Zobacz wÄ…tek - Nie Å‚aduje akumulatora :(
NAS Analytics TAG

Nie Å‚aduje akumulatora :(

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Nie Å‚aduje akumulatora :(

Postprzez tomke » 23/6/2008, 21:20

Witam Wszystkich bardzo serdecznie :)

Na początku dodam że forum jest świetne i wiele razy pomogło mi rozwiązać różne problemy i nurtujące pytania, nieszczęście wkrótce dopadło i mnie i muszę się ratować Waszą pomocą.
Otóż wygląda na to że mój akumulator w Suzuki GSXR 600 K1 nie chce się ładować, wczoraj motocykl zgasł mi w czasie jazdy wyłączył mi się licznik i kontrolki. Udało się go odpalić na popych ale przy próbie włączenia świateł odrazu gasł. W końcu 1km przed domem padł zupełnie i nie dało się go odpalić w żaden sposób w 30stopniowym upale udało mi się go dopchać do garażu. Przez noc ładowałem akumulator prostownikiem bo wydawało mi się że poprostu aku się rozładowało. Rano motor odpalił bez problemu zadowolony pojechałem do pewnego elektryka żeby jeszcze zbadać sytuacje co się mogło stać i ewentualnie co jest grane. Okazało się że aku nie ma ładowania. Elektryk zasugerował że może to być wina alternatora ale on nie bawił się nigdy takim sprzętem i nie ma o tym pojęcia i nie chce się za to zabierać ! ;( Z forum wyczytałem że może to być jeszcze regulator napięcia. Bardzo proszę jak mogę to sprawdzić w jakiś prostu sposób żeby mieć pewność co padło, dodam że niespecjalnie się na tym znam ;/ Istnieje jakiś łopatologiczny sposób krok po kroku jak to wyczaić?
tomke
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/6/2008, 21:09


Postprzez blatomasz » 23/6/2008, 22:47

Musisz sprawdzic miernikiem czy masz ładowanie czy tez nie. Jak bedziesz miał na mierniku poniżej 13.5 ładowanie na włączonym silniku i przy włączonych swiatłach to ładowania brak. Jak bedzie ponad 13.5 najlepiej ponad 14 to ładowanie jest i trzeba aku zmienic.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk


Postprzez elco » 24/6/2008, 00:03

Identyczne objawy mialem u siebie w Hondzie CBR F2. Uszkodzony byl regulator napiecia. Najlepszym sposobem na jego sprawdzenie jest jego podmiana. Sprawdzenie miernikiem napiecia ladowania tak wlasciwie nie wskaze ci czy wine np. za jego brak ponosi regulator czy tez alternator. Pomiary poszczegolnych rezystancji na wtykach reglera jak bylo w moim przypadku byly w porzadku. Jezeli masz kolege, ktory jezdzie takim samym sprzetem albo kogos, kto moglby uzyczyc ci takiego regulatora to podmien i sprawdz. Niesprawny regulator napiecia moze uszkodzic akumulator wiec trzeba dzialac szybko.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Grzybu » 24/6/2008, 09:16

Jeśli to mozliwe najlepiej zmierzyc napięcie przed reglerem i za reglerem.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez ciosmaciej » 25/6/2008, 09:17

Najpierw sprawdź sam akumulator moze być tak że jest zwarcie na celi bedziesz go mógl naładować bedzie pokazywal ze ma 12,6 V ale nie bedzie sprawny. najlepiej sprawdzić aku pod odbciażeniem speljalnym testerem do aku gdy aku jest uszkodzony to wskazania miernika odnośnie ładowania może być oszukane. pozdrawiam
ciosmaciej
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 16/4/2008, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Landryss25 » 25/6/2008, 18:10

A u mnie w monster 600 identyczne objawy to był po prostu bezpiecznik od alternatora i umieszczony był pod bakiem a nie pod siedzeniem jak reszta bezpieczników a był spory bo 40A.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez krisgsxr » 26/7/2009, 18:31

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Ciekaw jestem czy ktoś z Was rozwiąże mój problem. Z tego co wiem to ładowanie w gsxr-ach jest słabym punktem tego motocykla, ale moje objawy są dość dziwne i nikt nie potrafi ich wyjaśnić. Kłopoty zaczęły się pod koniec poprzedniego sezonu. Światła na wolnych obrotach świecą normalnie,a na wyższych przygasają, wobec czego zmierzyłem napięcie na aku podczas pracy no i okazało się że faktycznie spada przy dodaniu gazu. Wymontowałem alternator i regulator i pojechałem do elektryka, który stwierdził,że wszystko jest ok. Ja jednak kupiłem regulator, założyłem i wszystko było ok.Niestety nie na długo. Problem znów powrócił. Na wysokich obrotach nie ładuje, a jak naładuję aku prostownikiem to odpali ładnie, ale jak wybiorę się na przejażdżkę to później jest problem z odpaleniem. Najdziwniejsze jest jednak to,że jak już odpalę i jadę to mogę jechać nawet cały dzień i moto nie zgaśnie. Aha, dodam jeszcze że zauważyłem że grzeje sie trochę regulator i kostka od niego. Wszystko wskazywało by na regulator,ale z jakiego powodu wysiadają? Jakie napięcie powinien dawać sam alternator? Nie mam już pomysłu co to może być,bo sprawdziłem chyba wszystko. Ma może ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc.
krisgsxr
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/7/2009, 18:13
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez TomaszL » 26/7/2009, 20:52

nie wiem jak w gsxr ale jeżeli diody prostownicze są w alternatorze a nie regulatorze to mogła paść jedna i tak ładuje na pół gwizdka
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez krisgsxr » 26/7/2009, 21:12

Diód nie ma w alternatorze, więc zapewne są w regulatorze. Sprawdziłem chyba już wszystkie możliwości.
krisgsxr
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/7/2009, 18:13
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez zomodj » 27/7/2009, 08:19

a wszystkie trzy uzwojenia z alternatora dają napięcie? i to takie samo?
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez jedrzej56 » 30/7/2009, 22:04

przeczysc masy i połaczenia konektorowe,łoczenia konektorow z przewodami a najlepiej je polutuj masz duze spadki na instalacji.
jedrzej56
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 24/5/2008, 21:12
Lokalizacja: słupsk

Postprzez bartek_GiX_ » 19/8/2011, 11:27

a jeśli jedna faza na alternatorze daje mniejsze o jakie 40 % napięcie to co może być przyczyną? dodam ze to gsxr 600 k1
Avatar użytkownika
bartek_GiX_
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9/3/2010, 23:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez Voxx » 19/8/2011, 20:19

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... t_9883.gif
jesli napiecie jest nie rowne to uzwojenia sa uszkodzone , ale to trzeba dobrze zmierzyc , bo jak wszystko jest polaczone to usterka nie koniecznie jest w alt , moze byc zwarcie na instalacji np , albo wiele innych rzeczy
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez Safor » 25/4/2013, 22:34

Witam panowie mam identyczny problem jak kolega wyzej ostatnio padla mi bateria wiec zapalilem motor na popych dojechalem do domu zgasilem motor i za 15 in chcialem dalej jechac niestety nie odpalil ze startera i na zapoych tez nie. wiec zaczalem sprawdzac co moglo sie stac zaczale mod alternatora alternator jest dobry potem przyszla czas na regulator okazal osie ze regualtor jest przypalony wiec go wymienilem na nowy. i niestety problem jest ten sam na naladowanej bateri motor zapali ze startera jezdzi wszystko ok kiedy bateria sie rozladuje nie pali ze startera tylko na zapych.
Safor
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25/4/2013, 22:22
Lokalizacja: Ilawa -Londyn



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê