Zobacz wątek - Wężyki
 
NAS Analytics TAG

Wężyki

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wężyki

Postprzez asmodeusz » 14/6/2008, 12:41

chciałem poszukać czegoś o tym na forum, ale ni wiedziałem jak zacząć nawet....

Chodzi o to, że zauważyłem luźno zwisające węże [wężyki] gumowe w okolicy centralnej nóżki. Wężyki są trzy, jeden z baku [ten wiem od czego] przelewowy, a pozostałe dwa nie wiem od czego i w serwisówce też nie mogę znaleźć... Są po lewej stronie. moto cbr f4i 2001

Pewnie one tak mają wisieć, ale chętnie dowiem się co mi tam dynda :D
Avatar użytkownika
asmodeusz
Świeżak
 
Posty: 207
Dołączył(a): 28/3/2008, 10:27
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez hugo2003 » 14/6/2008, 14:12

jeden od baku (jak mowiles)
drugi moze byc od akumulatora (jesli masz kwasowy)
a trzeci moze z gaznikow (ale nie jestem pewien)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez jasql » 14/6/2008, 14:33

I jeden do plynu chlodzacego (zbiornik wyrownawczy).
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez motoman » 14/6/2008, 15:03

gazniory nie bo to wytryskowiec:P
znajomy kiedys mowl o czym takim jak odpowietrzenie skrzyni korbowej:D... ale nie zaglebialem sie w ten temat:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hugo2003 » 14/6/2008, 16:11

jasql napisał(a):I jeden do plynu chlodzacego (zbiornik wyrownawczy).

dokladnie zapomnialem o nim:) a co do skrzyni korbowej to calkiem mozliwe bo tez gdzies o tym slyszalem, ze jak sie zrobi jakies podcisnmienie to moze simeringi wysadzic czy rozszczelnic....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jasql » 14/6/2008, 19:26

Nie wydaje mi sie, ze wychodzi tam odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jak juz, to jest zrobione od pokrywy zaworow do filtra powietrza.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez pioterjawa » 14/6/2008, 19:59

wezyk od skrzyni powinien miec zatyczke ale nie wiem jaka ona pelni funkcje,
nie wiem wlasnie czy przy wymianie oleju zatyczki nie trzeba wyjac zeby wylal sie caly olej. bo jak zatyczka bedzie zamknieta to caly olej nie wyleci utworzy sie podcisnienie wewnatrz skrzyni bo bedzie ubywal olej a powietrze nie ma jak uleciec
rownie dobrze mozna odkrecic zakretke wlewu oleju ktos ma pomysl o co chodzi ??
Ostatnio edytowano 14/6/2008, 23:51 przez pioterjawa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez Inku » 14/6/2008, 21:35

Odpowietrzenie skrzyni korbowej powinno być poprowadzone do airboxu- przynajmniej u mnie tak jest. Wyobraźcie sobie, że nagle wężykiem wycieka sobie olej, prosto pod tylne koło.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez jasql » 14/6/2008, 21:38

Moj blad. Zapomnialem jak sie na to wola. Przeciez to oczywiste, ze do airboxA.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez zoran » 14/6/2008, 22:25

dwa wężyki idą z baku (dlaczego są dwa to nie wiem)a trzeci od zbiorniczka wyrównawczego tak jest w Sradzie wiec podejrzewam że u Ciebie podobnie
Sradzik 600 '98
zoran
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5/2/2008, 17:04
Lokalizacja: L-wa

Postprzez elco » 14/6/2008, 22:53

zoran napisał(a):dwa wężyki idą z baku (dlaczego są dwa to nie wiem)a trzeci od zbiorniczka wyrównawczego tak jest w Sradzie wiec podejrzewam że u Ciebie podobnie


Tak tez jest w CBR F2. Dwa wezyki idace od baku - jeden przelewowy, drugi od wentylacji, tudziez odpowietrzania baku i trzeci od zbiornika wyrownawczego.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez jasql » 14/6/2008, 23:49

W sumie nawet pytania nie bylo :evil:
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez melvin » 14/6/2008, 23:53

w cb 500 to jest dopiero plątanina wężyków pod moto :)
chyba 2 od gaźników, 1 chłodziwo,1 z baku, a reszta nie wiem od czego jest... nawet nie wiem ile ich tam jest bo jakoś nigdy mnie to nie interesowało...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez pioterjawa » 15/6/2008, 00:00

mam CB 500
w instukcji znalalzem notke na temat tego weza w dziale OLEJ
tylko ze notka jest po angielsku i moze komus uda sie to przetlumaczyc po co i co sie tu robi??

NOTE:
* When running in very dusty conditions, oil changes should be perfomed more frequently than specified in the maintenance schedule.
* Please dispose of used engine oil in a manner that is compatible with the environment. We suggest you take it in a sealed container to your local recy¬cling center or service station for recla¬mation. Do not throw it in the rubbish or pour it on the ground or down a drain.
CAUTION:
* Used engine oil may cause skin cancer if repeatedly left in con¬tact with the skin for prolonged periods. Although this is unlikely unless you handle used oil on a daily basis, it is still advisable to thoroughly wash your hands with soap and water as soon as possi¬ble after handling used oil.

CRANKCASE BREATHER
(Refer to the maintenance precautions on page 52).
1. Remove the crankcase breather tube plug (1) from the tube and drain deposits into a suitable container.
2. Reinstall the crankcase breather tube
plug. NOTE: * Service more frequently when riding in
Załączniki
olej.TIF
Tu fotka z instrukcji
olej.TIF (6.93 KiB) Przeglądane 4365 razy
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez asmodeusz » 15/6/2008, 08:14

Żeby zobaczyć skąd dokładnie idą, to musiałbym bak ściągnąć. Są one gładko obcięte i nie mają śladów po żadnych zaciskach ani zatyczkach. Główny przelewowy widać dopiero po postawieniu na centralną nóżkę, jak jest złożona to dociska go do góry, pozostałe dwa są w owiewce przy lewym podnóżku. Nic z nich nie leci, to jest OK :D, pewnie dopiero się dowiem, jak pojadę do serwisu .

Sprawdziłem organoleptycznie [powąchałem :D] końcówki , co nie dało żadnych rezultatów xD
Avatar użytkownika
asmodeusz
Świeżak
 
Posty: 207
Dołączył(a): 28/3/2008, 10:27
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez simonw » 15/6/2008, 09:49

w tej notce zupelnie nic nie ma ;)

Generalnie - jezeli jezdzisz w brudzie, kurzu innych zlych warunkach olej nalezy zmieniac czesciej.

Nie wolno wywalac oleju, grozi to srodowisku fafarafa - musisz oddac zuzyty olej ... fafarafa

Olej moze uszkodzi skore .... fafarafa .... myj rece po kontakcie z olejem

---
crancshaft to wal korbowy, crank case to karter, tak wiec chodzi o glowny karter silnika gdzie znajduje sie wal i jego smarowanie.
Breather to odpowietrzacz - a dokladnie chodzi o wezyk. Masz go zdajac, odczopowac karter, zlac olej, napelnic nowym, zainstalowac wezyk ;)
koniec
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pioterjawa » 15/6/2008, 16:40

dzieki :D
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr