Zobacz wątek - Turbosprężarka w Hondzie NSR!!!
NAS Analytics TAG

Turbosprężarka w Hondzie NSR!!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Turbosprężarka w Hondzie NSR!!!

Postprzez Counter » 16/4/2008, 18:35

Witam. Mam pytanko. Czy jest możliwe założenie jakiejkolwiek sprężarki do Hondy NSR 125 z cylkiem 190ccm? Obecnie moto jest po lekkim tuningu i jego vmax to 195 w porywach do 200km/h, ma 46 koników, a do setki przyspiesza w 5,46sek. Myśle, że sprężarka poprawiłaby jeszcze jego osiągi, ale czy jest taka opcja, żeby wsadzić ją do 2T? :twisted: :!: Jeżeli tak to będę wdzięczny rownież za jakąkolwiek pomoc w znalezieniu odpowiedniej sprężarki, a także jakieś wskazówki na temat jej zamontowania.

Oto fotka:
Obrazek
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.


Postprzez boniuboss » 16/4/2008, 19:14

TUTAJ (otwórz link) koleś zamontował turbo w swojej NSR. Istnieje taka możliwość i na pewno dała by o wiele lepsze rezultaty, pewnie moc z 46KM skoczyła by do 60KM albo więcej. Obawiam się tylko o trwałość pozostałych podzespołów ponieważ i tak są już dość mocno wysilone przy tym cylindrze.
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35


Postprzez Counter » 16/4/2008, 19:31

Owszem inne podzespoły bardzo cierpią na tym cylku, ale czego się nie robi dla tych chwil frajdy, szpanu, bansu i lansu... 8) hehe
Niedawno posypało mi się właśnie łożysko igiełkowe na wale i opiłki przy okazji porysowały cylinder i tłok. Jestem w trakcie wymiany i robię tulejowanie cylindra, nowy tłok (wzmacniany), wymienie też przy okazji korbowód i wszystkie łożyska na wzmacniane, żeby wytrzymywał większe obciążenia... Zastanawiam się nad wymianą całego wału na jakiś mocniejszy, ale chyba narazie z tego zrezygnuję, bo ten który mam teraz jest w idealnym stanie :P Ta sprężarka to samoróbka? Gdzie można kupić takie cudo... - najlepiej w Polsce? :wink: Jaki jest mniej więcej koszt?
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.

Postprzez pawlak200192 » 16/4/2008, 19:49

Myslałem ze w 2t to nie możliwe :shock:
Przeciez to by całyczas dmuchało do silnika, a przeciez 2t mam zawór membranowy który powinien sie zamykac w okreslonym czasie- a gdyby tyrbina calyczas tłoczyła powietrze to on by sie nie zamknoł. pozatym podczas otwarcia okien płuczących duzo mieszanki uciekło by przez wydech.
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez Counter » 16/4/2008, 20:23

Orginalnie NSR ma jakiś zawór wydechowy przy cylindrze... ale jak wiadomo cylek mam nieorginalny i tego zaworu nie potrzeba, tzn jest zdjęty, żeby moto miało większą moc nawet z najmniejszych obrotów...
Coś tam jest pokombinowane z linkami, bo teraz zamiast tak jak powinno być, że sterował nimi silniczek zaworu wydechowego są bezpośrednio połączone z manetką gazu...
Co do tej mieszanki idącej w wydech to nie ma problemu bo mam przelotówkę i strzały ognia od czasu do czasu nie są mi obce...
Moto i tak pali średnio 6,5l , a przy mojej jeździe potrafi wciągnąć 8l, także tutaj również "no problem" :P
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.

Postprzez ChudyNs1 » 16/4/2008, 20:30

Jesli chodzi o turbo w Hondzie NSR 125 to jest to mozliwe.
Jednak trzeba miec troche pojecia o programowaniu.
By zamontowac turbo w motocyklu jest nam potrzebny wtrysk paliwa, bez którego turbo nic dawac nie bedzie, i po za tym nie wiem czy turbo da duzo poniewaz 125 to troche mala pojemnosc, a przeciez turbina napedzana jest spalinami, im wieksze cisnienie spalin tym wieksze doladowanie. W przypdaku Hondy sadze ze udalo by się dojść do tych 60km, lecz turbo musialo by byc zamontowane przy samym wydechu. I wtedy zostaje jeszcze problem wtrysku paliwa, odpowiedni program i duuuzo pracy.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez MÅ‚ota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47

Postprzez simonw » 16/4/2008, 21:51

To mnie koledzy zagieliscie i zabiliscie nie lad cwieka, bo o wtryskiwaczu w konstrukcji 2T to nie slyszalem :-) Nie wiem jak moglo by to dzialac, prosze o jakis schemat jak w tym momencie wygladaja oba suwy (w przekroju poprzecznym) i generalnie co robi w tym momencie wtryskiwacz, gdzie podaje paliwo, pod cylinder do sprezania, czy od razu przy po plukaniu... zreszta, jakim plukaniu skoro to wlasnie paliwo z olejem musi smarowac wal, kiedy znajduje sie pod cylindrem i jest sprezane. Nie umiem sobie tego wyobrazic - prosze o schemat :>

//EDIT
Owszem poszperalem po sieci - NSR nigdy nie miala wtrysku, a zaden seryjny silnik 2T nie ma wtrysku paliwa, oprocz roznych prototypowych konstrukcji. Wiec prosze o schemat kolege przdmowce, jesli widzial takie rozwiazanie, badz moze zrobil :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jasql » 16/4/2008, 22:40

Wtrysk mozna zamontowac w 2T.
Kiedys, szukajac serwisowek natknalem sie na firme, ktora sprzedawala gotowe kity.
nie pamietam dokladnie co wchodzilo w sklad zestawu (dawno to bylo), ale zalecali zakladanie tego dopiero kiedy cala mechanika (wal, cylinder, tlok,wdech i dolot) byly maksymalnie "stuningowane".
Paliwo wtryskiwane bylo w kolektor ssacy, a kawaleczek dalej byl wtryskiwacz oleju.

Wiecej nie pamietam, bo to chyba ze 2 lata temu bylo.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez pawlak200192 » 16/4/2008, 22:46

Aprilia sr di-tech ma wtrysk :D , nawet gdzies widzaiłęm animacje jak to działa. Ta apka ma chyba mieszanke wtryskiwaną nad tłok, dziękiczemu poaliwo nie wypłukuje tak szybko oleju 2t z silnika i starcza on podobno na 1500km.

Ciekawostką jest także wersja DiTech z dwusuwowym silnikiem wyposażonym we wtrysk paliwa. Dzięki temu podniesiono dynamikę skutera, oraz obniżono spalanie paliwa (można zejść poniżej 2L/100km !! przy bd dynamice). W związku z tym DiTech jest jedną z najciekawszych propozycji na rynku w klasie 50 ccm. Nie dawno na rynek weszła nowa odmiana SR, pod nazwą Factory - również tak dobra jak jej poprzedniczki.

(z: http://www.skutery.net/skutery.php?model=2 )
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez MadboY » 16/4/2008, 23:26

a tak troche z innej beczki.. jakim sposobem mierzyles przyspieszenie z dokladnoscia do 100ms? ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Adam M. » 16/4/2008, 23:47

Najpopularniejsze konstrukcje - 2 suw diesel turbo z wtryskiem - w ciezarowkach i silnikach okretowych:)
Montowac to wlasnorecznie do jakiegos bzyka to zycze powodzenia :)

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Counter » 17/4/2008, 05:30

Przyspieszenie było mierzone na hamowni oczywiście... :roll:
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.

Postprzez simonw » 17/4/2008, 11:09

Adam - do silnikow okretowych to znam 6scio suw, z suwem nabierania i ogrzewania wody ;) Natomiast owszem, zaplon samoczynny 2T widzialem - pdobnie jak prototypowe konstrukcje 2T iskrowy z wtryskiem. Jednak tam zupelnie inaczej rozwiazano smarowanie i konstrukcja samego silnika byla bardzo dziwna (schematy sa w necie, m.in jeden polskiego konstruktora). Natomiast _nie_ wyobrazam sobie montowania wtryskiwaczy w tym momencie w silniku gaznikowym 2T - zreszta po co :> W tym momencie trzeba inaczej rozwiazac smarowanie, przerobic blok ... kupa zachodu i nie wiem czy "domowym" srodkiem, mozna to poprawnie wykonac.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 13:01

kolega ma dużo hajsiwa :D
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Counter » 17/4/2008, 15:26

Nie lepiej, bo na prawku A1 jakąś 600-tką długo sobie nie pojeżdże... - polska drogówka nie jest zbyt wyrozumiała o czym już się kilka razy przekonałem śmigając cebrą... :lol: Poza tym chcąc mieć to legalnie pakuje hajs w 190ccm, bo co za różnica czy wpakuje go w 190 czy w 600 jak i tak kase trzeba ładować na tuning:) Równie dobrze moge kupić Fireblade'a 1000RR i tuningować, ale po co?
Będę miał normalne prawko to wtedy się pomyśli o czymś większym, a jak narazie chcę mieć jak najwięcej mocy w moto którym mogę legalnie jeździć...
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.

Postprzez marcio » 17/4/2008, 15:48

przecież z tym 190 to juz nielegalnie jezdzisz :lol: jak pakujesz tyle kasy to czemu nie kupisz se wiekszego silniczka i jakos go tam "wsadzisz" ?? bardziej by sie opłacało pewnie ;)
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez Counter » 17/4/2008, 15:59

Nie wsadze... próbowałem już :P Nie chcę tutaj rad typu kup większe moto... chcę narazie jeździć tym i wydobyć z niego maksymalne osiągi...
Może przedstawię przykład... Dlaczego ludzie kupują zwykłe wozy, tzn. jakieś golfiki itd. i tuningują je na własny niepowtarzalny sposób, zamiast kupić jakieś auto typu ferrari i nim szpanować?
Chcę ze zwykłego moto zrobić coś niezwykłego... Co mi to da, że kupię cebre i na mieście będę mijał inne identyczne cebry?
Jest wiele nsrek na świecie, ale chcę, żeby na swój sposób moja wyróżniała się z tłumu... :P
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.

Postprzez Counter » 17/4/2008, 17:29

Gdybym chciał mieć silnik Aprilii to poprostu kupiłbym całe moto... Skoro kupiłem Hondę to raczej chciałem mieć silnik Hondy a nie jakąś pierdzącą Aprilkę bez urazy... :wink: Co do tych golfów to wieśniowozy, ale nie do tego zmierzałem... :P Nie chcę tu wstawiać większego silnika, kupować innego moto... Chcę poprostu stuningować te, które już mam...
Zresztą jak wstawie większy silnik to nie zarejestruję go na 125ccm legalnie..., dlatego próbuję wyciągnąć jak najwięcej mocy z tego co mam aktualnie :twisted:

Pe-es
Temat dotyczy założenia sprężarki w NSR, a zaczyna się tutaj robić dyskusja na temat co jest lepsze... Nie o to chodzi, więc koniec OT - piszmy na temat :roll:
Counter
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/1/2008, 18:57
Lokalizacja: Lubno k/Gorzowa Wlkp.

Postprzez ChudyNs1 » 17/4/2008, 20:08

Jak byÅ› chcial jezdzic NSR 125 legalnie na A1 to musiala by byc ona zdlawiona do 11km, wiec i tak jest to nie legalne, a jesli chodzi o Turbo to neiwiem jakie bs tam smarowanie zastosowal.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez MÅ‚ota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47

Postprzez simonw » 18/4/2008, 01:36

Boze widzisz i nie grzmisz... oftopiarnia w mechanice.

pytanie proste -czy sie da?
odpowiedz- nie *

* - zakadajac realne naklady pracy, srodkow, koszty, oraz realny czas

byc moze jest to mozliwe, przejzalem schematy prototypowych silnikow 2T na wtrysku, gdzie dalo by sie to zrobic. Slyszalem mit o wtrysku w seryjnej maszynie. Nic wiecej. Bardzo prosze o konkretne odpowiedzi z dok. techniczna i linkami przykladowymi. Jesli nie, temat zamkne na jakis czas bo smiecicie przeokropnie a wiedzy zadnej nie ma. Od takich ofow jest hydepark.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê