkowy z nurkującym przodem to wymień olej na 15kę, a najlepiej jeszcze sprężyny na progresywne.
Pozdro serdeczne,
&REW.

- W_endy
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/8/2008, 13:02
Dzięki panowie za sugestie. Doszedłem do wniosku, że owo stuknięcie dochodzi chyba faktycznie z główki ramy - czas na dokręcenie/wymianę?
Co do lag to i tak nosiłem isę z zamiarem wymiany oleju - moto ma nawinięte 18k przez poprzedniego właściciela, ale mimo, że jest utrzymane b. ładnie wolę wymienić olej i sprawdzić, co wewnątrz "piszczy".
Pozdrawiam.
p.
Co do lag to i tak nosiłem isę z zamiarem wymiany oleju - moto ma nawinięte 18k przez poprzedniego właściciela, ale mimo, że jest utrzymane b. ładnie wolę wymienić olej i sprawdzić, co wewnątrz "piszczy".
Pozdrawiam.
p.
SV650S K3
-
neuro - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2006, 14:31
- Lokalizacja: KRK
Cześć wam podepne sie do tematu lag, otuż mam problem bo nie umiem rozkręcić lag w TL1000R rok 99 domyślam sie że w sv będą te same albo w gsxr. Wyjołem już lagi z ramy i teraz chcę je rozkręcić żeby wymienić uszczelniacze bo ciekkną ;/ no i kręce tą śrubą od spodu ale bez większego efektu niestety, jednak że słychać jak coś się okręca w środku i nie wiem jak to zablokować żeby wykręcić śróbe. Jak zaglądam od góry to ani nic się nie kręci ani niczego nie widze do zablokowania ;/ Z góry dzieki za wszelką pomoc pozdrawiam
- mudzina
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 30/4/2007, 14:47
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości