Zobacz wątek - Guma przód-tył.
NAS Analytics TAG

Guma przód-tył.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Guma przód-tył.

Postprzez Ścigany900 » 29/5/2008, 21:54

Chcę zmienic kapcie przy moim fajerze,tył bezapelacyjnie kwalifikuje sie do wywalenia, natomiast przód 2005 r. zużycie bieżnika znikome.Tu mój dylemat czy wymienic tylko tylnego kapcia na nówkę i zostawic to co jest z przodu czy cały komplet zapodac co by było najlepsze ale i droższe.
Jak się przekłada fakt założenia różnych gum na przód i tył (różne firmy) na prowadzenie motocykla?Jakie mogą byc skutki uboczne takiego działania?
Pozdrawiam
ogar49---->komar49----->wsk 125----->honda cbx 550---->honda cr 125------>suzuki gr 650----->honda xr600----->suzuki gsxr 750W---->suzuki gsxr750Srad------>HONDA CBR900 FIREBLADE SC 33
Ścigany900
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/4/2008, 12:07
Lokalizacja: Szydłowiec


Postprzez Grzybu » 30/5/2008, 07:44

Bierz tylko tył i nie wnikaj. Chyba, że łoisz winkle jak Rossi. Ale sądząc po opisie w jakim stanie masz przód a w jakim tył ta opcja raczej odpada.

Bierz tylko tył ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez Jonyl » 30/5/2008, 13:32

J pragne przypomniec ze kazda guma sie starzeje, nie tylko liczy sie złużycie ale i wiek opony (mój ojciec miał w samochodzie opony 7lat, biżnik praktycznie nietknięty, a jak jechał to mu sie kierownica na wszystkie strony ruszała, po wymianie ogumienia wszystko sie naprawiło)sądze ze w motorze jest podobnie
Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła,
a prędkośc to drugi
:D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
Avatar użytkownika
Jonyl
Świeżak
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6/11/2007, 17:15
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Postprzez gojo » 30/5/2008, 14:09

Grzybu napisał(a):Bierz tylko tył ;)


Ryzykowna rada. Jak się wyłoży, to w końcu to on popadnie w koszty (tudzież kalectwo).

Oponiarze zalecają wymianę gum motocyklowych w wieku 4-5 lat, więc na tej jeszcze bym pojeździł, ale w przyszłym sezonie bym ją wymienił, niezależnie od ilości bieżnika.
Avatar użytkownika
gojo
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 5/12/2006, 14:32

Postprzez Grzybu » 30/5/2008, 17:53

gojo napisał(a):
Ryzykowna rada. Jak się wyłoży, to w końcu to on popadnie w koszty (tudzież kalectwo).

Oponiarze zalecają wymianę gum motocyklowych w wieku 4-5 lat, więc na tej jeszcze bym pojeździł, ale w przyszłym sezonie bym ją wymienił, niezależnie od ilości bieżnika.


I jak się wyłoży to mnie pewnie zaskarży za złą radę :D

W takim razie wymień komplet i lataj nisko i powoli.

Żeby było do tematu. Różne firmy na każdej z osi nie powodują problemu z prowadzeniem. Ważne żeby to były odpowiednie rozmiary.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez gojo » 31/5/2008, 10:29

Grzybu napisał(a):Żeby było do tematu. Różne firmy na każdej z osi nie powodują problemu z prowadzeniem. Ważne żeby to były odpowiednie rozmiary.


Tu również oponiarze zalecają take same opony na przód i tył. Kształt bieżnika w pochyleniu zdaje się ma znaczenie na prowadzenie się motocykla. Jeśli bieżnik będzie skrajnie różny, to tył może chcieć jechać nieco inaczej niż przód.
Ale to raczej teoria bez drastycznego pokrycia w praktyce :)
Avatar użytkownika
gojo
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 5/12/2006, 14:32

Postprzez <borut> » 31/5/2008, 12:47

Chłopie nie komplikuj sobie kup dwie Opony i nie martw sie czy bedzie dobrze czy źle. Kup dwie i spokój.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Grzybu » 31/5/2008, 15:01

To w takim razie ja chętnie odkupię tą z przodu. Proszę o foto.

Dla mnie nie ma w tym nic skomplikowanego ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Grubas » 1/6/2008, 21:33

Opony muszą być razem wymieniane jeśli są na jednej osi. Więc w motocyklu możesz brać jedną.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez adrianCB » 2/6/2008, 21:46

Poza tym ważne też jak była opona przechowywana,widziałem już opony 2-3letnie poparciałe a sam kupiłem ostatnio 5 letnią dobrze przechowywaną bo mięciutką bez jakichkolwiek śladów sparcenia gumy.
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez YZF R1 » 3/6/2008, 15:36

Ooo to i ja mam pytanko chcę kupic komplet 120 i 190 do R1 chce kupić nowe michelin Pilot power lub Continental Road Attack jakieś sugestie propozycje jestem bardziej za Michelinem są seryjnie zakłądane w R1 co oczywiście nie znaczy że są lepsze ktoś się spotkał z tymi oponami?
sugestia jest taka ze na opinie i pytania dotyczace opo jest przyklejony specjalny temat wiec powiniennes sie z nim zapoznac lub tam zadac to pytanie zamias robic balagan w innym temacie. siekson

Pardon
Ostatnio edytowano 4/6/2008, 10:50 przez YZF R1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 3/6/2008, 15:45

Było o tym już sporo. Nawet sam pisałem o Pilotach.

Miałem takie w Cebrze 1000 i chwale sobie bardzo. Kleją do asfaltu dobrze, ale nie bardzo się sprawdzają na mokrym. Przynajmniej mnie nie zadowalały.
Na suchy asfalt rewelacja. Miękkie i pewne.
Continentala nie miałem przyjemności testować.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr