Zobacz wÄ…tek - thunderace-problem z biegami
NAS Analytics TAG

thunderace-problem z biegami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

thunderace-problem z biegami

Postprzez rygiel » 10/11/2007, 19:44

witam wszystkich thunderow i nie tylko :D od maja tego roku jestem posiadaczem ACE 99 motorek generalnie sprawowal sie super poza glosna zmiana biegow nieduze spalanie jak na tysiaca ogulem ok niedawno 3tyg temu zmienialem olej z castrola 10w40 na motul 10w40po zalaniu przez 2 tyg bylo ok nawet zauwazylem ze dwojka ciszej wchodzi ale od dwuch ni ni stad ni z owad mam problem z wrzucaniem 4 czasem5 a czasem nawet 3 nie chce wejsc dopiero za drugim trzecim razem zaskakuje nieraz po przegazowce a np zaraz jest ok i wszystkie wchodza takze nie wie co to moze byc pomuzcie bo ja juz nie wiem co zrobic :( dodam jeszcze ze motorka nie katuje
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17


Postprzez nierobek » 11/11/2007, 09:41

trudno tak wyrokować na odległość. Generalnie w Thunderze skrzynia pracuje opornie (jedynka i dwójka). Jeżdżę na motulu (10W40), mam dwie wymiany oleju za sobą i nic niepokojącego nie zauważyłem.
a ile masz przejechane?
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17


Postprzez rygiel » 11/11/2007, 16:30

przejechane mam 19 724 mile -wiec przebieg wydaje mi sie ok no i motorek jest zadbany silnik czysciutki kolo co go mial naprawde dbal widac o niego, boje sie zeby nie bylo to cos powaznego a tak w ogule to po kupnie zauwazylem ze ten walek co wchodzi do silnika od bieguw ma luz ale tylko na boki jakies 1.5 - 2 milim ale rozmawialem z gosciem ktury tez ma thundera ze to niby normale jest wiec jezdzilem dalej i wszystko bylo ok.a przy zrzucaniu tez nieraz ci wali?
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez rygiel » 11/11/2007, 16:56

sorki 2mm to za duzo faktycznie ma 1-1,5milm
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez nierobek » 11/11/2007, 21:08

aż byłem sprawdzić ten luz. Faktycznie jest, ale niewielki.
od kiedy mam thundera zdążyłem się przyzwyczaić, że wrzucając jedynkę jest tak jakby skrzynia miała się zaraz rozlecieć (ale to chyba normalne w tym moto). dwójka wchodzi mniej opornie (nieraz nawet prawie bezszelestnie, a innym razem z mocnym kliknięciem).
3,4 i 5 wrzucam przy minimalnym naciśnięciu sprzęgła. I w zasadzie wchodzą wtedy jak w masło. i moto nie szarpie.
Pamiętaj, ze to 5 biegowa skrzynia, i trochę inaczej zestrojona niż "normalna" 6.

To trochę dziwne, ze masz problem z 4 i 5. Gdyby poprzedni właściciel śmigał na niej na kole, to raczej 2 mogłaby nawalać. Ale może się mylę.
Co masz na myśli pisząc, że wali przy zrucaniu?
Jak problem nie zniknie to raczej popytaj jakiegoÅ› speca.
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez rygiel » 12/11/2007, 17:04

czesc nierobek.dzis widzisz jechalem z roboty miodzio raz jak dalem troche na 3jce to nie chciala wejsc 4 ale pozostale ok zauwazylem ze nie ma tego problemu raczej jak wolno jade ale to moze mi sie wydawac.a to walenie to najczesciej wystepuje jak redukuje na dwujke.a tak poza tym jak muwisz jedynka wali niemilosiernie dwujka juz jest lepiej a pozostale mogo byc no i trzeba pewnie zapinac bo jak lekko to potrafi nie wejsc i takie lekkie gryhotniecie slychac.a moze cos ze sprzeglem jest co?gosc muwil ze sprzeglo bylo wymieniane na nowe bo thundery slyszalem ze podobno maja je slabe.juz pomalu zaczynam myslec o zmianie motorku na fazera 1000 choc troche szkoda bo moto fajne jest ale w sumie na fazera zawsze chorowalem a ciekawe jak tam biegi wchodza:)?no bo do oleju to chyba nie mozna sie przyczepic skoro ty na takim jezdzisz i jest wszystko ok.naprawde dziwna sprawa z tym moim moto hmmmm
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez rygiel » 13/11/2007, 11:11

dzis troche poprubowalem i jak muwiles minimalnie sprzeglo wcisniete szybko wrzucic i faktycznie wchodza lepiej a wtedy zawsze do konca wciskalem

