Zobacz wątek - Zawór wydechowy, Aprilia RS 125, AF1 Futura 125 itp...
NAS Analytics TAG

Zawór wydechowy, Aprilia RS 125, AF1 Futura 125 itp...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zawór wydechowy, Aprilia RS 125, AF1 Futura 125 itp...

Postprzez michal_ck » 24/7/2008, 09:05

Siema

Zatarłem apke AF1 125 na nikaslu bo poprzedni właściciel lał do dozownika olej silnikowy od ciągnika albo innej maszyny rolniczej.
Zrobiłem tuleje w Motor-Techu. Bardzo polecam są w tych sprawach najlepsi.
Założyłem cylinder tłok po prostu kpl. Przejechałem 10km i moto niema siły i gaśnie oraz wydaję metaliczny dźwięk.
Rozkręciłem zestawik, a tu zawór wydechowy wpadł mi do środka i poszedł tłok. Na szczęście tuleja jest nietknięta więc tylko nowy tłok.
Moje pytanie jest proste. Czy mogę ten zawór wydechowy wyrzucić i zrobić zaślepke? Wiem, że na niższych partiach obrotów będzie słabsza ale to nie problem. Głównie chodzi mi o to czy taka operacja nie skróci żywotności części ( tulei, tłoka itp) albo czegoś nie rozwale?
Jeżeli jest to możliwe to ma jeszcze pytania:
- Jak wyjmę zawór wydechowy to będzie taka luka. Ona ma zostać pusta i tam mam nic nie wkłądać, a w stare mocowanie obudowy zaworu mam dać jakąś zaślepke?
- Posiadam ten zawór bo on sie nie zniszczył. Mogę np. ustawić ten zawór w oknie wydechowym tak żeby był cały czas otwarty, a jego przymocować np. jakąś śrubą z podkładką. Na zaworze po bokach jest miejsce i tam planuje te otwory na śruby zrobić.

Proszę o rade bo nie chce kupować następnego tłoka.

A to znalazłem na necie:

Obrazek (otwórz link)



pozdro :) :)
michal_ck
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/7/2008, 21:56


Postprzez tiesto9199 » 26/7/2008, 18:17

siema ja miałem ten sam problem tyle ze ja miałem cylinder tulejowany na 160 i czasem blokował tłok. no możesz tak zrobić nic nie będzie się działo tylko dobrze uszczelni ale zato będzie muł lub przerywał tak delikatnie
i bardzo słąby w tym zakresie obrotów między 4tyś a 6 tyś
tiesto9199
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3/5/2008, 12:40
Lokalizacja: pszów


AF1, zawór wydechowy

Postprzez michal_ck » 27/7/2008, 08:17

Siema

Zrobilem tak...
Stary zawór ustawilem w położeniu, że jego krawędź jest równa ze ścianką cylindra i przymocowałem śrubą.
Moto ma delikatniego muła, dostaje kopa między 7-8 tys.
Lepsze takie rozwiązanie niż wydawać kilka ładnych stów na zawór.
Póki co działa.

pozdro
michal_ck
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/7/2008, 21:56

Postprzez MAXIKING » 17/8/2008, 00:38

Siema! mam ten sam problem co prawda w tzr'ce ,zawór wydechowy mam też ustawiony non stop na otwarty..wg mnie nic nie powinno się z tym dziać(jeśli chodzi o żywotność) ale jest bardzo słaba przez to na niskich obrotach no i spalanie maksymalne:/ - maksymalny przepływ spalin.. na Twoim miejscu rozejrzałbym się za takim zaworem używanym,jeśli trafiłaby sie okazyjna cena to warto to kupić a jeśli nie to można jeździć tak jak ja mam..Pozdro
Nie ma Boga jest Motur!
Avatar użytkownika
MAXIKING
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 15/8/2008, 23:30
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Gs-stefan » 17/8/2008, 10:05

ja mam nsr 125 i mam zaword otwarty chleje co prawda wiecej ^^ ale to mi nie robi ... moj ma kopa od 6 tysiecy do konca
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê