Zobacz wątek - Falujące, zatrzymujące się obroty

Reklama

NAS Analytics TAG

Falujące, zatrzymujące się obroty

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Falujące, zatrzymujące się obroty

Postprzez aosupporter » 6/6/2021, 16:24

Mam Varadero 1000 z 2002 roku. Po kupnie zrobiłem między innymi serwis gaźników (rozkręciłem je na czynniki pierwsze, wyczyściłem i skręciłem z powrotem) i luzów zaworowych. W tej chwili widoczne są:
1. falujące obroty (+/- 500 obr) i na zimnym i na rozgrzanym silniku (raz lub dwa na wolnych obrotach potrafił zgasnąć)
2. kłopoty z odpaleniem (odpala bez problemu przy kręceniu i jednoczesnym odkręceniu manetki)
3. na włączonym silniku obroty po odkręceniu manetki potrafią zatrzymać się na 2500-3000 i zostać lub bardzo powoli opadać do wartości biegu jałowego

Gaźniki nie były jeszcze synchronizowane i mieszanka paliwowo-powietrzna nie była regulowana (w tym momencie mam wrażenie, że pracuje na zbyt bogatej).

Po wyciągnięciu gaźnika żeby sprawdzić możliwości przepływu lewego powietrza nalazłem pękniecię przy plastikowej koncówce linki ssania, którą w tym tygodniu wymienie. Kroćce są w porządku, ale dla pewności uszczelnię je silikonem wysokotemperaturowym. Inne przewody też wydają się być w przyzwoitym stanie.

Najbardziej się obawiam, że może to być czujnik położenia przepustnicy, ponieważ jeszcze nie do końca wiem jak go sprawdzić.

Moje pytanie po szukaniu informacji w sieci brzmi: czy zatrzymywanie się obrotów po odkręceniu manetki może być z powodu braku synchronizacji i regulacji gaźników lub lewego powietrza czy jedyną możliwością jest właśnie czujnik TPS? Jakie testy mogę wykonać i co sprawdzić mając wyciągnięty gaźnik?
aosupporter
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/2/2021, 16:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na gr