Proszę o edytowanie postów, a nie pisanie jednego po drugim
Januszrosa
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez nierobek » 13/11/2007, 12:24

twardziel z ciebie, że jeszcze śmigasz. ja już teoretycznie moto odstawiłem na zimę. W praktyce jak zwykle nie wytrzymam i co jakiś czas trochę pohałasuje po okolicy.
Fazer to bardziej uniwersalny moto niż thunder, ale ja tam swojego jak na razie sprzedawać nie mam zamiaru.
Kupiłem, żeby przynajmniej ze 3 sezony nim pojeździć.
To miłość od pierwszego wejrzenia, i na pewne "minusy" przymykam oko.
o marnym sprzęgle w tym moto nie słyszałem. Ale wiadomo, wszystko się może zdarzyć.
A masz płyn w układzie?
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez rygiel » 16/11/2007, 12:59

plyn chyba jest w ukladzie choc zaraz skontroluje bo ide na przejazdzke;)nie pisalem ja jezdze w anglii tym moto a jak wiadomo tu sie jezdzi caly rok hehe.no prawie.choc ostatnio byly przymrozki ale tu to sa twardziele nawet deszcz ich nie bierze;)co do thundera to masz racje wyglad ma zajeb...choc tutaj jest ich o wiele wiecej niz w polsce.a wymieniales u siebie swiece bo kupilem i przymierzam sie do wymiany podobno ciezki dostep jest.
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez nierobek » 16/11/2007, 14:31

na jakimś forum juz o tym pisałem. tak wymieniałem osobiście świece.
sprawa wyglÄ…da tak:
1- odkręcić owiewki (w miejscy połączenia z czachą) i spuścić całość na dół.
2- chłodnica w dół.
3 - teraz masz juz jako taki dostęp do świec. pod warunkiem, że masz oryginalny klucz (ja taki mam). nie wiem jak jest z innym.
4 - zachowaj spokój. to żmudne zajęcie. Mi zabrało jakieś 3 godzinki...
Na jakie świecie wymieniasz, normalne, czy jakieś wynalazki, typy platynowe itp.?
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez rygiel » 16/11/2007, 20:10

wymieniam na normalne .kurna to troche roboty bede mial:(wiesz co bylem dzis ogladac tego fazera nawet nim jehalem i wiesz co to samo co w thunderacie masakra zapialem tylko do dwojki a reszta nie chciala wchodzic nie wiem co sie dzieje ku.. mam pecha do yamah czy co?tylko ze w ACE wchodza czasem jakis sie zawiesi ale wchodza a w tym nic !o dziwo jak stal na centralce to wchdzily ale podczas jazdy nie nawet bez sprzegla!co o tym sadzisz? a koles z komisu jehal i zarzekal sie ze wszystkie wchodza.ale musze stwierdzic ze thunderace ma naprawde lepszy dol bo ciagnie juz od 3000 a fazer po 4000 pokazuje dopiero pazurki.
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez nierobek » 18/11/2007, 09:34

takie zagadki z biegami to nie na moją głowę są... a tak na serio, to mogłeś się przejechać z tym kolesiem i się przekonać.
widzę, że naprawdę, chcesz zmienić sprzęt. no cóż - trudno co robić.
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez gustoyzf » 19/11/2007, 22:03

witam!!
mialem ten sam problem jak motocykl zalalem motulem!!!!!!!!!!
po 2000 km zmienilem na castrola co prawda biegi wchodza troche glosniej ale za to bez problemow!!!sprzeglo sie nie klei anie nie slizga!!!poprostu do ace motul nie podchodzi!!!!
mam pytanie potzrebuje jakis opis techniczny tego motorku????
bardzo prosze o pomoc albo niech ktos mi napisze co ile sie zawory reguluje!!!!!!!!!!!
pozdrawiam!!!GUSTO!! :)
gustoyzf
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12/9/2007, 13:27
Lokalizacja: nowy sacz

Postprzez rygiel » 20/11/2007, 17:32

witam o chociaz ktos to mial widze to moge odethnac;)wlasnie a poprzedni wlasciciel jezdzil na castrolu wiec faktycznie chyba cos w tym jest.sluchaj co do opisu to troszeczke ciezko znalezc jakos wiecej informacji na jego temat w internecie ale dla chcacego nic trudnego;)jeden znalazlem dobry opis ale po angielsku:(a tak poza tym to widzialem jeszcze opis thundera w katalogu motocykle swiata na koncu gdzies musisz poszukac.z tego co wiem zawory reguluje sie niby co 42tys.....;)ja raczej nie bede tego robil:)
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez rygiel » 23/11/2007, 17:11

mam pytanko a jak sie przedstawia wam sytuacja z chlodzeniem?czy tez wam sie szybko nagrzewa a szczegolnie podczas jazdy w lekkim korku bo mi dosc szybko skacze na 90 stopni i dopiero sie zalaczaja wentylatory.a i jeszcze jedno od czego jest ta kostka plastikowa (4\3 cm)pod zbiornikiem paliwa bo u mnie jest roztopiona od paliwa chyba kolesiowi kiedys cieklo spod kranika i widac taki drucik z uzwojeniem i plytka.w sumie jest ok poza roztopiona obudowa .wlozylem go do innej obudowy i zakleilem tasma tak sie zastanawiam czy to cos powaznego a moze od swiatel to jest?
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez nierobek » 23/11/2007, 18:09

co do temperatury to u mnie wentylatory włączają się gdy wskazówka przekroczy 100 stopni.
nie zauważyłem, żeby sie jakoś szczególnie grzał. Mam porównanie do RF 900 i ta grzała się w korkach szybciej.
co do tej kostki to nie wiem. jak dotąd nie ściągałem zbiornika.
Dzisiaj nie wytrzymałem no i 70km zrobiłem (do pracy i odwrotnie).
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez rygiel » 24/11/2007, 21:38

no to widze ze to sprawa normalna jest z ta temperatura u mnie chyba jednak tez jest cos kolo 100 jak sie zalaczaja.Co do wyjazdu gratuluje;) pewnie niewiele smialkow smiga o tej porze motorkami hehe jak to potynski powiedzial nie ma niodpowiedniej pogody na motocykl tylko nieodpowiednie ciuchy;) ps.samemu to sie troche nudno mi jezdzi a moze wybiera sie ktos do anglii?
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Postprzez cezare » 25/11/2007, 11:37

siemka ;) witaj Nierobek -

ja do Ace'a mam podejście identyczne z Nierobkiem - kocham po mimo ;) ..

niewiem jak wasze ACE'y - ale jedno jest pewne - całość "kłopotów" biegowych znika... kiedy zap...lam ;) .. nie wiem - ale na wyzszych obrotach - kiedy po porstu go kręcę.. on jak zaczarowany ślicznie się słucha - i wogóle nie robi kłopotów.. z biegami czasem mam problem kiedy jadę jak p..a po miescie - chcę cicho i spokojnie ... wogóel na początku maiłem też "kłopoty" z wyczuciem skrzyni ... bo to raczej o to chodziło .. teraz po jakichś 5kkm wszytko jest okay .. czyli TTTM - Ten Typ Tak Ma ..

też zimuję juz - szkoda ... szkoda.... szkoda...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez nierobek » 25/11/2007, 13:55

cezare ma rację. trzeba to moto "wyczuć", chyba zresztą jak każde.
ja po ponad 10 tys. km na nim doszedłem (dojechałem?) do takiej wprawy, że dopiero zajażyłem gdzie ma przód a gdzie tył. Chyba. I to wszystko. A tak na serio
- "Rygiel" - do Anglii to ja się nie raczej wybieram. Nie masz z kim posmigać...A mówiłeś, że tam pełno thunderowców...
to jak to jest?
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez rygiel » 25/11/2007, 19:52

siemka chopaki:)napewno macie racje co do sprzeta ja dopiero na nim zrobilem 2500mil ale bedzie wiecej:)ale to juz chyba ja sie czepiam kumpel mowil ze jestem wybredny sam jezdzil na tym sprzecie i byl wniebowziety hehe.musze sie przyzwyczaic po prostu.co do tego oleju to raczej z powrotem zmienie na castrola i zobaczymy ale to chyba po zimie...;)przedwczoraj jechalem i wszystko bylo gicior:) wiesz nierobek tu duzo motocyklistow jezdzi ale angole a ja troche jeszcze slabo po angielsku gadam nie ma jak to z rodakiem hehe;)A tak na powaznie to na wakacje planuje wyjazd do szkocji zawsze chcialem objechac ja na motocyklu podobno jest piekna a mysle ze i na thunderze z moja drugo polowka damy rade:)fakt ze do pelni szczescia bym musial dokupic tylny stelaz i chcialem ciut wyzsza szybe.Ale zobaczymy.Najhetniej to bym wsiadl i sie gaznal ale trza sie zdrzemnac bo na nocke do roboty:(aszsz pozdrowionka !
rygiel
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/11/2007, 18:17

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê